Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، سیدمحمدحسن آل‌هاشم در نشستی با فرماندار و مسئولین ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری، جهاد کشاورزی و راهداری ورزقان با اشاره به اینکه طرح های مطالعاتی، توزیع نهاده‌های دامی، آرد و  پنل‌های خورشیدی از اقدامات امور عشایر آذربایجان‌شرقی به جامعه عشایری است، گفت: استان ما درون کوچ بوده و به علت عشایرپذیر بودن سالانه ۳۰ هزار نفر از عشایر آذربایجان‌غربی، اردبیل و زنجان به آذربایجان‌شرقی کوچ می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از توزیع پنل های انرژی خورشیدی بین عشایر استان با قدرت ۱۰۰ وات، ۱۵۰ وات و ۲۰۰ وات خبر داد و افزود: ۹۰ درصد از هزینه این پنل ها به صورت یارانه ای بوده و توسط دولت تامین می شود.

وی همچنین گفت: با توجه به تأثیرات منفی خشکسالی که باعث می‌شود تا عشایر ییلاقات را ترک کنند هنگام بازگشت با روستاییان به اختلاف می‌خورند که در این راستا ۳۰۰۰ نقطه ایل راهی عشایر در استان را شناسایی کرده‌ایم که برای صدور سند این راه‌ها اقدام کرده ایم که اگر این موضوع تحقق یابد برخی از مشکلات بین عشایر و روستاییان حل می‌شود.

آل‌هاشم با تأکید بر این‌که جامعه عشایری در تأمین نهاده‌های دامی با مشکلات عدیده‌ای مواجه‌اند، افزود: عشایر آذربایجان‌شرقی مجبور هستند برای تأمین نهاده‌های دامی، بخشی از احشام خود را بفروشند و این به آن معناست که سرمایه‌شان از دست می‌رود و امسال نیز به دلیل افزایش قیمت نهاده‌های دامی تنها بخش اندکی توانستیم نهاده دامی در بین عشایر توزیع کنیم.

رییس جمهور ۱۲ خرداد امسال در قالب بیست و سومین سفر استانی به آذربایجان شرقی سفر کرد.

۴۱ هزار میلیارد تومان در این سفر هیات دولت به آذربایجان شرقی اختصاص یافت.

بر اساس نتایج پایه اولین سرشماری ثبتی مبنایی عشایر کوچنده کشور در سال ۱۳۹۹، جمعیت عشایری آذربایجان شرقی در دوره قشلاقی ۷هزار و ۸۹۱ خانوار با جمعیت ۳۲هزار و ۴۵۵ نفر و در دوره ییلاقی ۱۳هزار و ۹۶۷ خانوار با جمعیت ۵۵هزار و ۳۰۲ هزار نفر است.

ایلات عشایری آذربایجان شرقی شامل دو ایل شاهسون و قره داغ است.

 اسکو، اهر، بستان آباد، بناب، تبریز، جلفا، چاراویماق، خداآفرین، سراب، شبستر، عجب شیر، کلیبر، مراغه، مرند، ملکان، میانه، ورزقان، هریس و هشترود شهرستان های عشایرنشین هستند.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی جامعه عشایری سفر استانی سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی جامعه عشایری سفر استانی آذربایجان شرقی جامعه عشایری سفر استانی آذربایجان شرقی نهاده های دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۹۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان

این روز‌ها امور عشایری شهرستان آبدانان در حال اصلاح و بهسازی راه عشایری بانگنبد آبدانان است.

نوروزی مدیر امور عشایری شهرستان آبدانان گفت: بیشتر راه‌های عشایری این شهرستان به دلیل بارش‌های اوایل فروردین قطع شده و تردد مردم عشایر با شهر غیر ممکن شده، با اقدامات جهادی اداره کل امور عشایری ادوات دولتی و اجاره‌ای به کار گیری شده و بیشتر راه‌های عشایری، در حال بازگشایی است.

راه‌های عشایری استان ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر است که بالغ بر ۴۱۰ کیلومتر آن مربوط به راه‌های سخت گذر عشایر آبدانان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • اعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریالی برای راههای آذربایجان شرقی
  • تخصیص۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار به طرحهای راه آذربایجان شرقی
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری