Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله رسول فلاحتی در دیدار معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان قانوان اساسی نهادی پاک و ارزشمند است که جایگاه آن با هیچ نهادی در دنیا قابل مقایسه نیست.

به گفته نماینده ولی فقیه در گیلان، شورای نگهبان جایگاهی ویژه برای صیانت از همه ارکان نظام دارد و ۶ حقوقدان و ۶ فقیه در این شورا بدون هوا و هوس صلاحیت افراد را در سطوح مختلف بررسی می‌کنند تا افرادی مومن و در طراز انقلاب اسلامی انتخاب شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای نگهبان پایگاه اصلی اعتماد مردم است و این نهاد در روند بررسی صلاحیت‌ها مدافع انقلاب اسلامی است و به هیچ عنوان دچار سیاست زدگی نمی‌شود.

شورای نگهبان صالح بر مصوبات قانون اساسی است و ماموریت‌های شورای نگهبان در این بخش خطیر و بسیار تاثیرگذار است.

این نهاد مقدس مورد حمایت کامل امام و رهبری و مردم بوده و هست و هیچ کس حق ندارد این جایگاه را زیر سوال ببرد.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان هم در این دیدار با اشاره به فرا رسیدن ۲۶ تیر ماه سالروز تاسیس شورای نگهبان توسط امام خمینی گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با تاسیس این نهاد انقلابی جلوی بسیاری از انحرافات را گرفت.

به گفته محمدحسن صادقی مقدم، بیش از ۳۰ هزار ناظر و ۶۰ هزار شعبه شورای نگهبان را برای انتخابات یاری می‌کنند و در روند برگزاری انتخابات از ظرفیت نیرو‌های آموزش دیده، مومن و انقلابی استفاده می‌شود تا از رای مردم به عنوان حق الناس صیانت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه شورای نگهبان شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۱۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیتش

به گزارش جماران؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی با گذشت ۵۲ روز از نامه خود به شورای نگهبان و عدم دریافت مستندات مکتوب دلایل ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، نامه دیگری به این شورا ارسال کرد. 

نامه اول در ۱۴۰۲/۱۲/۲۰ و نامه دوم چند روز پس از آن و نامه سوم روز گذشته ارسال شد و روحانی در این نامه تصریح کرده چنانچه تا چند روز دیگر مستندات ردصلاحیت دریافت نشود، علیرغم ابهامات فراوان نامه شورای نگهبان، پاسخ به آن منتشر خواهد شد.

روحانی در نامه نخست، به موارد پنج‌گانه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره و تصریح کرده بود پاسخ این شورا «عموماً شامل انتسابات کلی است» و «برخلاف صریح قانون، حاوی هیچگونه مستنداتی نمی‌باشد.» او درخواست کرد مستندات ادعاهای مندرج در این ۵ عنوان «به طور کامل، بدون تقطیع و تلخیص» ارائه شود.

دیگر خبرها

  • فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران
  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیتش
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • لیست نهایی جبهه انقلاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • اعلام لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم انتخابات
  • فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران اعلام شد
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • سخنگوی شورای نگهبان: مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم