Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

بهروز آقایی اظهارداشت: جذب بازارهای جدید در راستای بهره‌گیری از مزیت‌های رقابتی پایانه نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی (ره) و توسعه بازار کالای فله مایع نفتی با محوریت مناطق پسکرانه ای داخلی و بین المللی، آثار اقتصادی مطلوبی برای منطقه درپی دارد.

وی افزود: نخستین محموله‌ ترانزیتی بنزین ترکمنستان ۲۰ تیرماه جاری وارد پایانه نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی (ره) شد و برای ارسال به بازارهای هدف روند تخلیه این محوله به مخازن نگهداری پایانه آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنادر و ردیانوردی خوزستان مرحله اول این محموله را ۵۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: حمل این میزان بنزین در قالب ۱۰ پارت پنج هزار تنی به بندر امام خمینی (ره) در حال انجام است.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) به لحاظ برخورداری از ظرفیت‌ها و توان عملیاتی بالا در بخش‌های مختلف دریافت، ذخیره‌سازی و ارسال انواع فرآورده‌های نفتی(مشتقات نفتی) و توسعه ظرفیت‌های جدید در زیرساخت‌ها، نقش مؤثری در جریان کالای عبوری برای صاحبان کالای ترانزیتی ایفا می‌کند.

آقایی با بیان اینکه ارسال محموله‌های ترانزیتی از طریق بندر امام خمینی(ره) با رشد بیشتری نسبت به گذشته در حال انجام است، گفت: این موضوع گویای ظرفیت‌های قابل توجه ترانزیتی پایانه نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان خاطرنشان کرد: این ظرفیت ها به واسطه ایجاد زیرساخت‌های تسهیل‌کننده حمل و نقل دریایی و بندری برای دسترسی به بازارهای بزرگ موجود در گستره‌ دامنه‌ پسکرانه‌ای بین‌المللی آن فراهم شده اند.

وی افزود: در حال حاضر منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی(ره) در جایگاه بندر اول ترانزیت مواد نفتی کشور قرار دارد که دلیل آن را می‌توان سرمایه گذاری‌های گسترده‌ انجام شده در بخش‌های مختلف این منطقه دانست.

بر اساس این گزارش، پایانه نفتی این منطقه با ۲ پست اسکله تخصصی نفتی، ظرفیت پذیرش "کشتی‌های تانکر" به میزان ۴۵ هزار تن را دارد که علاوه بر این نیز در این فرآیند، امکان ذخیره‌سازی درجای ۳۴۲ هزار و ۸۱۰ متر مکعب انواع فرآورده ‌های نفتی فراهم می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترکمنستان بندر امام خمینی بنزین محموله نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی ره پایانه نفتی بندر امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۱۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک

ناظر گمرکات خراسان رضوی در خصوص آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستان گفت:‌ این محموله هنوز به گمرک مرزی جهت طی تشریفات اظهار نشده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پیگیری وضعیت محموله ترانزتیی افغانستان به ترکیه نشان میدد هنوز محموله مذکور به گمرک ورودی اظهار نشده است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی در خصوص اخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستان گفت:‌این محموله هنوز به گمرک مرزی اظهار نشده است و تا زمان عدم اظهار کالا به گمرک نمیتوان درخصوص وضعیت آن اظهار نظر کرد.

وی با اشاره به اینکه محموله مذکور شامل 22 واگن بوده که تا کنون به گمرک اظهار نشده ، گفت: هم اکنون (روز سه شنبه) نماینده صاحب کالا به گمرک دوغارون در خراسان رضوی برای انجام تشریفات گمرکی مراجعه کرده است.

به گفته جعفری، بعد از انجام تشریفات گمرکی(شامل پلمب کالا) و اظهار آن طبق قوانین و مقررات گمرک ایران، مشکلی برای ادامه مسیر این کالای ترانزیتی وجود نخواهد داشت.

همچنین در این خصوص راه آهن جمهوری اسلامی اعلام کرده است، علیرغم طی نشدن روال قانونی و عدم اخذ مجوز از سوی کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، با توجه به رویکرد توسعه‌ای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حوزه کریدورهای بین‌المللی ریلی، راه‌آهن از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آمادگی خود جهت اعزام 10 واگن موجود در مرز شمتیغ به ترکیه را اعلام کرد. متاسفانه پس از گذشت 7 روز کنسرسیوم مذکور هنوز مجوز  گمرک را برای ترانزیت واگن‌های مذکور اخذ نکرده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)
  • شهردار این شهر توسط عضو شورای شهر ربوده شد
  • تعلیق عضو شورای شهر به علت ربودن شهردار
  • تعلیق عضو شورای شهر بندر امام خمینی(ره) به علت ربودن شهردار
  • تعلیق عضو شورای شهر بندر امام‌خمینی به اتهام آدم‌ربایی
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک