Web Analytics Made Easy - Statcounter

لندن – ایرنا – با افزایش شدید گرمای هوا در سراسر اروپا، کابینه انگلیس امروز (پنجشنبه) درباره نحوه پاسخگویی به حوادث احتمالی و افزایش فشارها روی بخش‌های‌ عمومی کشور تشکیل جلسه داد.

به گزارش ایران اکونومیست، دولت پیش‌بینی می‌کند که افزایش شدید دمای هوا در روزهای آینده باعث فشار بر مراکز بهداشتی و بیمارستان شود و بر همین اساس دستور داده که سازمان اورژانس در حالت آماده باش قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کیت مل‌هاوس» معاون نخست وزیر انگلیس که ریاست جلسه امروز را برعهده داشت به خبرنگاران گفت: "پیش بینی فعلی این است که دمای هوا به حدود ۴۰ درجه سانتی‌گراد برسد. این احتمال هم وجود دارد که میزان گرما از این مقدار فراتر برود که در آن صورت یک رکورد در تاریخ کشور خواهد بود." 

همزمان مدارس انگلیس تحرکات فیزیکی دانش‌آموزان در فضای آزاد را لغو کرده و در نامه‌ای به خانواده‌ها درباره تبعات افزایش گرمای هوا بر سلامت کودکان هشدار دادند.

«جیمز بون» مسئول امور سیاستگذاری اتحادیه روسای مدارس انگلیس در این باره گفت که هرچند محدودیت قانونی درباره گرمای هوا در مدارس وجود ندارد اما احتمال تعطیلی مدارس در روزهای آینده بعید نیست. البته مدارس انگلیس آخر هفته آینده بمدت یک ماه وارد تعطیلات تابستانی می‌شوند.

اداره هواشناسی انگلیس اعلام کرده است ۴۰ درصد احتمال دارد که رکورد بالاترین دمای هوا در هفته آینده شکسته شود. دمای هوا در انگلیس این هفته به ۳۳ درجه سانتی‌گراد رسید. بالاترین دمای هوا در ژوئیه سال ۲۰۱۹ در باغ گیاه شناسی کمبریج ثبت شد که به ۳۸.۷ درجه سانتیگراد رسید.

آژانس امنیت بهداشت و اداره هواشناسی انگلیس سه‌شنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای مشترک درباره خطر آتش‌سوزی و مرگ در پی افزایش دما و موج گرمای شدید در بخش‌هایی از این کشور هشدار دادند. اما با تداوم گرمای هوا پیش‌بینی می‌شود که دولت برای نخستین بار در تاریخ انگلیس وضعیت اضطراری اعلام کند.

این بدین معناست که شرایط آنقدر شدید است که «ممکن است  افراد سالم و آسیب پذیر دچار بیماری و یا تلف شوند» اعلام وضعیت اضطراری همچنین بدین معناست که اختلالات گسترده ای در خدمات بهداشتی، مدارس و حتی نیروگاه‌های هسته ای ایجاد خواهد شد.

موج گرما نه تنها انگلیس که سراسر اروپا را فرا گرفته است و توده ای از هوای گرم از آفریقا و اسپانیا به سمت شمال اروپا در حال حرکت است.

دیروز هزاران آتش نشان در پرتغال و غرب اسپانیا سرگرم اطفای ۲۰ فقره آتش سوزی بودند. موج گرما، دمای هوا را در این مناطق به بالای ۴۵ درجه سانتیگراد (۱۱۳ فارنهایت) رسانده است.

در فرانسه هم سه روز است که دو آتش سوزی در اطراف منطقه بوردو شعله ور شده است. تصاویر منتشر شده در رسانه‌ها نشان می‌دهد که هزاران آتش نشان و هواپیما مشغول اطفای حریق هستند.

گرمای زیاد در اروپا همواره همراه با تلفات بوده است. بیشتر این تلفات را افراد سالمند و تنهایی تشکیل می‌دهند که کسی به آن‌ها سر نمی‌زند. عامل دیگر خطرناک بودن گرما در اروپا کمبود زیرساخت‌های مقابله با آن و نبود فرهنگ زندگی در اقلیم گرم است. در کشوهای گرمسیر، آماده بودن زیرساخت‌ها و عادات مردم به آن‌ها اجازه می‌دهد که حتی با دماهای بالای ۵۰ درجه نیز کنار بیایند.

این درحالیست که دمای زمین تحت تاثیر تولید گازهای گلخانه‌ای ناشی از فعالیت بشر به نسبت سال های ۱۸۵۰ تا ۱۹۰۰ (دوران ماقبل صنعتی) حداقل یک درجه افزایش یافته و همچنان در حال افزایش است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: انگلیس ، تغییرات آب و هوا ، فرانسه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: انگلیس تغییرات آب و هوا فرانسه دمای هوا گرمای هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۱۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید محمدحسینی معاون پارلمانی رئیسی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: دو جلسه با حضور رییس مجلس، وزیر اقتصاد، روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و رییس‌کل بانک مرکزی درباره وضعیت بازار ارز تشکیل شد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی ادامه داد: هدف از تشکیل این نشست کنترل بازار ارز با همکاری دو قوه بود. برنامه‌های دولت در این زمینه تهیه و اعلام شد.

معاون پارلمانی رییس‌ دولت سیزدهم با اشاره به تعامل دولت با مجلس دوازدهم، گفت: از مجلس فعلی هم راضی هستیم، اما امیدوارم در مجلس آینده این همکاری‌ها بهتر شود.

حسینی اختلاف نظر دولت و مجلس در مسائل مختلف کشور را طبیعی دانست و ادامه داد: اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است اما هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد. در قضیه برنامه و بودجه اختلافاتی وجود داشت، اما آنچه مجلس تصویب کرد و به تایید شورای نگهبان رسید توسط دولت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: امیدوارم قانون پیشگیری از آسیب به زنان و چند قانون اولویت‌دار و مهم دولت طی دو سه هفته آینده همچون قانون اجاره بهای مسکن تصویب شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901688

دیگر خبرها

  • تداوم بارندگی های شدید در کردستان تا روز جمعه
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • (ویدئو) گرمای بی‌سابقه و خونخواری حیوانات یک باغ وحش!
  • افزایش ابر و وزش باد پدیده غالب جوی در کرمان
  • گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا
  • موج گرمای کم‌سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • اصفهان پایان هفته بارانی است/ افزایش ۳ درجه‌ای دما
  • باد شدید و رگبار باران در تهران
  • وزش باد شدید و رگبار باران در تهران