Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علی‌رغم استقبال گرم روز گذشته صهیونیست‌ها از «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، اما روزنامه‌های عبری‌زبان در خصوص موفقیت وی در این سفر و دستاوردهای آن برای رژیم صهیونیستی ابراز تردید و نگرانی کردند.

به نوشته وبگاه عربی۲۱، رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین نتوانستند بدبینی خود را در خصوص موفقیت بایدن در عمل به وعدهای خود چه در زمینه حفظ امنیت و چه در تقویت روابط این رژیم با دیگر کشورهای منطقه و حمایت دائمی واشنگتن از رژیم تل آویو را پنهان کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، به محض ورود بایدن به سرزمین اشغالی، خبرهایی از افزایش کم سابقه تورم در آمریکا منتشر شد و توجه رسانه‌های اسرائیلی را به خود جلب کرد. از نظر این رسانه‌‌ها نگرانی و علاقه مردم آمریکا اکنون معطوف به کنترل تورم است نه عکس یادگاری بایدن با مقامات تل آویو، به خصوص زمانی که میزان تورم در آمریکا بالاتر از ۴۰ سال گذشته است.

«نداف آیال» کارشناس امور روابط بین‌الملل در این باره در روزنامه یدیعوت احارانوت، نوشت: عکس‌های رهبران اسرائیلی در فرودگاه بن گوریون با بایدن، البته برای آنها در اسرائیل مهم است چرا که سفر هر رئیس جمهور آمریکا مهم است، اما آنچه باید گفت این است که آمریکا و مردم این کشور چنین حسی ندارند، زیرا بایدن به عنوان رئیس‌جمهور از اسرائیلی بازدید می‌کند که از نظر وضعیت داخلی خود طبق نظرسنجی‌ها در وضعیت فروپاشی قرار دارد. 

«عوفر شیلح» نماینده سابق کنست، نیز در این باره نوشت: «بایدن در حالی به اسرائیل آمده است که شاهد رکود سیاسی بی سابقه هستیم و به نظر می‌رسد که این شرایط سیاسی هم در اسرائیل و هم در آمریکا مانع این شود که سفر بایدن پس از این استقبال گرم، دستاوردی داشته باشد، به خصوص اینکه موقعیت بایدن در ماههای اخیر در آمریکا بسیار بد شده و این می‌تواند تأثیر منفی بر نتایج سفر او به اسرائیل داشته باشد.

او در مقاله‌ای که در روزنامه یدیعوت آحارونوت منتشر شد، افزود: «اسرائیلی‌ها می‌دانند که چشم بایدن به تل‌آویو نیست، بلکه به ریاض است، زیرا یک ماه پس از شروع جنگ در اوکراین، وضعیت اقتصاد جهانی و قیمت بالای انرژی باعث تحریک بایدن شده است. بنابراین هرگونه صحبت در مورد مسئله فلسطین و رابطه با فلسطینی‌ها، جایگاه چندانی در این تور نخواهد داشت.»

در این راستا، «تزیپی شمیلوویتز» روزنامه‌نگار روزنامه یدیعوت احارانوت نیز نوشت: «بایدن به اسرائیل می‌آید، اما در عین حال اطلاعی از بحران موجودیتی در اسرائیل که در آمریکا نیز وجود دارد، ندارد و به همین دلیل آمریکایی‌ها توجهی به سخنرانی‌های پرشوری که در اسرائیل بیان می‌کند، نخواهند کرد.»

او افزود:‌ «بایدن مثل رؤسای جمهور سابق با کت و شلوار شیک و عینک آفتابی و لبخند‌های نمایشی و تعداد زیادی همراه وارد اسرائیل می‌شود، اما همه این‌ها این واقعیت را پنهان نمی‌کند که بهتر بود او در واشنگتن می‌ماند و به اسرائیل نمی‌آمد، چرا که این سفر روتینی است و موضوع حاشیه‌ای محسوب می‌شود.»

وبگاه عربی ۲۱ سپس نوشت: «اسرائیلی‌ها ارزیابی بدبینانه خود را از موفقیت بایدن در این سفر پنهان نمی‌کنند، به‌ویژه که خود بایدن در درجه اول می‌بیند که چگونه دموکرات‌ها، رای‌دهندگان و فعالان به طور فزاینده‌ای ناامیدی خود را از او ابراز می‌کنند. محافل اسرائیلی در داخل ایالات متحده نیز در حال رصد انتقادات شدید بخش ترقی‌خواه حزب دموکرات از بایدن در حوزه سیاست خارجی از ادامه یافتن سیاست‌های قبلی در خصوص کوبا تا تردید در بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران، هستند.»

از سوی دیگر «باراک راوید» کارشناس سیاسی اسرائیلی وبسایت «واللا» نیز در یک برنامه رادیویی در خصوص اهمیت سفر «جو بایدن» به سرزمین اشغالی و تأثیر بلند مدت آن بر وضعیت سیاسی رژیم صهیونیستی گفت که بایدن در حالی به اسرائیل سفر کرد که تورم در آمریکا به ۹.۱ درصد رسید، همانند نخست‌وزیران و مقامات سیاسی اسرائیل که همواره دوست دارند تا به خارج از سرزمین اشغالی بروند تا مشکلات خودشان را از یاد ببرند.

او افزود: «بایدن به این سفر آمد، در حالیکه در داخل هواپیما می‌دانست که واکنش‌ها به افزایش تورم در آمریکا و حملات علیه او چگونه خواهد بود. بایدن از مشکلات متعددی رنج می‌برد و میزان حمایت از وی به ۳۳ تا ۳۵ درصد رسیده است. او کاری کرد که رهبران اسرائیل می‌کنند و برای فرار از مشکلات داخلی به سفر خارجی رفت. ما آمریکا را می‌بینیم و هرچه که به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شویم متوجه می‌شویم در نهایت همه سیاستمداران رفتار واحدی دارند.»

«باراک راوید» سپس در خصوص بیانیه مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی موسوم به « بیانیه قدس» نیز که امروز پس از دیدار «جو بایدن» و «یائیر لاپید» منتشر شد، گفت: «در این بیانیه بار دیگر بر موضع واحد در قبال برنامه هسته‌ای ایران و اینکه اجازه ساخت سلاح هسته‌ای به ایران هرگز داده نخواهد شد و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات برای رسیدن به این هدف، تأکید شد؛ اما همه مطالب می‌توانست به جای چهار صفحه در یک صفحه متمرکز شود. آیا با این بیانیه زندگی اسرائیلی‌ها تغییری خواهد کرد؟ آیا چیزی در روابط دو طرف با این برگه تغییری می‌کند؟ چنین فکر نمی‌کنم.»
  
در این بیانیه آمده است که واشنگتن به امنیت رژیم اسرائیل و حفظ برتری نظامی [ادعایی] این رژیم در منطقه همچنان پایبند است و اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد و آمریکا آماده است تا از تمام عناصر قدرت ملی خود برای اطمینان از این نتیجه استفاده کند و همچنین خود را متعهد به مقابله با فعالیت‌های مستقیم ایران یا فعالیت‌هایی که از طریق گروههای همسو با خود همچون حزب‌الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی انجام می‌دهد، می‌داند.

باراک راوید سپس درباره ادامه برنامه‌های بایدن و سفر به عربستان سعودی و حضور در نشست جده نیز گفت: «دو سال از توافقات عادی‌سازی می‌گذرد و اکنون ما هیچ هیجانی در مقابل این توافقات نداریم. به نظرم چیزی که اتفاق می‌افتد بسیار دراماتیک خواهد بود، مسائل همین امروز نیز به بن بست خورده یا فردا (جمعه) خواهد خورد و از این شرایط محمد بن سلمان و پادشاه سعودی خوشحال خواهند بود.»
  
 به گفته وی قرار است تا در نشست فردا موافقت عربستان سعودی با پرواز هواپیماهای اسرائیلی بر فراز عربستان به مقصد هند و چین و شرق آسیا، جلب شود، اما به نظر نمی‌رسد که پرونده پرواز مستقیم از سرزمین اشغالی به عربستان سعودی بسته شود و این پرونده همچنان باز خواهد ماند.

رئیس جمهور آمریکا، روز گذشته، وارد اراضی اشغالی شد و با «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت، «اسحاق هرتزوگ» رئیس، بنی گانتز وزیر جنگ و «نفتالی بنت» نخست‌وزیر سابق این رژیم و همچنین «بنیامین نتانیاهو» رهبر اپوزیسیون‌ در اراضی اشغالی دیدار کرد.

بایدن پس از دیدار با مقامات صهیونیست در ظهر روز جمعه به بیت لحم خواهد رفت و با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار یک ساعته خواهد داشت. رئیس‌جمهور آمریکا بعد از سفر به کرانه باختری، راهی عربستان سعودی می‌شود و به همراه اعضای شورای همکاری خلیج فارس (بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی) به همراه مصر، عراق و اردن در اجلاس سران شورای همکاری در جده شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس جمهور آمریکا سفر بایدن به اسرائیل سفر بایدن به عربستان اسرائیل رئیس جمهور آمریکا رژیم صهیونیستی تورم در آمریکا سرزمین اشغالی عربستان سعودی جو بایدن هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۱۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است

به گزارش صدای ایران از ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت: دیروز با عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر برای محقق شدن آزادی گروگان‌ها به همراه آتش‌بس فوری در غزه تماس و گفتگو داشتم.

رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد: ایالات متحده با مصر و قطر برای اجرای کامل مفاد این توافق و انجام تمامی تلاش‌ها برای محقق کردن آزادی گروگان‌ها از دست حماس همکاری خواهد کرد. حماس اکنون تنها مانع بر سر راه آتش‌بس فوری و امداد رسانی به غیرنظامیان در غزه است.

پیش از این، سخنگویان دولت جو بایدن روز دوشنبه به وقت محلی درحمایت از اسرائیل، همچنان توپ توافق آتش بس در غزه را به زمین حماس انداختند.

کارین ژان پی یر سخنگوی دولت جو بایدن روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید افزود: پیشنهاد آتش بس بر روی میز است، این بر عهده حماس است که آن را بپذیرد.

ژان پی یر بدون اشاره به تجهیز اسرائیل از سوی آمریکا به تسلیحات بیشتر برای کشتار مردم فلسطین و غزه مدعی شد: ما باید امداد بیشتری به غزه برسانیم.

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد: اسرائیل در چند هفته گذشته مشغول دفاع خود در مقابل ایران بوده است.

ژان پی یر همچنین مدعی شد: ما با اسرائیل در مورد عملیات زمینی نظامی به رفح با مقامات اسرائیلی صحبت کرده ایم و معتقدیم این مذاکرات، مثبت بودن و اسرائیل نگرانی‌های ما را در نظر خواهد گرفت.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در وزارت خارجه این کشور گفت: ما امیدواریم به یم توافق آزادی گروگان‌ها دست یابیم که منجر به آتش بس می‌شود.

او نیز توپ برقراری توافق میان اسرائیل و حماس را در حمایت از تل آویو به زمین حماس انداخت و مدعی شد: پیشنهاد ارائه شده است و تصمیم گیری در خصوص آن بر عهده حماس است.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن روز جمعه به وقت محلی در گفتگو با شبکه تلویزیونی ام‌اس‌ان‌بی‌سی آمریکا گفت: «من معتقدم که تلاش‌های جدیدی در جریان است که قطر و مصر و همچنین اسرائیل را برای یافتن راهی به پیش می‌برد.»

وی ادامه داد: «فکر می‌کنم آزادی گروگان ها، شتاب و زندگی تازه‌ای وجود دارد.»

تاکنون مذاکرات میان حماس و اسرائیل با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا برای برقراری آتش بس در غزه و تبادل اسرا میان دو طرف به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

عملیات طوفان الاقصی که پس از سال‌ها جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین صورت گرفت، منجر به کشته شدن ۱۱۳۹ اسرائیلی شد. براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲) و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۳۴ هزار و ۱۸۳ فلسطینی در غزه شهید و ۷۷ هزار و ۱۴۳ نفر دیگر مجروح شده اند و تقریباً تمام جمعیت ۲.۳ میلیونی غزه را آواره کرده است؛ رویداد‌هایی که منجر به طرح موضوع نسل کشی فلسطینی‌ها شده است، اما اسرائیل آن را رد می‌کند.

پس از نزدیک به ۶ ماه از جنگ اسرائیل در غزه، اعضای شورای امنیت سازمان ملل ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ با ۱۴ رای مثبت این شورا و نیز رای ممتنع آمریکا و عدم وتوی این کشور، با قطعنامه ۲۷۲۸ را برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه موافقت کردند تا در ۱۵ روز باقیمانده در ماه مبارک رمضان (از زمان تصویب قطعنامه) آتش بس میان اسرائیل و حماس برقرار شود.

قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد به دلیل تصمیم دولت بایدن مبنی بر عدم استفاده از حق وتوی خود به تصویب رسید. آمریکا پیش‌تر سه قطعنامه آتش‌بس را وتو کرده بود، اما این بار به این قطعنامه رای ممتنع داد و به این ترتیب، بدلیل عدم مخالفت اعضای دائم شورای امنیت و بدون هیچ مخالفتی این قطعنامه به تصویب رسید. این قطعنامه را ۱۰ عضو غیردائمی شورای امنیت تنطیم کرده بودند.

این قطعنامه که همچون دیگر قطعنامه‌های سازمان ملل علیه اسرائیل اجرا نشد، خواستار اجرای آتش بس فوری در غزه در ماه رمضان شده و گفته بود: آتش بس فوری در ماه رمضان توسط همه طرف‌ها رعایت شود که منجر به آتش بس پایدار می‌شود.

این قطعنامه همچنین خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان‌ها و تضمین دسترسی بشردوستانه برای رفع نیاز‌های پزشکی و سایر نیاز‌های بشردوستانه آنها شده بود و از طرفین می‌خواهد به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی در رابطه با تمام افراد بازداشتی، عمل کنند.

آمریکا همچنین برغم همه شعارهایش در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، با حمایت همه جانبه از اسرائیل، حتی به قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل رای نداد و این قطعنامه را وتو کرد.

دیگر خبرها

  • مأموریت دشوار بلینکن
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»
  • فلسطین، مسئله‌ای که عادی نمی‌شود!
  • متن پیشنهادی اسرائیل برای توافق با حماس منتشر شد+ جزئیات/ حملات سنگین حزب‌الله و سرایا القدس به مواضع ارتش اسرائیل/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۵۶۸ نفر افزایش یافت
  • اسرائیل حزب‌الله را تهدید کرد/ جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • هاآرتص: اسرائیل با تحریم آکادمیک بی‌سابقه‌ای روبه‌رو است
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • وحشت در محافل صهیونیستی بعد از تصمیم ضد اسرائیلی دادگاه لاهه
  • طوفان الاقصی| حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی