Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با رسیدن کمک‌های بشردوستانه روسیه به زلزله‌زدگان افغانستانی، معاون سفیر این کشور در کابل از علاقه‌مندی مسکو به گسترش روابط با کابل خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «آنتون لاوروف»، معاون سفیر روسیه در کابل با تاکید بر گسترش روابط میان کابل و مسکو، گفت که کشورش علاقمند همکاری در بخش‌های اقتصادی و سیاسی با افغانستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که، شانزده تُن کمک بشردوستانه روسیه امروز (چهارشنبه) به کابل رسید و قرار است این کمک‌ها در میان آسیب دیده‌گان زمین‌لرزه اخیر در ولایت‌های خوست و پکتیکا توزیع شوند.

آنتون لاوروف افزود: «ما امیدوار هستیم که همکاری روسیه و افغانستان در عرصه آوردن کمک‌های بشردوستانه ادامه خواهد یافت و در چند روز آینده نیز یک بخش دیگر از این کمک‌ها به افغانستان می‌رسد.»

معاون سفیر روسیه از کمک‌های کشورش در بخش‌های بشری، اقتصادی و سیاسی به افغانستان نیز خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این کمک‌ها دوستی میان دو کشور را بیشتر سازد.

مسوولان وزارت دولت طالبان در امور رسیدگی به حوادث با استقبال از این کمک‌ها، از جامعه جهانی و کشور‌های دیگر خواستند که کمک‌ها را سیاسی نسازند.

بر اساس اعلام مقامات طالبان در نتیجه زلزله اخیر افغانستان بیش از هزار و صد تن در پکتیکا و خوست جان باخته و بیش از ۶۰۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: طالبان روسیه و افغانستان همسایگان ایران معاون سفیر کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۱۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه

مقام‌های روسیه اعلام کردند اوکراین به چند منطقه در روسیه در ساعات پایانی شب گذشته حمله پهپادی داشت و رسانه‌های روسی نیز گزارش کردند که آتش سوزی در یک پالایشگاه نفت در نزدیکی مسکو رویت شده است.

به گزارش ایسنا، «پاول مالکوف» فرماندار منطقه «ریازان» هم‌مرز با مناطق شمال غربی مسکو گفت در این حملات پهپادی کسی زخمی نشده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، کانال تلگرامی «Baza» روسیه نیز که با سرویس‌های امنیتی این کشور همکاری دارد گزارش کرد که این حمله به پالایشگاه نفت رایازان بوده است.

این پالایشگاه که به شرکت روس‌نفت روسیه تعلق دارد و توسط آن اداره می‌شود حدود ۵.۸ درصد از نفت خام این کشور را پالایش می‌کند و هدف مکرر حملات هوایی اوکراین است.

فرمانداران مناطق «کرسک» و «ورونژ» در جنوب غرب روسیه هم‌مرز با اوکراین هم گزارش حملات پهپادی را در اراضی خود داده و گفتند این حملات زخمی یا خساراتی نداشته است.

روسیه به ندرت اطلاعاتی در مورد تاثیر کامل حملات اوکراین بر قلمرو و زیرساخت‌های خود افشا می‌کند.

مقامات کی‌یف مدعی‌اند هدف قرار دادن زیرساخت‌های نظامی، انرژی و حمل و نقل روسیه، تلاش‌های جنگی مسکو را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایان پوتین؟!
  • نمایشگاه بزرگ قرآنی کابل و حمایت از غزه
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • ارسال کمک های بشری روسیه به افغانستان
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد