Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@23:49:35 GMT

آبرسانی به 372 روستا به همت گروه‌های جهادی فارس

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۹۰۷۰۵

آبرسانی به 372 روستا به همت گروه‌های جهادی فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سردار علی فدوی امروز در بازدید از پروژه‌های جهاد آبرسانی استان فارس بیان داشت: یکی از برکات انقلاب اسلامی حرکت‌های جهادی بود و متاسفانه در مدتی که جهاد سازندگی منحل شد، خلاء وجود این نهاد احساس می شد خوشبختانه با تشکیل بسیج سازندگی دوباره جریان حرکت های جهادی احیاء شد هم اکنون در سال چهل و سوم انقلاب اسلامی قرار داریم و کارهای عمرانی و جهاد آبرسانی که در حال انجام است باید زودتر انجام می شد ، خوشحالیم که امروزه شاهد حرکت‌های جهادی با قدرت بالا و مهارت های فنی بیشتر هستیم و کار آبرسانی به روستاها در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه پروژه های آبرسانی با سرعت خوبی در حال انجام است؛ افزود: امیدواریم که تمام پروژه‌های جهاد آبرسانی استان فارس تا پایان سال جاری به اتمام برسد و مشکل آب 372 روستا حل شود البته تعداد روستاهای استان فارس که با مشکل آب روبرو هستند، فقط این روستاهای تحت پوشش این طرح نیستند و حتما در آینده نیز تعداد روستاهای تحت پوشش طرح جهاد آبرسانی افزایش خواهد یافت.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه آرمان و اهداف حرکت های جهادی بالا است گفت:  کارهای جهادی فقط معطوف به آبرسانی نیست و در تمام حوزه ها که لازم است ورود می کنند خوشبختانه هم اکنون نیز در مباحث راه سازی، ساخت مسکن محرومین، آبخیزداری و کشاورزی نیز وارد شده اند و باید دائم این فعالیت ها را گسترش داد و اراده همگانی و همکاری تمام نهادها باید ایجاد شود تا رفع محرومیت ها در سریعترین زمان ممکن محقق گردد.

گفتنی است در حال حاضر پروژه‌های آبرسانی 28 روستایی منطقه شرق مرودشت توسط گروه جهادی شهید مالکوم ایکس در حال انجام است.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: محرومیت زدایی آبرسانی به روستاها جانشین فرمانده سپاه سردار فدوی حال انجام حرکت های جهادی جهاد آبرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۰۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود

رضا داودی، مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه در راستای حل مشکلات آب در شهر جوانرود با بیان اینکه پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود با پیشرفت ۹۵ درصدی در حال تکمیل است، گفت : این پروژه با اعتبار اولیه ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در حال اجرا است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی قابل توجه این پروژه اعلام کرد: تاکنون کار‌های خوبی در پروژه از جمله اجرای ۱۲ کیلومتر لوله‌گذاری، با لوله ۳۱۵ پلی اتیلن، متصل کردن خط برق، تجهیز چاه و ساخت ۲۲ باب حوضچه تا مخزن صادق‌آباد، انجام شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزود: با بهره‌برداری از این پروژه از تنش آبی شهر جوانرود کاسته و چندین روستای شهرستان روانسر هم از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد.

وی گفت: عملیات اجرایی این پروژه از نیمه دوم سال گذشته توسط شرکت آبفا استان کرمانشاه آغاز و علی‌رقم وجود بارش‌ها به ویژه در ابتدای سال‌جاری پروژه به مراحل پایانی خود رسیده است.

داودی درخصوص اقدامات انجام شده توسط شرکت آبفا در سال گذشته در این شهرستان، گفت: ۳۸۸ فقره انشعاب آب شهری، ۳۶۰ فقره انشعاب آب روستایی و ۴۴۸ فقره انشعاب فاضلاب شهری واگذار شده و ۳۱۴ فقره کنتور خراب مشترکین در شهر و روستا‌های جوانرود تعویض شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه یادآور شد: در سال گذشته هزار و ۷۰۵ متر شبکه فاضلاب و ۳۵ هزار و ۱۲۵ متر لوله‌گذاری در سطح شهر جوانرود و روستا‌های تابعه اجرا شده است.

داودی خاطرنشان کرد: برای اجرای شبکه فاضلاب از لوله‌های پلی‌اتیلن در سایز‌های ۲۰۰ و ۲۵۰ میلی‌متر استفاده شده که برای متصل کردن لوله‌ها به یکدیگر در جهت هدایت مسیر فاضلاب، ۲۹ باب منهول سایز ۱۰۰۰ میلی‌متری ساخته شده است.

وی افزود: در راستای تأمین و حفظ بهداشت آب شرب شهری و روستایی در جوانرود، سال گذشته ۲۶ هزار و ۲۷۲ مورد کلرسنجی از منابع، مخازن و شبکه توزیع آب انجام و هزار و ۳۹۴ مورد آزمایشات میکروبیولوژی و ۳۶۱ مورد استانداردسازی انشعابات آب و فاضلاب هم انجام شده است.

داودی تصریح کرد: رفع حوادث و اتفاقات شبکه‌های آب و فاضلاب به تعداد هزار و ۹۲۶ مورد در سطح شهر جوانرود و شروینه، هزار و ۱۱۷ مورد رفع حوادث آب در سطح روستا‌های تحت پوشش، شست و شو و لایروبی شبکه‌های مدرن و سنتی فاضلاب به طول ۵۵ کیلومتر و ۴۶۱ مورد احداث، لایروبی، هم سطح سازی و تعویض دریچه‌های منهول فاضلاب از دیگر اقدامات انجام شده توسط شرکت آب و فاضلاب در سال گذشته در شهرستان جوانرود بوده است.

وی با اشاره به شست‌و‌شو و گند‌زدایی ۳۳ باب مخزن و شست‌و‌شوی ۷۲ کیلومتر از شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال آب در سطح شهر‌های جوانرود، شروینه و روستا‌های تحت پوشش، یادآور شد: با توجه به ضرورت شستشوی سالانه مخازن ذخیره آب شرب و شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال با هدف ارتقای کیفیت آب شرب، در زمان‌بندی‌های مشخص اقدامات لازم انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه گفت: برای جلوگیری از هدررفت آب ۸۷ هزار و ۹۳۰ متر از خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع، ۴هزار و ۲۹۰ فقره انشعاب نشت‌یابی شده و ۷۰ مورد تعمیرات دوره‌ای و اضطراری در ایستگاه‌های پمپاژ و منابع تأمین آب در سطح شهرستان انجام شده است.

داودی عنوان کرد: طول خطوط انتقال آب در این شهرستان ۴۰ کیلومتر، طول شبکه توزیع آب در سطح شهرستان (جوانرود، شروینه و روستا‌های تحت پوشش) ۲۸۸ کیلومتر، طول خطوط انتقال فاضلاب ۳.۸ کیلومتر و طول شبکه جمع‌آوری فاضلاب ۹۶ کیلومتر است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی با همت بسیج سازندگی
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی
  • جهاد آبرسانی در ۱۲۵ روستای لرستان
  • رشد تأمین آب شرب پایدار در روستاهای کشور+جدول
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان
  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی
  • ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات