Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری آمریکا که در سرزمین‌های اشغالی به سر می‌برد، به رغم تکرار رویکرد دیپلماسی در قبال ایران، همچون دیگر مقامات آمریکایی توپ مذاکرات رفع تحریم‌ها را به زمین تهران انداخت اما در عین حال مدعی شد که قرار نیست برای همیشه منتظر پاسخ ایران بمانیم.

به گزارش ایران آنلاین، رئیس جمهوری آمریکا که روز پنجشنبه در نشست خبری مشترکی با یائیر لاپید نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی سخن می گفت، پس از امضای ایران بیانیه با تکرار ادعای رویکرد دیپلماسی در قبال جمهوری اسلامی ایران مدعی شد: ما اجازه نخواهیم داد ایران به سلاح هسته ای دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایدن ادعا کرد که  جلوگیری از یک ایران هسته‌ای را در راستای منافع حیاتی امنیتی اسرائیل و آمریکا وهمچنین به نفع جهان است.

رئیس جمهوری آمریکا در خصوص مذاکرات رفع تحریم ها نیز گفت: ما قرار نیست برای همیشه منتظر بمانیم.

لاپید نیز با تکرار ادعاهای همیشگی رژیم صهیونیستی علیه تهران، با تهدید مدعی شد: تنها راه متوقف کردن ایران هسته‌ای این است که تهران بداند جهان آزاد از زور استفاده خواهد کرد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و یائیر لاپید، نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی، بیانیه مشترکی را در خصوص وضعیت "مشارکت راهبردی" امضا کردند که بخشی از آن شامل تعهد رسمی آمریکا و این رژیم درباره ادعای ضد ایرانی همیشگی جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای است.

در این بیانیه مشترک که روز پنجشنبه در وبسایت کاخ سفید منتشر شده، آمده است که در راستای روابط امنیتی دیرینه میان آمریکا و اسرائیل و تعهد قاطع واشنگتن به امنیت این رژیم و به ویژه حفظ برتری نظامی آن، واشنگتن بر تعهد ثابت خود به حفظ و تقویت توانایی تل آویو برای بازدارندگی  دشمنانش و  دفاع از خود در برابر هرگونه تهدید یا ترکیبی از تهدیدات، تاکید می کند.

این بیانیه ضد ایرانی می افزاید: آمریکا تاکید می کند که یکی از اجزای این تعهد جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای برای همیشه است و آمریکا آماده است تا از تمام عناصر قدرت ملی خود برای اطمینان از این امر استفاده کند.

در بخش دیگری از این بیانیه ضد ایرانی همچنین بر تعهد واشنگتن به همکاری با شرکای غیر از رژیم صهیونیستی برای مقابله با اقدامات ادعایی خصمانه و فعالیت‌های ادعایی بی‌ثبات‌کننده ایران، چه مستقیما  و چه از طریق گروه ها و سازمان هایی مانند حزب‌الله، حماس، و جهاد اسلامی فلسطین تاکید می کند.

در گفتگو با کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی خروج دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین کشورش  از توافق هسته ای ایران را اشتباه عظیمی دانست و گفت همچنان معتقد است که ایالات متحده آمریکا باید به برجام بازگردد.

رئیس جمهوری آمریکا در عین حال بدون اشاره به زیاده خواهی های کشورش توپ را در زمین ایران انداخت و گفت که تصمیم گیری  در این باره برعهده ایران است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا فکر می‌کند که توافق هسته‌ای باید احیا شود؟ گفت: تنها چیزی که از ایران فعلی بدتر است ایران مجهز به سلاح هسته‌ای است.

بایدن همچنین گفت: بنابراین فکر می کنم همچنان امضای یک توافق هسته ای با ایران معنی دارد، این توافق بر روی میز موجود است، ما آن را  پیشنهاد داده ایم و اکنون پذیرش این توافق به ایران بستگی دارد.

