Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسپانیا که در دوره های اخیر برگزاری جام جهانی همواره از مدعیان قهرمانی بوده، یک روز پیش از آغاز جام جهانی 2018 سرمربی خود را برکنار کرد. فدراسیون فوتبال اسپانیا به قیمت حفظ شان تیم ملی کشور ریسک نتیجه نگرفتن در جام جهانی را به جان خرید!

در ایران اما چند ماه مانده به جام جهانی معتقدند باید تخلف های سرمربی و عبور پیاپی از خط قرمزهای تیم ملی را نادیده گرفت چون 3 ماه بیشتر تا جام جهانی زمان نداریم!

ببخشید، حتی اگر این اتفاقات رخ نمی داد، ما قرار بود در جام جهانی نتیجه بگیریم که حالا تغییر سرمربی ریسک باشد؟ در مورد تیم ملی ایران با این اوضاع عجیب و غریب فوتبالش در ماه های اخیر صحبت می کنیم نه قدرت های اول فوتبال جهان مثل اسپانیا، فرانسه، آلمان، برزیل یا آرژانتین.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

جام جهانی 2018 با یک شوک خبری بزرگ آغاز شد. فدراسیون فوتبال اسپانیا یک روز قبل از آغاز جام یعنی در روز 13 ژوئن 2018 خولن لوپتگی سرمربی خود را برکنار کرد.

به گزارش طرفداری، دلیل برکناری خولن لوپتگی عصبانیت لوئیس روبیالس، ریاست فدراسیون فوتبال اسپانیا از او بود. در روز 12 ژوئن بود که اعلام شد لوپتگی برای هدایت رئال مادرید با این باشگاه به توافق رسیده و حضور او در رئال مادرید به صورت رسمی اعلام شد. همین موضوع سبب شد که فدراسیون فوتبال اسپانیا سرمربی خود را از کار برکنار کند!

بخشی از صحبت های روبیالس در کنفرانس مطبوعاتی که برکناری لوپتگی اعلام شد را بار دیگر مرور کنیم:

حالا هم می‌دانم بسیاری به این تصمیم ما اعتراض خواهند کرد اما ارزش‌های فدراسیون باید رعایت شده و محترم واقع شود.

 

وضعیت تیم ملی و فدراسیون؟ باز هم می‌گویم که نمی‌توانیم زیر پا گذاشته شدن اصول و ارزش های فدراسیون را نادیده بگیریم. این ما نبودیم که تصمیم گرفتیم چطور رفتار کنیم.

در آن برهه برخی با تصمیم روبیالس موافق بودند و بدیهی است که بسیاری نیز مخالفت خود را اعلام کنند. مثلا ژاوی هرناندز از تصمیم روبیالس دفاع کرد. حتی چند ماه بعد کار به جایی رسید که روبیالس گفت باراک اوباما هم موافقتش با تصمیم من را اعلام کرده:

اخیرا با اوباما مکالمه‌ای داشتم و بحث اخراج لوپتگی هم پیش آمد. او به من گفت ما مدیران گاهی مجبوریم به اتفاقات واکنش نشان بدهیم. اوباما تایید کرد که در قضیه لوپتگی مثل من فکر می‌کند. 

اما بعد از جام جهانی، بسیاری از تصمیم روبیالس انتقاد کردند و اخراج سرمربی یک روز پیش از شروع جام جهانی را دلیل اصلی نتیجه نگرفتن اسپانیا دانستند.

کسب نتیجه مهم تر است یا حفظ شان تیم ملی؟

بیراه نیست اگر بگوییم اسپانیا در تمامی جام های جهانی قرن بیست و یکم از مدعیان کسب جام بوده است. با این حال فدراسیون فوتبال این کشور ریسک تغییر سرمربی و نتیجه نگرفتن در جام جهانی را به قیمت حفظ شان تیم ملی به جان خرید.

در کشور خودمان وقتی در روزهای اخیر بحث برکناری دراگان اسکوچیچ مطرح شده، حتی بسیاری پیشکسوتان می گویند این تصمیم اشتباه است و در آستانه جام جهانی نباید مربی را برکنار کنیم!

با اتفاقاتی که در تیم ملی طی ماه های اخیر رخ داده از جمله اختلاف بین بازیکنان، تدارکات بسیار ضعیف و بلاتکلیفی فدراسیون، نتیجه گرفتن تیم ملی در جام جهانی با بهترین مربیان نیز چیزی شبیه به معجزه است اما حتی اگر این اتفاقات رخ نمی داد، ما با اسکوچیچ چه اندازه شانس موفقیت در جام جهانی داشتیم که برخی از اهالی فوتبال حاضر هستند شان تیم ملی را فدای ادامه حضور او روی نیمکت تیم ملی کنند؟

تیم ملی ای که در اتوبوسش آن اتفاقات رخ می دهد، در اردوی قطرش بازیکنان به وضعیت بد کمپ تمرین اعتراض می کنند و نمی توانند از پس تیم دوم و سوم الجزایر بربیایند، بازیکنانش در فضای مجازی به یکدیگر کنایه می اندازند و حتی کار به قرار دعوا هم می کشد، لیست هایش پر از شائبه دخالت های دلالی است، فدراسیونش بلاتکلیف است و هیچ آماده سازی درست درمانی ندارد، چطور می خواهد در جام جهانی نتیجه بگیرد؟

