Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه آزمون سراسری سال 1402 بر اساس مقررات آزمون سال گذشته برگزار می‌شود، از اعلام تاریخ دقیق آزمون سراسری پس از نشست شورای سنجش و پذیرش خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از  سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر عبدالرسول پورعباس با بیان اینکه آزمون سراسری سال 1402 بر اساس مقررات آزمون سال 1401 برگزار می‌شود، گفت: با توجه به اینکه مصوبه جدیدی در مورد آزمون سراسری ابلاغ نشد آزمون سراسری سال 1402 بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در سال 1392 و اصلاح آن در سال 1395 برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: تغییرات جزئی مربوط به ضرایب و سایر موارد مطابق هر سال در صورت تصویب در شورای سنجش و پذیرش اعلام خواهد شد.
 رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تأکید کرد: کلیات برگزاری آزمون سراسری در سال 1402 تغییری نخواهد داشت و به عنوان مثال تاثیر سوابق تحصیلی به صورت حداکثر  40 درصد تاثیر مثبت خواهد بود و مابقی نمره کل بر مبنای نمره آزمون محاسبه خواهد شد.
وی در پایان خاطرنشان‌ کرد: محاسبه سوابق تحصیلی داوطلبان بر مبنای نمره دروس  سال دوازدهم در نظام 3-3-6 یا دروس دیپلم و پیش دانشگاهی در نظام قبلی که آزمون آنها به صورت سراسری و کشوری برگزار شده است به صورت حداکثر  40 درصد تاثیر مثبت، به میزان سوابق تحصیلی موجود، خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آزمون سراسری آزمون سراسری سال 1402

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۹۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نام‌نویسی از داوطلبان متقاضی ترمیم نمره

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ثبت‌نام از داوطلبان کنکور متقاضی ترمیم نمره و ایجاد سابقه تحصیلی آغاز شد.

متقاضیان ترمیم نمره و ایجاد سابقه تحصیلی که داوطلب کنکور سراسری ۱۴۰۳ هستند، از طریق سامانه my.sanjesh.org اقدام به انتخاب دروس مورد نظر جهت ترمیم و ایجاد سابقه تحصیلی کنند.

سایر متقاضیان از سامانه my.medu.ir اقدام به ثبت‌نام ترمیم نمره و ایجاد سابقه تحصیلی کنند. افراد واجد شرایط می‌توانند بنا به انتخاب خودشان در یک یا چند آزمون شرکت کنند.

این ثبت‌نام شامل دو گروه می‌شود، اول افرادی که به دنبال ایجاد سابقه هستند و دوم افرادی که به دنبال ترمیم نمره هستند هرچند که این بخش اختیاری است، اما گروه‌های زیر که فاقد سابقه تحصیلی هستند احتمالاً متقاضی ایجاد سابقه تحصیلی باشند شامل افرادی که در گروه‌های آزمایشی غیر متناظر با رشته تحصیلی خود شرکت کرده‌اند و باید در دروس نهایی گروه آزمایشی انتخابی ایجاد سابقه کنند، دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش که قبلاً در آزمون‌های نهایی رشته‌های نظری شرکت نکرده‌اند، طلاب حوزه‌های علمیه، افرادی که در آزمون‌های پیش از خرداد سال ۱۳۸۴ شرکت کرده‌اند، افرادی که در آزمون‌های پیش‌دانشگاهی قبل از خرداد سال ۱۳۹۱ شرکت کرده‌اند، افرادی که در آزمون‌های نوبت‌های شهریور و دی سال ۱۴۰۲ و پس از آن شرکت کرده‌اند، است.

شرکت در آزمون‌های ترمیم نمره هم اختیاری است و مختص افرادی است که در یک درس دارای سابقه تحصیلی هستند و قصد شرکت مجدد در آزمون را دارند. نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که فرصت ترمیم یک‌مرتبه است و این فرصت برای همه داوطلبان حتی افرادی که در سال گذشته هم ترمیم نمره کرده‌اند مجدداً وجود دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز نام‌نویسی از داوطلبان متقاضی ترمیم نمره
  • اعلام نتایج آزمون ارشد در اواخر خرداد
  • نتایج آزمون EPT اعلام شد
  • جذب در آموزش و پرورش بر مبنای سوابق آموزشی معلمان
  • جزئیات نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان + شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان
  • تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا ۱۸ اردیبهشت
  • تمدید مهلت تأیید سوابق تحصیلی پشت کنکوری‌ها تا 18 اردیبهشت
  • فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه تمدید شد
  • تمدید مهلت داوطلبان برای تأیید سوابق تحصیلی