Web Analytics Made Easy - Statcounter

سومین جلسه ستاد گرامیداشت حکیم شیخ شهاب‌الدین سهروردی عصر روز گذشته با حضور محمود شالویی مدیرکل حوزه وزارتی و اعضای این ستاد برگزار و مجموعه برنامه های پیش بینی شده برای بزرگداشت این حکیم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود شالویی در این جلسه که با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف فرهنگی در سالن اجتماعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار  شد، با تاکید بر رویکرد جدید این وزارتخانه در دولت مردمی مبنی بر اهتمام برای معرفی مشاهیر ایرانی گفت: هرچند انجمن ملی مفاخر همواره نسبت به معرفی مشاهیر ایرانی اهتمام داشته است اما وزارت فرهنگ در دوره جدید بنا دارد جامعه را با برخی مفاخر و شخصیت های بزرگ ایرانی در قالب برپایی رویدادهای مختلف بیشتر آشنا کند و با ایجاد هم افزایی میان نهادها و دستگاه های مختلف فرهنگی به شناساندن این مشاهیر در بالاترین سطح ملی و بین‌المللی کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی در عین حال تصریح کرد: در همین راستا به پیشنهاد موسسه حکمت سهروردی و با موافقت وزیر محترم فرهنگ، نسبت به برپایی گرامیداشت حکیم سهروردی اقدامات لازم انجام شده است و قرار است در این رویداد نسبت به معرفی شخصیت حکیم سهروردی در ابعاد گسترده اقدام شود. دستیار وزیر فرهنگ تاکید کرد: معرفی چهره های برتر مشاهیر و مفاخر ایرانی در قالب برپایی رویدادهای بزرگ از اولویت های اصلی وزارت فرهنگ در دوره جدید به شمار می‌رود. وی در بخش دیگری از سخنان خود به جزئیات برنامه های گرامیداشت شیخ اشراق اشاره کرد و گفت: این مراسم که دوم مرداد در شهرستان سهرورد از توابع استان زنجان برگزار می شود، آغازگر برنامه های گرامیداشت شیخ اشراق به شمار می رود و در ادامه رویدادهای متنوعی است که تا پایان سال در راستای گرامیداشت این حکیم بزرگ برگزار خواهد شد. شالویی تصریح کرد: رسانه های مختلف به خوبی می‌توانند در برپایی بهتر این رویداد نقش موثری و همکاری لازم با متولیان این رویدار را داشته باشند و سازمان صداوسیما نیز می تواند با تولید و پخش آثار شاخص در وصف شیخ اشراق نقش تاثیرگذاری را در معرفی بهتر این فیلسوف حکیم ایفا کند.گفتنی است، در این جلسه اعضای ستاد گرامیداشت حکیم سهروردی نظرات و پیشنهادهای خود  در این زمینه را ارائه کردند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت ارشاد معاون هنری سهروردی مشاهیر ایران شیخ اشراق مفاخر ایران تالار مشاهیر محمود شالویی وزارت فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۱۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت هفته ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در منطقه ۱۲ اصفهان

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره به جایگاه اصفهان در ورزش زورخانه‌ای گفت: ویژه‌برنامه به‌رسم فتوت به مناسبت فرارسیدن هفته ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در راستای تکریم پهلوانان ورزش زورخانه‌ای در ذکر خانه بوتراب برگزار شد.

علی‌اکبر رسالت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ثبت جهانی فرهنگ پهلوانی و آئین ورزش زورخانه ای در سازمان یونسکو به عنوان میراث فرهنگی، افتخاری ماندگار محسوب می‌شود و هدیه فرهنگی ایرانیان به فرهنگ جهانیان است.

وی با بیان اینکه روز ۱۷ شوال به‌عنوان روز ملی فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در تقویم رسمی کشور ثبت شده است، افزود: ترویج فرهنگ پهلوانی در عرصه ورزش و حتی فراتر از آن اشاعه در فرهنگ عمومی جامعه و تسری در مراودات و کارهای روزمره و توسعه ورزش زورخانه‌ای وظیفه ملی و اخلاقی ما به شمار می‌آید.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به وجود محلات قدیمی امین‌آباد، عاشق‌آباد و محمودآباد اداره فرهنگی اجتماعی ورزشی منطقه ویژه برنامه به‌رسم فتوت را برای دومین سال در راستای تکریم و بزرگداشت پهلوانان و قهرمانان نامی بزرگ این محلات برگزار کرد.

رسالت با اشاره به جایگاه اصفهان در ورزش زورخانه‌ای تصریح کرد: ویژه برنامه به. رسم فتوت در قالب اجرای ورزش‌های زورخانه‌ای، تکریم خانواده پهلوان شهید محله محمودآباد و تکریم و بزرگداشت پهلوانان ورزش زورخانه‌ای در منطقه ۱۲ اصفهان در ذکر خانه بوتراب محله محمودآباد برگزار شد.

کد خبر 748041

دیگر خبرها

  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در فرخ شهر
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد
  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • بزرگداشت هفته ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در منطقه ۱۲ اصفهان
  • آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد
  • اجرای پرشور برنامه های انقلابی در اسلامشهر اهمیت فراوانی دارد
  • دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد
  • دولت سیزدهم انتصاب یک چهره دولت قبل در پست پایین دولت فعلی را تحمل نکرد