Web Analytics Made Easy - Statcounter

 نشریه فوربس، فهرست ثروتمندترین فوتبالیست‌های دنیا را منتشر کرد. اما پولدارترین فوتبالیست کیست؟ رونالدو، مسی یا ستاره‌ای دیگر؟

لیونل مسی و کریستیانو رونالدو بیش از یک‌دهه است که حاکمین بلامنازع دنیای فوتبال هستند. دو بازیکنی شاغل در دو باشگاه بزرگ اروپایی، پاری‌سن ژرمن و منچستریونایتد. به‌راحتی می‌توان حدس زد که این دو ابرستاره جزء ثروتمندترین فوتبالیست‌های دنیا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما سوال اینجا است که ثروتمندترین فوتبالیست دنیا کدام بازیکن است؟

بر اساس اعلام نشریه فوربس، لیونل مسی سال گذشته در میان تمامی ورزشکاران دنیا بیشترین درآمد را داشته است. اما اگر فارغ از درآمد سال گذشته، به دنبال پیدا کردن ثروتمندترین فوتبالیست دنیا باشیم، در کمال شگفتی، این عنوان نه به مسی تعلق می‌گیرد و نه به کریستیانو رونالدو.

در فهرست پردرآمدترین ورزشکاران سال گذشته، مسی با درآمد ۱۳۰ میلیون دلاری در صدر جدول ایستاده و رتبه دوم در اختیار لبرون جیمز، ستاره بسکتبال آمریکا با ۱۲۱ میلیون دلار است. کریستیانو رونالدو هم با درآمد ۱۱۵ میلیون دلاری در رتبه سوم ایستاد. رتبه چهارم این فهرست هم به نیمار تعلق دارد که در سال گذشته ۹۵ میلیون دلار درآمد داشت.

اما به سوال اصلی برگردیم: ثروتمندترین فوتبالیست دنیا کیست؟ این عنوان در کمال تعجب به کاپیتان تیم ملی برونئی تعلق می‌گیرد: فائق بولکیا. ثروت او البته نه از فوتبال بلکه از خانواده‌اش نشات می‌گیرد. پدر او، جفری بولکیا، پرنس بروئنی و عمویش سلطان این کشور است.

فائق بولکیا

بولکیا در نوجوانی به آکادمی‌های ساوتهمپتون، چلسی، و لسترسیتی رفت، ولی در نهایت نتوانست به تیم‌های لیگ برتری بپیوندد و در سال ۲۰۲۰ فوتبالش را از ماریتیمو در پرتغال آغاز کرد. بولکیا بعد از یک سال به تایلند رفت و تا امروز، در تیم چونبوری این کشور بازی می‌کند.

جالب اینجا است که رتبه دوم ثروتمندترین فوتبالیست دنیا هم به چهره‌ای غیرمنتظره تعلق می‌گیرد: ماتیو فلامینی، هافبک سابق آرسنال. او هم ثروتش را نه مدیون فوتبال بلکه مدیون فعالیت‌های اقتصادی است. فلامینی از بنیانگذاران یک شرکت بیوشیمیایی است که از بزرگترین شرکت‌های این حوزه در دنیا به شمار می‌رود.

ماتیو فلایمنی در کنار مسوت اوزیل

رتبه سوم فهرست در اختیار کریستیانو رونالدو است. او علاوه‌بر درخشش در میادین فوتبال، شم اقتصادی خوبی هم دارد و موفق شده با سرمایه‌گذاری‌های هوشمندانه ثروت شخصی‌اش را به رقم ۵۰۰ میلیون دلار برساند.

رتبه چهارم ثروتمندترین فوتبالیست‌های دنیا هم در اختیار لیونل مسی است. ثروت او بر اساس گزارش نشریه فوربس، به ۴۰۰ میلیون دلار بالغ می‌شود.

منبع: ورزش سه

منبع: فرارو

کلیدواژه: مسی رونالدو فوربس فائق بولکیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۰۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونالدو هر دو باشگاهش را فروخت!

به گزارش "ورزش سه"، چند سال پیش وقتی کروزیرو برای اولین بار در تاریخش به دسته دوم فوتبال برزیل سقوط کرد، رونالدو نازاریو که فوتبالش را از این باشگاه شروع کرد، قدم پیش گذاشت و با خریدن مالکیت باشگاه وعده داد تیم را به سطح اول فوتبال برزیل برمی‌گرداند و به قولش نیز عمل کرد. رونالدو ولی دیشب باشگاه را به ارزش 109 میلیون یورو فروخت.

وقتی از اسطوره برزیل در مورد احتمال فروش وایادولید، دیگر باشگاهی که مالکیتش را برعهده دارد، سوال شد، او پاسخ داد: «بله، وایادولید را هم به زودی می‌فروشم.»

وایادولید که در دسته دوم اسپانیا حضور دارد، اکنون تیم دوم جدول است و شانس بالایی برای بازگشت به لالیگا دارد. تیم وقتی سقوط کرد، رونالدو با انتقادات فراوانی از سوی هواداران روبه‌برو شد اما او گفت وایادولید را خیلی سریع به لالیگا برمی‌گرداند. رونالدو به این هدف نزدیک است اما با بازگشت به لالیگا او قصد دارد مالکیت را واگذار کند. به نظر رونالدو از تیمداری در فوتبال خسته شده است.

دیگر خبرها

  • موافقت کریستیانو رونالدو با رودیگر؛ 5 بازیکن برتر تاریخ رئال مادرید! / عکس
  • مهارت‌های باورنکردنی در دنیای فوتبال؛ از رونالدو و مسی تا نیمار و ام باپه / فیلم
  • ویسی: فدراسیون و سازمان لیگ عرضه ندارند شورای امنیت وسط بیاید
  • شکایت علیه فوتبال: جان فوتبالیست‌ها بی‌اهمیت است
  • اگر عرضه نظارت لیگ برتر را ندارند، شورای امنیت ملی و حفاظت اطلاعات وسط بیایند | بچه‌های علی پروین و ناصر حجازی فوتبالیست شدند، اما له‌شان کردند
  • ویسی:فدراسیون و سازمان لیگ عرضه ندارند شورای امنیت وسط بیاید
  • بازیکن ایده‌آل از نظر آنتونیو رودیگر: پای چپ اوزیل، پای راست رونالدو
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • رونالدو هر دو باشگاهش را فروخت!
  • رونالدو را راحت خریدیم چون عاشق رئال بود