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به سوال دیگر این شبکه صهیونیستی همچنین مدعی شد که نام سپاه حتی اگر به شکست برجام منجر شود، از فهرست موسوم به گروه‌های تروریستی خارجی حذف نخواهد شد.

وی در پاسخ به سوال مغرضانه دیگر این شبکه صهیونیستی بر پایه ادعاهای بی اساس مبنی بر اینکه که آیا برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای از زور استفاده خواهد کرد، مدعی شد که به عنوان آخرین راه حل، بله.

مذاکرات قطر، هفتم و هشتم تیر ماه بعد از سه ماه و نیم وقفه در پی مذاکرات وین، میان ایران و آمریکا به صورت غیرمستقیم و با تسهیلگری اتحادیه اروپا برگزار شد.

مقام‌های آمریکایی در ادامه بازی مقصرنمایی خود اصرار دارند که ایران را عامل تعلل در رسیدن به توافق نهایی و شکست احتمالی مذاکرات نشان بدهند درحالیکه تهران خواسته های خود را براساس توافق سال ۹۴ و تجربه نقض عهد طرف‌ غربی تنظیم کرده است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز در مقاله ای در واشنگتن  پست پیش از سفرش به منطقه، با از انتقاد از سلفش دونالد ترامپ، بصراحت در این باره نوشته است: "در رابطه با ایران، ما با متحدان و شرکای خود در اروپا و سراسر جهان متحد شدیم تا انزوای خود را از بین ببریم. اکنون این ایران است که منزوی شده است تا زمانی که به توافق هسته‌ای بازگردد. "

وی به اقدام ضد ایرانی صدور قطعنامه در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در ماه ژوئن سال جاری میلادی (۲۰۲۲) اشاره و اذعان کرد: دولت من به افزایش فشار دیپلماتیک و اقتصادی ادامه خواهد داد تا زمانی که ایران آماده بازگشت به پایبندی به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ (برجام) باشد؛ همانطور که من همچنان آماده انجام این کار هستم.

ایران در واکنش به مقاله رئیس جمهوری آمریکا در روزنامه واشنگتن پست می گوید: تأکید آقای جو بایدن بر پیگیری سیاست فشار اقتصادی و دیپلماتیک علیه ایران، متناقض با اظهار تمایل مستمر آمریکا برای احیای توافق سال ۲۰۱۵ و در مسیر سیاست شکست خورده فشار حداکثری دولت ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفته است: دولت پیشین آمریکا با خروج یکجانبه از برجام‏، عملاً به راهبرد دیپلماسی چندجانبه برای حل و فصل اختلافات صدمه جدی وارد ساخت و دولت فعلی آمریکا نیز به رغم شعارها و ادعاهای خود مبنی بر بازگشت به توافق و جبران خطاهای دولت پیشین آمریکا، متأسفانه در عمل همان رویکرد را با تداوم تحریم و فشار اقتصادی دنبال می‌کند.

کنعانی، توسل به چنین سیاست شکست خورده ای علیه جمهوری اسلامی ایران به عنوان سازنده ترین کنشگر منطقه‏ را با ادعاهای آقای بایدن در همین نوشتار مبنی بر تلاش برای ایجاد خاورمیانه باثبات و امن در تعارض دانسته و تاکید کرده است: خاورمیانه امن‌تر و باثبات‌تر، تنها از طریق اقدام آمریکا در پایان دادن به سیاست تفرقه افکنی میان کشورهای منطقه، توقف سرازیر کردن تسلیحات به منطقه، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها، کنار گذاشتن سیاست حمایت بدون قید و شرط از رژیم صهیونیستی و نیز پایان دادن به سیاست ایران هراسی به دست می آید و تا زمانی که این سیاستهای غلط و بحران آفرین اصلاح نشود، آمریکا مسؤول اصلی بی ثباتی در منطقه غرب آسیا خواهد بود.

انتهای پیام/

 

 

 

 


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس جمهوری آمریکا سلاح هسته ای رژیم صهیونیستی توافق هسته ای ضد ایرانی مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۰۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل

ترامپ در پاسخ به سؤال خبرنگار تایم در خصوص وفاداری به تل‌آویو گفت «من خیلی به اسرائیل وفادار بوده‌ام؛ وفادارتر از هر رئیس‌جمهوری. من بیش از هر رئیس‌جمهوری برای اسرائیل کار کرده‌ام».

 

به گزارش فارس، وی در حالی که مدعی شد اگر رئیس‌جمهور آمریکا بود، هرگز جنگ غزه رخ نمی‌داد، ادامه داد که اگر هرگونه درگیری بین جمهوری اسلامی ایران و تل‌آویو رخ دهد، از رژیم صهیونیستی حمایت نظامی خواهد کرد.

ترامپ گفت «من کمک نظامی به اسرائیل را متوقف یا شرطی نخواهم کرد. بله همچنان از اسرائیل حمایت می‌کنم».

رئیس‌جمهور جنجالی پیشین آمریکا ادامه داد «اگر اسرائیل و ایران وارد جنگ شوند، آمریکا از تل‌آویو حمایت نظامی می‌کند. بسیاری بر این باورند که احتمال یک حمله تشریفاتی بین ایران و اسرائیل وجود دارد که اگر اینطور باشد خوب است و چیز بدی نیست. به هرحال پاسخ آری است اگر ایران به اسرائیل حمله کند، ما آن‌جا [در کنار رژیم صهیونیستی]خواهیم بود».

ترامپ همچنین به پاره کردن برجام و در پیش گرفتن فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت «نتانیاهو به اوباما التماس کرد که با ایران توافق نکند، اما من به توافق با ایران پایان دادم. هیچ رئیس‌جمهوری آن‌چه را که من انجام دادم برای اسرائیل انجام نداد. من مالکیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت شناختم».

وی با انتقاد از سیاست بایدن در قبال ایران ادامه داد «دولت بایدن اگر باهوش و پرانرژی بود به جای آن‌که به دنبال پیگرد قانونی ترامپ باشد، به دلیل وضعیت بدی که دارند با ایران توافق می‌کردند. آن‌ها باید با ایران توافق می‌کردند».

ترامپ با اشاره به این‌که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل تحولات غزه محبوبیت ندارد، گفت «من می‌گویم آن‌چه که در هفتم اکتبر رخ داد، هرگز نباید اتفاق می‌افتاد».

وی سپس اقدام تروریستی واشنگتن در ترور سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین سپاه قدس را به میان کشید و گفت «من تجربه بدی با بی بی بی (نتانیاهو) دارم که به (سردار) سلیمانی مربوط می‌شود، زیرا همانطور که می‌دانید او درست لحظاتی قبل از حمله کنار رفت.. قرار بود مشترک انجام شود و یکدفعه به ما گفته شد که اسرائیل این کار را انجام نمی‌دهد و من در این خصوص خوشحال نبودم و هرگز فراموش نمی‌کنم».

ترامپ با این‌حال مدعی شد که اگر رئیس‌جمهور بود «هرگز جنگ غزه رخ نمی‌داد و حماس هیچ پولی نداشت».

وی سپس از عملکرد رژیم صهیونیستی در جنگ غزه انتقاد کرد و گفت «اسرائیل یک کار خیلی بد کرد و آن در زمینه روابط عمومی است... اسرائیل نباید هرشب تصاویری از ساختمان‌های درحال سقوط در غزه که با حضور افرادی که در آن هستند، بمباران می‌شود، پخش می‌کرد، اما این کار را می‌کنند».

ترامپ با تکرار ادعا‌های پیشین خود گفت «در دوران ریاست‌جمهوری من، تروریسم بسیار اندکی وجود داشت... چهار سال بدون تروریسم داشتم. ایران پولی نداشت که به کسی بدهد! داعش ۱۰۰ درصد از بین رفته بود، اما حالا در حال بازگشت است».

دیگر خبرها

  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • تحریم ۸ شخص و ۵ نهاد انگلیسی حامی رژیم صهیونیستی
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد