Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@17:21:10 GMT

سیره اولیاء و انبیاء ما نمونه بارز انفاق است

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۹۱۵۵۷

سیره اولیاء و انبیاء ما نمونه بارز انفاق است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در اختتامیه مرحله اول آزادی ۱۱۰ بانوی معسر زندانی که امشب در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به آیات قرآن در رابطه با اهمیت انفاق، اظهار کرد: ما نمی‌توانیم تعلقات انسانی داشته باشیم ولی به سوی خدا حرکت کنیم.

وی افزود: اگر قبل از اینکه فقری به ما مراجعه کند ما بتوانیم انفاق کنیم باعث می‌شود از تعلقات رها شویم، زیرا هرچه شما انفاق می کنید خدا بر آن آگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به انفاقهای صدر اسلام، ادامه داد: مصداق بارز این مسئله حضرت زهرا (ص) هستند، آن بانویی که در شب ازدواج خود که حق دارد لباس زیبا بر تن داشته باشد لباس زیبای شب عروسی خود را به نیازمندی هدیه می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به روایات، خاطر نشان کرد: از آنچه خودتان دوست دارید، انفاق کنید، اگر دیگران را به خود ترجیح بدهید، خدا در روز قیامت شما را در هدایت به سوی بهشت ترجیج می دهد.

وی اظهار کرد: اگر کار برای خداست و هدیه برای خداست آن را ارزشمندترین و محبوب‌ترین انتخاب کنید، خدا کار را می‌بیند و پاداش و مزد می‌دهد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: وقتی کاری برای خداست خدا برای بنده خود جبران می‌کند، یکی از بهترین کارهای خیر آزاد کردن بانوان زندانی است، عظمت این کار را در نزد خدا درک کنیم، دنیا کوچک است و عظمت این کار بسی عظیم.

حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: وقتی زنی برای جرمی غیرعمد  به زندان می‌افتد کانون خانواده  از بین می‌رود، بچه‌ها از عاطفه مادر و گرمای او محروم می‌شود.

وی اظهار کرد: آزادی یک زندانی زن آزادی یک زندانی نیست، نجات یک خانواده است، نجات یک جامعه‌ است و فرزندان آنها را از خطا و جرم جنایت دور نگه می‌دارد، هدیه که در راه خدا داده بشود از دست نمی‌رود ولی اگر در دست ما باشد به فنا خواهد رفت، پس چرا به خدا نبخشیم خدایی که چند برابر جبران می کند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: انفاق تجلی خداست چون خدا انفاق را دوست دارد. در راه انفاق چیزی را از دست نمی‌دهیم، بلکه چیز های با ارزش‌تری به دست می آوریم، این سنت حسنه آزاد کردن بانوان جرایم غیر عمد تا وقتی یک زندانی این چنینی داریم باید ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تولیت آستان قدس رضوی حجت الاسلام مروی زندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۱۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان با اشاره به وجود ۷۹ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷ زندانی جرائم غیرعمد از زندان آزاد شده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، امید کهربایی در دیدار اعضای هیئت امنای ستاد دیه با رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: هم اکنون 79 زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان سمنان هستند.

نائب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان سمنان افزود: از این تعداد، هشت نفر زن و 71 نفر مرد هستند، که ستاد دیه استان سمنان در تلاش است تا زمینه آزادی این افراد را فراهم کند. 

کهربایی از آزادی هفت زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: این افراد با بدهی 30 میلیارد ریالی به همت خیران استان سمنان آزاد شده‌اند.

 وی با اشاره به اقدامات سال گذشته ستاد دیه استان سمنان عنوان کرد: در سال گذشته 116 نفر زندانی با بدهی بیش از 500 میلیارد ریالی طعم آزادی را چشیدند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان تصریح کرد: این زندانیان فقط با پرداخت 53 میلیارد ریال کمک از سوی ستاد دیه آزاد شده‌اند و پیگیری برای گذشت شکات و اعطای تسهیلات بانکی از دیگر اقدامات این ستاد برای آزادی این زندانیان بود.

حجت‌الاسلام محمد صادق اکبری؛ رئیس کل دادگستری استان سمنان و رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان نیز در این نشست ضمن قدردانی از اقدامات ستاد دیه این استان در راستای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد ابزار امیدواری کرد تا این دست اقدامات در آینده گسترش پیدا کند.

وی با اشاره به اقدامات ارزشمند و چشم‌گیر برخی استان‌ها در آزادی زندانیان تصریح کرد: باید با استفاده از تجارب این استان‌ها و همچنین بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت صنعتگران و خیران استان سمنان در راستای کمک به آزادسازی زندانیان و کمک به خانواده‌های تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده زندانیان تلاش بیشتری کرد.

حجت‌الاسلام اکبری با تأکید بر تلاش همه مسئولان ذیربط در راستای کمک به آزادی زندانیان افزود: تلاش در راستای رفع مشکل زندانیان جرائم غیرعمد باید سرعت بیشتری بگیرد تا شاهد آن باشیم که زندانیان جرائم غیرعمد در زندان باقی نمانند.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است
  • نقش بارز کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی
  • تونل فراری که زندانی ها را مستقیم به مقر پلیس برد! | تصاویر
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان