Web Analytics Made Easy - Statcounter

لطف‌الله سیاهکلی، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها عامل تأثیرگذار بخش فرهنگی کشور هستند، اظهار کرد: حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی‌ کشور متأثر از رسانه‌ها است. رسانه‌های کشور به‌منظور شفاف‌سازی، اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و کمک مدیریت اصلاح ساختارها تلاش فراوانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نقش رسانه‌ها برجسته و غیرقابل‌انکار است. در جریان بیماری کرونا اصحاب رسانه خسارت بسیاری دیدند و متأسفانه توجهی به آن‌ها نشد. بسیاری از واحدهای تولیدی و شرکت‌ها فعالیتشان کاهش یافت و به همین سبب حوزه درآمدزایی رسانه‌ها نیز مختل شد.

سیاهکلی تصریح کرد: باید درمجلس شورای اسلامی بودجه‌ای برای اصحاب رسانه درنظر گرفته شود. پیش‌ازاین برای تمامی مشاغل آسیب‌دیده، بودجه درنظر گرفته شد و اکنون نیز ضرورت دارد تا برای اهالی رسانه‌ نیز بودجه‌ای تبیین گردد تا آسیب‌ها جبران و نقش‌شان برجسته‌تر از گذشته ایفا گردد.

نماینده مردم قزوین درمجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: با اندک دستمزد نمی‌توان نقش اصلی رسانه یعنی اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی را اعمال کرد. باید مطالبه‌گری کرد و این کم‌توجهی را جبران نمود.

بیشتر بخوانید :

مردم گرفتار گرانی ، مجلس در گرداب طرح های روی اعصاب جامعه / حکایت همچنان باقی است... اعلام وصول طرح مجلس درباره حیوانات / ذوالنور: متقاضیان نگهداری سگ باید مجوز بگیرند / صادرات سگ را تشویق می کنیم

او متذکر شد: به‌عنوان فردی که سال‌ها در حوزه رسانه فعالیت داشته، از قشر عظیم و زحمت‌کش خبرنگاران عذرخواهی می‌کنم. این افراد علی‌رغم آنکه رسانه تمام جامعه هستند و صدای شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی‌اند اما صدایشان شنیده نمی‌شود و رسانه خود نیستند.

او درپایان این گفت‌وگو یادآور شد: باید به آن‌سوی دوربین و میکروفون نیز توجه کنیم و اجازه ندهیم غفلت در این حوزه خسارت‌های فراوانی را به بار بیاورد. تلاش خواهیم کرد تا معیشت اصحاب رسانه ساماندهی شود و آسیب‌های وارده تا حد قابل‌توجهی، کاهش یابد چراکه این قشر زحمت‌کش بسیار بزرگ و معیشت شرافتمندانه‌شان اهمیت دارد.

۲۱۲۲۰

کد خبر 1651233

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: خبرنگاران مجلس یازدهم دولت سیزدهم اصحاب رسانه رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۱۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟

 به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، احمد نادری در نشست علنی (یکشنبه، ۹ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: در زمان برگزاری کنکور سراسری در روز‌های گذشته وقوع سیل در حاجی آباد زیرکوه خراسان جنوبی موجب تخریب جاده شده بود به طوری که عبور از این مسیر امکان‌پذیر نبوده است به همین دلیل نزدیک به ۶۰ دانش آموزی که یک سال تمام برای کنکور سراسری زحمت کشیده بودند امکان دسترسی به حوزه امتحانی نداشتند و از آزمون سراسری جا ماندند.
 

 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: فرماندار شهرستان باید نسبت به تخریب‌های ناشی از سیل گزارش کاملی به وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی ارائه کند و سازمان سنجش نیز با نگاهی منصفانه و عادلانه به شرایط خاص دانش‌آموزان جامانده از کنکور رسیدگی کند.

وی تصریح کرد: بنده به عنوان نماینده مردم خطاب به این فرزندان مظلوم در این واقعه عرض می‌کنم من احمد نادری تا زمانی که در این جایگاه هستم، صدای شما خواهم بود و از تمام ظرفیت‌های قانونی خود برای صدای شما بودن و پیگیر حقوق از دست رفته شما استفاده خواهم کرد.

نادری یادآور شد: با توجه به زمان برگزاری نوبت اول کنکور یعنی اردیبهشت ماه که هر ساله احتمال رگبار و بارندگی شدید در فصل بهار است باید دستگاه‌های امدادرسان از قبل پیش‌بینی‌های لازم را در این مناطق می‌داشتند. ضمن اینکه مناطق کوهستانی و صعب‌العبور خودشان باید حوزه امتحانی البته با تمهیدات لازم داشته باشند تا به مشکل قطع راه و دسترسی به حوزه امتحانی در شهر‌های مجاور دچار نشوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: باید این منطقه شامل سهمیه سیل‌زدگان شده و آزمون مجدد و مکتوب برای افرادی که به خاطر قطع راه و مسیر دسترسی به حوزه امتحانی موفق نشده‌اند خودشان را به محل آزمون سراسری برسانند برگزار شود تا حقی از هیچ دانش آموزی ضایع نشود.

دیگر خبرها

  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • تحول در بودجه تولید با شاخص‌های کیفی