Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیل گیتس بار دیگر متعهد شد ثروت خود را ببخشد و افزود که در نهایت از فهرست ثروتمندان جهان خارج خواهد شد.

بنیانگذار مایکروسافت اعلام کرده که ۲۰ میلیارد دلار (۱۷ میلیارد پوند) به صندوق خیریه خود اهدا خواهد کرد.

چهارمین مرد ثروتمند جهان گفته است که «متعهد» است تا دارایی‌های خود را به جامعه بازگرداند.

 گیتس اولین بار در سال ۲۰۱۰ اعلام کرد که دارایی‌های خود را خواهد بخشید، اما از آن زمان تاکنون دارایی خالص او بیش از دو برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش مجله فوربس، ارزش دارایی‌های او در حال حاضر ۱۱۸ میلیارد دلار برآورد شده است، اما پس از کمک او در ماه ژوئیه به بنیاد خیریه بیل و ملینا گیتس به میزان قابل توجهی از ثروت او کاسته می‌شود.

بیل گیتس این بنیاد خیریه را در سال ۲۰۰۰ به همراه همسر سابقش تاسیس کرد.

 گیتس در توییتی گفته که این بنیاد به دلیل «شکست‌های جهانی» اخیر در موضوعاتی نظیر همه گیری کووید، جنگ اوکراین و بحران آب و هوایی، هزینه‌های خود را از ۶ میلیارد دلار در سال به ۹ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۶ افزایش می‌دهد.

او همچنین گفت: «در حالی که به آینده نگاه می کنم، قصد دارم تقریبا تمام دارایی خود را در اختیار بنیاد بگذارم. من در لیست ثروتمندترین افراد جهان، پایین می‌روم و در نهایت از این لیست خارج می‌شوم.»

آقای گیتس افزوده: «من موظفم منابعم را به روش هایی که بیشترین تاثیر را در کاهش رنج و بهبود زندگی داشته باشد به جامعه بازگردانم. امیدوارم دیگرانی که از نظر ثروت در موقعیتی بالا قرار دارند، در این لحظه گام بردارند.»

بنیاد گیتس در کشورها برای ریشه کنی بیماری‌هایی نظیر مالاریا، بهبود آموزش و مقابله با شرایط نامساعد بهداشت کار می‌کند.

تصور می‌شود که این دومین بنیاد خیریه بزرگ جهان با دارایی ۴۹.۸ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۰ بوده که از سوی خیرین ثروتمند دیگری نظیر وارن بافت سرمایه گذار میلیاردر حمایت می‌شود.

اگر چه این بنیاد فعالیت‌های زادی انجام داده، اما برخی، نگرانی‌هایی اخلاقی را در مورد تاثیرگذاری زیاد آن عنوان کرده‌اند.

بنیاد گیتس، بزرگ ترین کمک کننده خصوصی به سازمان بهداشت جهانی است. این بنیاد پس از آمریکا با اهدای سالانه خود در سال ۲۰۱۸، در رتبه دوم قرار گرفت.

نگرانی‌ها در مورد این موضوع پس از تهدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مبنی بر قطع کمک‌های مالی به این نهاد بیشتر شد.

بیل گیتس بین سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۰ و بار دیگر ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷، از سوی فوربس به عنوان ثروتمندترین فرد جهان معرفی شد.

جف بزوس، بنیانگذار آمازون در سال ۲۰۱۷، این عنوان را از او گرفت و ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا در سال ۲۰۲۲ هم در حال حاضر با قرار گرفتن درجایگاه اول این رتبه را از بیل گیتس گرفته است.

تماشاخانه ببینید| تصمیمی عجیب برای کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست؛ می‌تواند بحران آفرین باشد ببینید| نخستین صحبت‌های مازیار (شهره) لرستانی پس از تغییر جنسیت فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: میلیارد دلار بیل گیتس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۱۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند/ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟

سرپرست سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه با واگذاری سهام عدالت جاماندگان، قطار سهام عدالت به ایستگاه پایانی می‌رسد، گفت: اگر فردی مشمول سهام عدالت جاماندگان نشده می‌تواند اعتراض خود را به وزارت رفاه منتقل کند.   به گزارش خبرآنلاین، ابراهیم بازیان درباره موضوع انبوه پیامک‌ها برای ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: مردم توجه داشته باشند همانطور که بارها گفته شده ثبت‌نام سهام عدالت جاماندگان تنها شامل 5 میلیون نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و تعدادی از ایثارگران می‌شود. اساسا تشخیص اینکه چه فردی جزو جاماندگان سهام عدالت می‌شود با وزارت رفاه بوده و شرایط را این وزارتخانه تعیین کرده است.   وی تاکید کرد: بررسی و تشخیص این موضوع بر عهده وزارت رفاه است و اگر فردی مشمول سهام عدالت جاماندگان نشده می‌تواند اعتراض خود را به وزارت رفاه منتقل کند.   سرپرست سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه به زودی بسته پرتفوی سهام عدالت جاماندگان را ارائه می‌کنیم و هرگونه واگذاری‌های جدید سهام عدالت منوط به دارایی دولت، ادامه داد: به نظر می‌رسد قطار سهام عدالت با این گام (ارائه سهام به 5 میلیون مشمول) به ایستگاه پایانی می‌رسد به شرط اینکه پرتفوی پیشنهادی را از محل دارایی‌های دولت فراهم و بتوان این سهام را واگذار کنیم.   بازیان گفت: وزارت رفاه شرایطی را تعیین کرده که هر فردی واجد آن شرایط باشد مشمول دریافت سهام عدالت می‌شوند، در نهایت اگر فردی بر این باور است که شامل شرایط دریافت سهام عدالت جاماندگان است می‌تواند اعتراض خود را به مجموعه وزارت رفاه که متولی این موضوع هست، منتقل کند.   وی در پاسخ به این سوال که بنابراین واگذاری سهام عدالت با مدل سال ٨۵ که طیف وسیعی از جامعه مشکل دریافت سهام عدالت می‌شدند، تکرار نخواهد شد، تاکید کرد: دولت هیچ تعهدی نسبت به واگذاری سهام به تمام مردم ندارد چراکه واگذاری سهام ناظر به وجود منابع است، اگر منابع اجازه دهد سیاست‌های دولت و در واقع سیاست مجموعه حاکمیت، این بحث را رقم می‌زند. تاکید می‌کنم که شرط هرگونه واگذاری دارایی و منابع دولت است و براساس آن می‌توان در این باره سیاست‌گذاری کرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • راستی آزمایی کمک ۱۷ میلیارد دلاری آمریکا به افغانستان
  • بهترین سپرها در برابر تیغ برنده تورم کدامند؟
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • ریاض و جاکارتا از اتحادیه اروپا می‌خواهند دارایی‌های روسیه را مصادره نکند
  • وزیر دارایی کابینه رژیم صهیونیستی: رفح، دیرالبلح و النصیرات باید ویران شوند
  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند
  • تجویز داروی خارج از فهرست کشوری ممنوع است
  • جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند/ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟
  • وزیر دارایی نتانیاهو خواستار برکناری دو مقام اسرائیلی
  • کلاهبرداری تتر چیست و چطور آن را تشخیص دهیم