Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، صابر پرنیان عصر امروز در آئین افتتاح خط تولید سیستم اتصالات سوخت‌رسانی خودرو در کلیبر اظهار داشت: شهرستان کلیبر با اینکه گفته می‌شود محروم است، اما ایجاد یک فرصت شغلی در شهرستانی همچون کلیبر برابر با یک‌صد فرصت شغلی تهران است. لذا از بخش خصوصی فعال در این شهرستان انتظار توسعه سرمایه‌گذاری را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که فرش قرمز زیر پای سرمایه‌گذاران در کلیبر پهن می‌کنیم، گفت: از سرمایه‌گذاران برای استفاده از بستر مناسب و نیروی انسانی متخصص جهت سرمایه‌گذاری در شهرستان کلیبر دعوت می‌کنیم و برای سرمایه‌گذاران از میدان آزادی تهران و میدان ساعت تبریز برای سرمایه‌گذاری در کلیبر فرش قرمز پَهن می‌کنیم.

پرنیان ادامه داد: استان آذربایجان‌شرقی، استان صنعتی و مرکز تلاش و کوشش است، در استان هر کسی که متولد می‌شود یا تاجر و یا صنعت‌گر است. از این‌رو بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای توسعه سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های محروم بسترسازی می‌کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی بابیان این‌که بومی‌سازی قطعات خودرو در شهرستان کلیبر نشان می‌دهد این شهرستان ظرفیت لازم برای قطب صنعتی بودن را دارد، تأکید کرد: برای ما تولیدات قطعات خودرو در شهرستان مرزی همچون کلیبر ارزشمند است تا اینکه بیخ گوش خودروسازان باشد.

وی با تأکید بر این‌که برای رونق صنعت مس و فعال‌سازی معادن اقدامات جدی در آذربایجان‌شرقی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۶ مگاپروژه صنعتی در آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود که تمامی این پروژه‌ها زنجیره‌های تولید را تکمیل می‌کنند، البته یکسری هم اقدامات بزرگ در استان صورت می‌گیرد و با تحقق آن‌ها شاهد تحول در بخش صنعت آذربایجان‌شرقی خواهیم بود.

پرنیان با ذکر این‌که آذربایجان‌شرقی در خودروسازی تجاری رتبه نخست کشور را دارد، یادآور شد: آذربایجان‌شرقی در قطعه‌سازی جزو قطب‌های مهم کشور است، امیدواریم تا پایان سال‌جاری دومین قطعه بومی‌سازی صنعت خودروسازی کشور در شهرستان کلیبر تحقق یابد.

کد خبر 5538567

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت خودروسازی فرمانداری کلیبر کرمانشاه بوشهر ویروس کرونا عید سعید قربان حجاب و عفاف اردبیل آمار کرونا خراسان رضوی نماز عید قربان شیراز عفاف و حجاب مشهد عید غدیر خم آذربایجان شرقی شهرستان کلیبر سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۱۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رحمتی در بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ گفت: یکی از ابتکارات وزارت کشور طی امسال برگزاری نمایشگاه معرفی زنجیره ارزش است که همه استان‌ها بتوانند ظرفیت هایشان را در معرض دید عموم قرار دهند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های صنعتی کشور و در بسیاری از موارد دارای رتبه اول است.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی با هشت میلیارد تن بیشترین ذخیره معدنی کشور را دارد.

رحمتی افزود: یکی از زنجیره‌های ارزش راهبردی برای آذربایجان شرقی زنجیره ارزش صنایع معدنی است که در تولید کنسانتره و مس کاتدی در حال انجام طرح‌های عملیاتی هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به صنعت فرش اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ زنجیره کامل تولید فرش و صنایع دستی استان را به نمایش گذاشته ایم و در کنار آن زنجیره صنعت چرم، کیف و کفش نیز ارائه شده است.

رحمتی ادامه داد: در آذربایجان شرقی ظرفیت بالایی در صنایع غذایی به ویژه شیرینی و شکلات وجود دارد و صادرات این محصولات نشان دهنده جایگاه این زنجیره ارزش است و اتفاق خوبی در این نمایشگاه برای شناسایی سرمایه گذاران در طول این زنجیره ارزش افتاده است.

وی به توانمندی‌های بالای استان در حوزه گردشگری نیز اشاره کرد و افزود: آذربایجان شرقی در کنار صنایع ظرفیت‌های گردشگری چشمگیری هم دارد.

وی تشریح کرد: آذربایجان شرقی ظرفیت‌های بالایی در گردشگری تاریخی و طبیعی دارد که می‌تواند برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی دارای جذابیت باشد و این ظرفیت‌ها در نمایشگاه اکسپو به سرمایه گذاران عرضه شده است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است و در این راستا تفاهنامه‌ای در حضور وزیر محترم کشور مابین استان آذربایجان شرقی و کشور سوریه در سه محور اساسی به امضا رسید.

رحمتی گفت: آذربایجان شرقی در حوزه تولید لوازم یدکی و قطعات خودرو دارای افتخارات ملی و بین المللی است و بر اساس تفاهمنامه امضا شده با سوریه مقرر شد توجه ویژه‌ای به این موضوع شود تا بتوانیم سرمایه گذاری‌های مشترکی در این عرصه داشته باشیم.

وی ادامه داد: صنایع غذایی و صادرات آن از آذربایجان شرقی به کشور سوریه از دیگر محور‌های مهم این تفاهم نامه بود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی فرصت استثنایی برای معرفی ظرفیت‌های کشور برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی علاقمند به سرمایه گذاری در کشورمان فراهم می‌کند تا بتوانند با این استعداد‌ها آشنا شوند.

رحمتی بیان کرد: امیدواریم با حمایت و پشتیبانی‌های دولت به ویژه وزارت کشور و استانداران شاهد رشد و تحول در همه استان‌ها باشیم.

رحمتی تاکید کرد: مهمترین وجه تمایز نمایشگاه اکسپو با سایر نمایشگاه ها تمرکز بر زنجیره‌های ارزش است که می‌تواند بهره وری را در صنایع ما بالا ببرد.

در سومین روز از نمایشگاه ایران اکسپو تفاهمنامه همکاری اقتصادی و تجاری در سه محور مهم مابین آذربایجان شرقی و سوریه با حضور وزیر کشور و استاندار آذربایجان شرقی به امضا رسید.

همچنین مراسم افتتاح واحد تولیدی انواع کفش ورزشی با سرمایه گذاری ۵ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۵۰۰ یورویی برگزار شد.

 قرارداد همکاری با سرمایه گذار کشور ترکیه برای تولید جک تریلی دیگر تفاهمنامه‌ای بود که با حضور استاندار آذربایجان شرقی به امضا رسید.

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • کشف ۳۰ کیلوگرم موادمخدر شیشه در مرز ارومیه
  • ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان
  • مرزی‌ترین نقطه خراسان شمالی سینما خواهد داشت
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • سیستم‌های صوتی XTRIM VX | تجربه حضور در یک کنسرت اختصاصی
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی