Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌ای بین المللی امام رضا(ع)، امروز ۲۳ تیرماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر کنگره جهانی امام رضا(ع)، مالک رحمتی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و جمع کثیری از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فراخوان دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) در محورهای خبر، گزارش، مصاحبه، سرمقاله و یادداشت و همچنین بخش ویژه تیتر، مردادماه پارسال منتشر شد.

در بخش فعالان رسانه‌های صوتی و تصویری این جشنواره نیز با تاکید بر محتواهای تولید و پخش شده در رسانه ملی و شبکه‌های تلویزیونی برون مرزی و بین‌المللی و در بخش رسانه‌های مجازی این جشنواره با توجه اصلی بر تولیدات کاربران در بستر فضای مجازی و در بخش عکس و گرافیگ عکس خبری، گرافیک و بخش ویژه اینفوگرافی برگزار شد.

محورهای موضوعی این جشنواره شامل چهار بخش سیره رضوی، زائر و زیارت رضوی، وقف و نذر رضوی و خدمت رضوی بوده  است.

 دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی روز پنجشنبه در آیین پایانی جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) گفت: این جشنواره، فراگیر، عمیق و نزدیک به فهم اجتماعی زمانه است.

حجت‌الاسلام سید سعیدرضا عاملی افزود: مکتب فکری امام رضا (ع) مبتنی بر شاخصه های تمدنی اسلام و ارتباطات موثر، ظرفیت جهان شمول دارد که عدالت گرایی، عقلانیت حکمت و تدبیر و توجه به مردم و توجه کانونی به دیگران از نمادهای آن است.
 
وی با بیان اینکه اسلام هراسی و شیعه هراسی محصول دیگرهراسی است، افزود: امام رضا(ع) فرمود بدترین زندگی از آن کسی است که دیگری از دست او در امان نباشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: امروز جهان به جهت دور شدن از سرمایه ایمان، وامانده و خسته و به دنبال پیام درست است. امروز قدرت تشخیص فردی و جمعی در جامعه ضعیف شده که بازتاب آن کژ رفتاریهای اجتماعی و اعتیاد و دیگر موارد است.

حجت‌الاسلام عاملی با بیان اینکه توان تشخیص حق و باطل و اصرار بر حقیقت از اصول مهم در رسانه است، افزود: در رسانه سنتی مخاطب را خنثی و دریافت کننده می‌دانند، در حالیکه در رسانه مدرن بر عکس این است.

تولیت آستان قدس رضوی هم گفت: جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) را باید با کیفیت عالی‌تر و اثرگذارتر در جامعه استمرار بخشیم.

حجت‌الاسلام احمد مروی با بیان اینکه خدا در قرآن کریم به قلم، قسم یاد می‌کند افزود: خدا ۲ نعمت قلم و نویسندگی را بیان می‌کند، این نعمتها را باید در بهترین صورت قالب محتوا و شکل استفاده کرد.

وی با بیان اینکه مخاطب جهاد تبیین همه مردم هستند و به یک جغرافیا محدود نمی‌شود، گفت: رهبر معظم انقلاب موضوع جهاد تبیین را مطرح کردند که مهمترین ابزار آن قلم است.

تولیت آستان قدس بیان کرد: نکته مثبت جهاد تبیین در عاشورا روشن شد، که خانواده امام حسین(ع) در فرصتهای مختلف به جهاد تبیین پرداختند و تبلیغات دهها ساله بنی امیه را نقش بر آب کردند.

وی گفت: در تهیه آثار و جهاد تبیین سیره و سلوک امام رضا(ع) باید با بهره‌گیری از روایات متقن و مستند، باز تولید مفاهیم و آموزهای سیره رضوی در ارتباط با مسائل روز استفاده کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: همچنین در تهیه آثار شناخت دقیق مخاطب، استفاده حداکثری از ظرفیت دلدادگی به امام رضا (ع) از دیگر آثاری است که باید توجه کنیم.

حجت‌الاسلام مروی بیان کرد: آنهایی که آثار ماندگار خلق کردند زحمت کشیدند و خون دل خوردند، علامه امینی در کتاب الغدیر از جمله آنها است. کار باید برای خدا و با اخلاص باشد.

در پایان این مراسم از برگزیدگان این جشنواره در بخش‌های مختلف با اهدای لوح تقدیر و جوایز ویژه تقدیر شد: در این جشنواره سه خبرنگار و یک عکاس خبرگزاری فارس به عنوان برگزیده معرفی شدند.

آیین پایانی دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جشنواره رسانه ای امام رضا ع تالار قدس حرم مطهر رضوی جشنواره رسانه ای امام رضا دومین جشنواره رسانه ای تولیت آستان قدس رضوی حجت الاسلام جهاد تبیین امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۹۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین‌های جشنواره نواشهر در قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، این جشنواره با شرکت ۴۲ گروه سرود کودک و نوجوان از استان قزوین و ۲۰ گروه هم از کلان شهر‌های کشور به کار خود پایان داد.

رتبه‌های اول تا چهارم این جشنواره متعلق به ۳ گروه دختران و ۴ گروه پسران از استان قزوین است.

 ۳ گروه از کلان شهر‌ها هم برگزیده این جشنواره شدند.

این جشنواره با هدف ارتقای فرهنگ شهروندی با زبان هنر و با موضوعات حفظ اموال عمومی، صدق در کلام و رفتار، فرهنگ استفاده از دوچرخه، حفظ و گسترش فضای سبز، رعایت حق همسایه و تفکیک زباله از مبدا برگزار شد.

این جشنواره در دو گروه دختران و پسران استانی و کلان شهر‌ها به طور جداگانه داوری شد.

در پایان مراسم از خانواده‌های شهید علی جهانشاهی، حامد حدادی، مسعود کاظمی و ناصر انجرانی تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر
  • معرفی ۱۰۷ برگزیده دومین دوره جشنواره شهید آوینی در شیراز
  • برگزیدگان صدا و سیمای لرستان در جشنواره «بر بلندای حضور»
  • معرفی برترین‌های جشنواره نواشهر در قزوین
  • «بر بلندای حضور» برگزیدگان خود را شناخت
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره «طنز پهلو» در زادگاه پدر طنز معاصر ایران
  • جشنواره طنز و رسانه برگزیدگانش را شناخت
  • برگزیدگان هشتمین جشنواره طنزپهلو در فومن تجلیل شدند
  • برگزیدگان هشتمین جشنواره طنز پهلو در فومن تجلیل شدند