Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، «سعید محمد» روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری گیلانغرب با تجلیل از ایثارگری های مردمان شهرستان گیلانغرب در دوران دفاع مقدس افزود: سفرهای استانی دولت، وضعیت بسیار خوبی را برای مردم از حیث حضور مسوولان در بین خود ایجاد کرده و مسایل و مشکلات نقاط مختلف کشور در جلسات کارشناسی شده و در دولت مطرح می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: هریک از مسایل و مشکلات مورد بازدید در دولت به وزرا انتقال می یابد و نتایج آن نیز به استحضار مردم شریف استان کرمانشاه خواهد رسید.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور از پیگیری تامین اعتبار تکمیل احداث جاده گیلانغرب سومار از محل ماده ۵۶ و از طریق مشارکت بانک ملی خبر داد.

محمد ادامه داد: احداث پتروپالایش در کشور از اهداف اصلی مقام معظم رهبری است که علاوه بر جلوگیری از خام فروشی ایجاد ارزش افزوده مناسب را نیز خواهد داشت و تحقق این امر با توجه به حجم سرمایه گذاری بالا نیازمند تامین اعتبار لازم هست اما در شرایط فعلی در سطح شهرستان سرمایه‌گذاران می‌توانند در صنایع پایین دستی مشارکت نمایند زیرا که سهل الوصول تر است و هم اینکه زودتر تحقق می یابد و امکان سرمایه گذاری نیز وجود دارد.

وی گفت :حل مشکل حق آبه نیز جزو مطالبات است که هم در بخش سدها و هم در بخش کشاورزی در دستور کار دولت قرار دارد.

فرماندار گیلانغرب نیز در سخنانی احداث پتروپالایش با توجه به ظرفیت های آن در منطقه، تکمیل جاده «زرد»، لزوم برخورداری شهرداری ها از منابع مالی در جهت خدمات عمران شهری و همچنین بهره مندی آن ها از عواید و پتانسیل‌های مرز و معادن به منظور احیای و بازسازی زیرساخت های آسیب دیده ناشی از فعالیت این ۲ بخش و لزوم استفاده حداکثری از پتانسیل های شهرستان نظیر معادن عظیم قیرطبیعی و امکان فرآوری آن با ورود دولت را از مهم ترین مطالبه ها بیان کرد.

                                                                                      

«سعید محمدی» در ادامه توجه به منابع آبی شهرستان که دچار بحران شده و هم اکنون ۴۸ روستای شهرستان  فاقد آب شرب است و مشکلات فرسودگی راه های مواصلاتی شهرستان را از جمله مطالبات مردم این خطه عنوان کرد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به نقش گیلانغرب در دوران دفاع مقدس بیکاری را مشکل اصلی شهرستان های غربی استان با وجود بالاترین ظرفیت ها در منطقه عنوان کرد و خواستار ورود جدی دولت به منظور سرمایه گذاری در بخش معادن ۷۵ درصدی غیر طبیعی کشور در شهرستان گیلانغرب شد.

«شهریار حیدری» همچنین با اشاره به رسمی شدن مرز سومار بر ضرورت تکمیل زیرساخت های آن و تکمیل احداث جاده زرد با نیاز به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تاکید کرد.

حجت الاسلام «مجتبی فاطمی نسب» امام جمعه گیلانغرب نیز با اشاره به مشکلات بحران بی آبی در روستای شهرستان و بخش گواور خواستار توجه دولت در امر بازگشایی مرز سومار در زمینه تردد زوار عتبات عالیات و همچنین بهره‌مندی شهرستان از طرح سامانه گرمسیری شد.

آیت‌الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور در بیست و هشتمین سفر استانی خود، صبح پنجشنبه ۲۳ تیرماه از طریق فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی وارد کرمانشاه شد.

در این سفر، چهار معاون رییس جمهور، یک مشاور و  هفت تن از وزرا، آیت الله رییسی را همراهی می کنند که «سعید محمد» به عنوان نماینده ویژه رییس جمهوری در بیست و هشتمین سفر استانی به کرمانشاه روز پنجشنبه به گیلانغرب سفر کرد.

شهرستان گیلانغرب با ۲ هزار و ۵۸۵ کیلومتر مربع گستره، دومین شهرستان بزرگ استان کرمانشاه و ۳۲ کیلومتر مرز مشترک با عراق متشکل از ۲ بخش گواور و مرکزی، (شهر گیلانغرب و سرمست) ۲۰۷ روستا دارد که اکنون ۱۹۷ روستای آن دارای سکنه است.

این شهرستان در طول جنگ تحمیلی بارها مورد هجوم ناجوانمردانه ارتش بعث عراق از طریق زمین و هوا قرار گرفت و در نتیجه ۱۵۰ بار بمباران هوایی، موشک باران و گلوله باران آن، تعداد ۳۰ روستا و شهر گیلانغرب به میزان ۱۰۰ درصد تخریب شد.

تقدیم ۷۵۰ شهید والامقام، بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ جانباز، ۱۳۳ آزاده سرافراز و ۱۲ هزار رزمنده با تشکیل تیپ مستقل مسلم بن عقیل از بین جوانان غیور این دیار گواه و مبین سلحشوری و مقاومت پایتخت کلهرنشینان است.

 گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی گیلانغرب جنگ تحمیلی سید ابراهیم رییسی سعید محمد دبیرامور مناطق آزاد جلسه شورای اداری سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری کرمانشاه پروندهٔ خبری کرمانشاه؛ سفر استانی رییس جمهور در ایستگاه بیست و هشتم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی گیلانغرب جنگ تحمیلی مجلس شورای اسلامی گیلانغرب جنگ تحمیلی سید ابراهیم رییسی جلسه شورای اداری کرمانشاه رییس جمهور سعید محمد ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۰۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، به کوشش‌ علاقمندان میراث نیاکان منطقه و پیگیری‌های سازمان مردم نهاد انجمن دوستداران میراث فرهنگی سخت سر شهرستان رامسر  و انجام مراحل اداری توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رامسر، اولین اثر ارزشمند فرهنگی، تاریخی و مذهبی جواهرده در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

"مسجد سکینه آباجی" واقع در ضلع جنوب غربی میدان تاریخی ییلاق جواهرده، در مرداد سال ۱۴۰۲ در فهرست آثار ملی، ثبت نهایی شد و در آذر ماه، از سوی وزیر محترم میراث فرهنگی به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد. و تابلوی ثبتی آن نیز در روز‌های آینده نصب خواهد شد.

دیگر خبرها

  • توسعه و پیشرفت بی سابقه بولینگ و بیلیارد لرستان
  • رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد
  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است
  • نمایان شدن نارنجک‌های عمل نکرده دوران جنگ تحمیلی در ایلام
  • روایتی از معلم شهید حاج علی اکبر شمشیری
  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار
  • تلویزیون درام ورزشی می‌سازد/ چرا آثار کمدی کمتر به آنتن می‌رسد؟