Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: تبیین حماسه های پنجم مرداد نشان دهنده هویت حماسی مردم اراک است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی در نشست ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با موضوع گرامیداشت روز پنجم مرداد اراک اظهار کرد: ترویج و تبیین حماسه های دفاع مقدس و بهره برداری موثر از این گنج عظیم برای نسل جوان غرور ملی را تقویت می کند و جوانان را به خودباوری می رساند، لذا باید به روش های مختلف به این مسئله اهتمام ورزید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ملت ایران و جوانان غیور کشور در دوران دفاع مقدس با توکل برخدا، تبعیت از ولایت و تکیه بر ظرفیت و توانمندی های خود بزرگترین حماسه ها را رقم زدند، لذا باور "ما می توانیم" از دوران دفاع مقدس شروع شد و رزمندگان با فرهنگ عاشورایی افتخارات بزرگی در تاریخ به ثبت رساندند.

سردار کریمی با بیان اینکه تبیین و تشریح واقعیت ها و حماسه های دفاع مقدس یک ضرورت است، گفت: جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس علاوه بر اینکه حقانیت ملت ایران را به اثبات می رساند بازخوانی ظرفیت ها و توانمندی های فوق العاده ملت ایران برای مقابله با دشمنان و عبور از مشکلات است و بسیار می تواند برای شرایط امروز راهگشا باشد.

وی افزود: برگزاری یادواره های شهدا و برنامه های یک مسجد یک خاطره که از ابتکارات ستاد کنگره شهدای استان مرکزی است یکی از روش های جهاد تبیین و جلوگیری از تحریف و فراموشی دفاع مقدس است که باید به برگزاری آنها اهتمام ورزید، البته استفاده از ابتکارات و جذابیت های محتوایی و اجرایی برای جذب نسل جدید یک ضرورت بسیار مهم است که باید جدی گرفته شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه طرح یک مسجد یک خاطره از برنامه های موفق کنگره شهدای استان مرکزی است که مورد تقدیر مقام معظم رهبری قرار گرفت، گفت: در گام دوم کنگره این طرح با قوت ادامه خواهد داشت و مهمترین هدف این طرح بزرگداشت و تبیین سیره شهدای محله ها و حماسه های مردم آن منطقه در دفاع مقدس است.

وی یکی از مهمترین اهداف و برنامه های کنگره شهدای استان مرکزی را تبیین خواند و افزود: در این راستا کارگروه های تخصصی اقشار تشکیل شده و بیش از ۵ هزار برنامه فرهنگی و محتوایی در این مدت برگزار شده که مهمترین آنها اجلاسیه های تخصصی و تولید محتوا است که در گام دوم کنگره، محور اقدامات، جهاد تبیین است و در این راستا برنامه ریزی راهبردی انجام شده است.

سردار کریمی با بیان اینکه یکی از بهترین فرصت ها برای جهاد تبیین استفاده از مناسبت های ملی و استانی است که می توان برای نسل جوان بهره برداری بسیار خوبی داشت، گفت: خوشبختانه استان مرکزی در این زمینه عملکرد بسیار خوبی دارد و لذا باید از مناسبت های استانی هدفمند استفاده کرد.

وی با تشریح حماسه های روز پنجم مرداد اراک بیان کرد: روز پنجم مرداد ماه یکی روزهای حماسی شهر اراک و البته استان مرکزی و نشان دهنده هویت حماسی مردم اراک است که حضور رزمندگان در عملیات های رمضان و مرصاد و سالروز بمباران اراک این روز را بسیار برجسته کرده و شهدای زیادی در این روز تقدیم انقلاب اسلامی شده و لذا فرصتی مناسب برای تبیین افتخارات و حماسه های مردم اراک است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی  افزود: شروع برنامه های گرامیداشت روز پنجم مرداد ماه از ابتدای سال شامل تکریم خانواده های معظم شهدا و اقدامات تبیینی و تولید محتوایی توسط سپاه اراک و مشارکت قابل تقدیر دستگاه های دیگر است که نشان از اهمیت این روز برای مردم اراک دارد و بنده به سهم خود از همه فعالین تشکر ویژه میکنم.

وی ادامه داد: استفاده از راویان مطلع و خصوصا خانواده معظم شهدای پنجم مرداد و تولیدات چند رسانه ای با محوریت خاطرات و تبیین حماسه ها از مهمترین اقدامات در راستای بزرگداشت پنجم مرداد اراک باشد و به فضل الهی در ایام مرداد ماه بار دیگر حماسه ها و افتخارات بزرگ مردم اراک برای اقشار مختلف مردم و خصوصا جوانان و نوجوانان باید تبیین و بازخوانی شود. 

سردار کریمی یکی دیگر از مهمترین رویکردهای کنگره شهدای استان مرکزی را خدمت رسانی به مردم عنوان کرد و افزود: در این راستا خدمات زیادی به مردم و به نیت و نام شهدای استان  مرکزی ارائه شده که همچنان با قوت ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: اهدای بیش از ۱۷۰۰ جهیزیه به زوج های جوان و ساخت و تعمیر بیش از ۱۶۰۰ مسکن محرومین از مهمترین اقدامات خدمت رسانی کنگره شهدای استان به ولی نعمتان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهاد تبیین کنگره شهدای استان مرکزی روز پنجم مرداد تبیین حماسه ها مردم اراک جهاد تبیین دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۰۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان هویت دینی و ملی را برای دانش‌آموزان تبیین کنند

ایسنا/اصفهان امام جمعه موقت اصفهان گفت: امروز معلمان باید هویت دینی و ملی را برای دانش‌آموزان تبیین کنند و به موضوع کار فرهنگی در مدارس توجه ویژه‌ای نشان دهند.

حجت‌الاسلام سید احمد محمودی در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، با اشاره ارزش و اهمیت تقوا در سعادت انسان، اظهار کرد: اگر انسان به تقوای الهی توجه نکند، سرمایه انسانیت و معنویت خود را را از دست می‌دهد و دچار خسران می‌شود.

او با اشاره به اعتراض‌های اخیر دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و غرب، علیه رژیم صهیونیستی، بیان کرد: این اعتراض‌ها بیانگر خشم جهانی علیه رژیم صهیونیستی است. نامه ۱۰ سال قبل مقام معظم رهبری به جوانان غربی منشأ اعتراض‌های امروز جوانان آمریکایی علیه رژیم غاصب صهیونیستی است.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) افزود: امام صادق (ع) در مواجهه با جریانات انحرافی آن دوران، با روش جهاد تبیین مقابله کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تپه‌های باستانی قم میراث‌دار گنجینه تاریخ هزاران ساله
  • شهدای روحانی الگوی مجاهد تبیین محسوب می‌شوند
  • امام جعفر صادق(ع) ترویج‌دهنده فرهنگ اصیل شیعه بودند
  • این علائم نشان دهنده کمبود ویتامین B۱ است
  • انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده مکتب امام صادق (ع)است
  • دعوت سپاه از مردم برای نقش‌آفرینی در کنگره شهدای استان مرکزی
  • معلمان هویت دینی و ملی را برای دانش‌آموزان تبیین کنند
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • حماسه «وعده صادق» نیازمند تبیین و روایتگری است
  • چطور به نشانه‌ های هشدار دهنده خودکشی واکنش نشان دهیم؟