وضعیت فدراسیون که مشخص است، تدارکات مان برای حضور در جام جهانی هم بسیار ضعیف بوده، هر دوی اینها جای خود، اما آیا اینها دلیل می شود سرمربی بی رزومه ای را که بارها از خط قرمزهای تیم ملی عبور کرده در جام جهانی روی نیمکت بنشانیم؟ آن هم فقط چون در برهه ای با او موفق شدیم بحران را پشت سر بگذاریم؟

روبیالس یک روز قبل از جام جهانی سرمربی اسپانیا را برکنار کرد چرا که معتقد بود اعلام رسمی حضور او در رئال مادرید تمرکز تیم ملی این کشور را برهم می زند و ممکن است روی روحیه بازیکنان تاثیر بگذارد. حالا رفتارهای سرمربی بی رزومه تیم ملی رسما بازیکنان ما را به اختلاف کشانده، در تیم ملی تیم کشی شده و دو دستگی در بازیکنان مشهود است.

البته اسمش رویش است، آن فوتبال اسپانیا است و این فوتبال ایران. آنجا تیم ملی شان دارد و اینجا ...

مربی بزرگ خارجی، راهکار نجات فوتبال ملی

باز هم می گوییم همین امروز هم اسکوچیچ اخراج شود و یک مربی بزرگ در سطح جهانی به تیم ملی بیاید، نتیجه گرفتنش در جام جهانی واقعا معجزه خواهد بود اما ما که از فراهم کردن تدارکات خوب برای تیم ملی خود عاجز هستیم، حداقل از فرصت بزرگ جام جهانی برای تدارکات خوب تیم ملی استفاده کنیم. اگر یک مربی با رزومه خارجی در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی داشته باشیم، او می تواند یک ایران قوی مدعی قهرمانی را راهی جام ملت های آسیا کند.

زمان را نباید از دست داد.

اخبار داغ 

افشین پیروانی در بیمارستان بستری شد وقتی همه گزینه های اصلی تیم ملی در چند ساعت دود شدند! آنسو فاتی برای اولین بار بازوبند کاپیتانی بارسلونا را بر بازو بست / عکس یوویچ: کریستیانو رونالدو بزرگترین بازیکن تاریخ است و به همین خاطر شماره 7 را انتخاب کردم

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال اسپانیا جام جهانی جام جهانی شان تیم ملی یک روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۱۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هینن: باید بفهمم چرا والیبال چین در میان بزرگان جهان نیست

سرمربی جدید تیم ملی والیبال چین گفت: با خودم فکر کردم در این کشور پرجمعیت با این امکانات ورزشی، قطعا استعدادهای زیادی وجود دارد و من باید روزی بفهمم چرا والیبال چین در میان بزرگان جهان نیست. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ویتال هینن، سرمربی بلژیکی و جدید تیم ملی والیبال چین در مورد مسئولیت جدید خود اظهار داشت:‌ والیبال چین همیشه برایم جالب بوده است. سال 2009 به یاد می‌آورم که سرمربی لهستان بودم و با تیم ملی چین در نینگبو بازی کردیم. با خودم گفتم که در این کشور پرجمعیت با این امکانات ورزشی، قطعا استعدادهای زیادی وجود دارد و من باید روزی بفهمم چرا والیبال چین در میان بزرگان جهان نیست.

هینن سرمربی تیم ملی والیبال چین شد

سرمربی تیم ملی چین ادامه داد: من سال 2021 می‌خواستم به چین بیایم اما فدراسیون والیبال این کشور، اعتقادی به مربیان خارجی نداشت. حالا همه چیز تغییر کرده است؛ نتایج تیم چین در فصل گذشته خوب نبود و در رنکینگ فدراسیون جهانی نیز سقوط کرد و حالا سی‌ویکم است. در نتیجه چینی‌ها به سراغ مربی خارجی آمدند و من پیشنهاد آنها را قبول کردم. هدایت چین، چالشی بزرگ و باورنکردنی برای من است. 

هینن تصریح کرد: من از فدراسیون والیبال چین خواستم تا مسئولیتی فراتر از تیم ملی داشته باشم و به توسعه والیبال پایه و آموزش مربیان بومی نیز کمک کنم. معتقدم والیبال مردان چین می‌تواند مثل تیم زنان این کشور در دنیا، جزو بهترین‌ها باشد.

او در پایان گفت: تیم ملی چین در لیگ ملت‌های 2024 حاضر نیست و جواز حضور در جام جهانی 2025 را نیز ندارد. راهی طولانی پیش روی ماست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قاسم‌پور: مدیران آگاه و سالم باشند کار فوتبال خوب پیش می‌رود
  • افزایش شانس خولین لوپتگی برای هدایت میلان
  • هینن: باید بفهمم چرا والیبال چین در میان بزرگان جهان نیست
  • توماس توخل گزینه اول منچستریونایتد در صورت برکناری اریک تن هاخ
  • خادم: پیچ هرز را هر چقدر بپیچانی، هرز است
  • در لیگ برتر داوران صدرنشین جدول امتیازات هستند!
  • وست هم آماده برای انتقال خولین لوپتگی؛ هانسی فلیک گزینه جایگزین
  • پائز: قلب بازیکنان را می‌خواهم
  • با این سرمربی خیلی به حضور در المپیک خوش‌بینم
  • جریمه سنگین دروازه‌بان تیم ملی در جام جهانی