Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- یک دادگاه فدرال در نیویورک یک برنامه نویس سابق سیا را به دلیل افشای ابزارهای مهم هک سیا در سال 2017 به ویکی لیکس، دو سال پس از پایان محاکمه اولیه مجرم شناخته است.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا؛جاشوا شولت، 33 ساله، در واحد هک ویژه سیا کار می کرد و بی سر و صدا ابزارهای "Vault 7" را که سیا برای نفوذ به رایانه ها و سیستم های فناوری استفاده می کرد، به دست‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از اینکه کارش را ترک کرد، آن را برای ویکی لیکس فرستاد.

Vault 7 مجموعه‌ای از بدافزارها، ویروس‌ها، اسب‌های تروجان و سایر آسیب‌پذیری‌ها است که پس از فاش شدن، می‌توانند توسط گروه‌های اطلاعاتی خارجی، هکرها و باج‌گیران آنلاین در سراسر جهان استفاده کنند.

دادستان ها گفتند شولت یک کارمند عصبانی بود که 8761 سند را برای آسیب رساندن به آژانس افشا کرد.

دامیان ویلیامز، دادستان ایالات متحده، پس از اعلام محکومیت، در بیانیه ای گفت که شولته می دانست که آسیب های جانبی ناشی از انتقام گیری او می تواند تهدیدی فوق‌العاده برای این کشور در صورت افشای آن باشد و آن را بیهوده کند.

وی افزود که افشای این اسناد "با ارائه اطلاعات مهم اطلاعاتی به کسانی که می خواهند به ما آسیب برسانند، تأثیر مخربی بر سرویس های اطلاعاتی ما گذاشت."

هیئت منصفه جدید روز چهارشنبه شولته را در 8 فقره قانون جاسوسی و یک فقره ممانعت از اجرای عدالت مجرم شناخت. هر یک از اتهامات مربوط به جاسوسی می تواند تا ده سال حبس داشته باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سیا هک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۹۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مجلس» یورش پلیس به دانشجویان در اروپا و آمریکا را محکوم کرد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن دهنوی در جلسه علنی عصر امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ ماه) مجلس شورای اسلامی، بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را قرائت کرد. متن بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده مهربان

امروز غزه صحنه تقابل یک ملت مظلوم و مصیب‌دیده و مقاوم با جماعتی بی‌رحم و غاصب است، در این معرکه همدردی با ستمدیدگان و اعتراض به ظالمان کمترین وظیفه انسان‌ها است. سابقه تجاوز و غصب صهیونیست‌ها در فلسطین به ۷ دهه می‌رسد. در این مدت همه راه‌های تسلیم و مسالمت با غاصبان توسط برخی از افراد سست‌ عنصر طی شده است، آنچه امروز در قالب رشادت و حماسه و استقامت غزه بروز یافته است، آتشفشان خشم و درد متراکم ملتی است که سوزش بدعهدی و خیانت را در پهلوی خود حس می‌کند.

اعلام همبستگی با فلسطین از طرف دانشگاهیان جهان به ویژه در کشورهای غربی حرکتی برخاسته از فطرت عدالت خواه و نوع دوست و انسانی است. این حرکت نشان می‌دهد که مظلوم‌نمایی، چهره‌سازی و تحریف حقایق در رسانه‌های جریان اصلی غرب نیز نتوانسته است صحنه خونین غزه را کاملاً بپوشاند. راه‌حل این بحران در بازگشت به عدالت است.

ما نمایندگان دانشگاهی مجلس قانونگذاری ایران ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند دانشگاهیان عزیزمان در حمایت از مظلومان غزه، درود خود را نثار همکاران شجاع و دانشجویان ظلم ستیز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سایر نقاط دنیا می‌کنیم و همدردی، همراهی و همدلی خود را با دانشجویان و استادان و آزادیخواهان انسان‌دوست دانشگاه های آمریکا ابراز می‌کنیم و یورش سرکوبگرایانه نیروهای پلیس را به ساحت مرکز علم و دانش و هجوم به تحسن دانشگاهیان در آن کشور محکوم می‌کنیم. خشونت بی‌منطق در مقابل این ندای حق‌طلبانه دردی از ظالمان دوا نخواهد کرد.

کد خبر 6093152 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • یورش پلیس به دانشجویان در اروپا و آمریکا محکوم شد
  • «مجلس» یورش پلیس به دانشجویان در اروپا و آمریکا را محکوم کرد
  • ۲۲ سال حبس برای عامل اطلاعاتی آمریکا به جرم فروش اسناد محرمانه
  • فیلم کوتاه، زبان مختص خود را دارد/ «قضاوت» برآمده از تجربه زیسته
  • مادورو: سرکوب جوانان دانشجو در آمریکا را محکوم می‌کنیم
  • استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • تجمع دانشجویان کرمانی در محکوم کردن رژیم صهیونیستی
  • تجمع دانشجویان همدانی در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان