Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور انتظار مردم از دولت سیزدهم را تحول‌آفرینی و ارتقای مستمر کارآمدی نظام اداری کشور دانست و با بیان اینکه "در نظام جمهوری اسلامی ایران، مردم متدین، امیدوار و حاضر در صحنه مهمترین مولفه‌ قدرت هستند"، گفت: افراد ناکارآمد نباید در مصادر تصمیم‌گیری و حساس به کار گرفته شوند.

به گزارش ایران اکونومیست، سیدابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه (۲۳ تیر) در ادامه برنامه‌های سفر به استان کرمانشاه، در جلسه شورای اداری استان، ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر و دهه ولایت، در تبیین معنا و فلسفه ولایت به کلام نبی مکرم اسلام اشاره کرد و گفت: بر اساس سیره و کلام نورانی پیامبر اکرم (ص) ولایت به معنای گوش به فرمان ولی داشتن و سخن او را اجرا کردن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی در ادامه نعمت ولایت را یکی از بزرگترین نعمت‌های اعطا شده به ملت ایران دانست و افزود: مسئولیت ما در برابر چنین نعمت بزرگی توجه کردن به دغدغه‌ها و فرامین رهبری معظم انقلاب است که همانا توجه به خدا و تلاش برای گره‌گشایی از زندگی مردم محسوب می‌شود. امروز وظیفه ما و شما این است که در میدان اقتصادی که تامین‌کننده عزت و استقلال کشور است کار جهادی و عملیاتی انجام دهیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود به مسائل استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: وضعیت این استان حتماً با شرایط اول انقلاب متفاوت است اما همچنان با وضع مطلوب فاصله دارد و رساندن این استان به وضعیت مطلوب نیازمند نگاه تحول‌گرایانه و اقدامات جهادی است. وجود مشکلاتی نظیر بیکاری زیبنده استان کرمانشاه نیست. رفع این مشکلات نه با سخنرانی و بخشنامه که با حرکت جهادی در عمل و اجرا میسر خواهد شد.

رئیس‌جمهور در ادامه گفت: با ظرفیت‌های موجود هیچ مشکلی در این کشور غیر قابل رفع نیست اما باید مسائل را با تدبیر و رویکرد علمی تا حصول نتیجه دنبال کرد.

رئیسی با تاکید بر اهمیت نقش دانشگاه‌ها در حل علمی مسائل کشور گفت: وقتی میان دانایی و توانایی پیوند ایجاد شود، مسائل کشور از بازار گرفته تا صنعت و معدن و کشاورزی و سایر حوزه‌ها علم‌پایه دنبال خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز اراده دولت به حداقل رساندن مشکلات مردم است، افزود: برای حل مشکلات وجود ظرفیت‌ها و تخصیص اعتبارات اهمیت دارد، اما مهمتر از آنها نقش مدیران در انجام طرح‌ها و پیگیری کارهاست.

رئیسی نگاه تحول‌گرایانه مدیران را از ضرورت‌های جدی در مسیر حل مشکلات استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت: امروز وظیفه من و شما این است که در این میدان با تمام توان و ظرفیت، امور و مطالبات مردم را تا زمان حصول نتیجه دنبال کنیم.

رئیسی با توصیه به مدیران استان کرمانشاه برای بهره‌مندی از سیره و روش شهدا در جهت رفع مشکلات مردم، گفت: برای حل مشکلات لازم است مدیران نگاه جهادی و منطبق با فرهنگ «ما می‌توانیم» داشته باشند، اگر نه با موانع بروکراتیک موجود که کشور از آن رنج می‌برد، کارها پیش نمی‌رود.

رئیس‌جمهور با ضروری دانستن ایجاد یک قرارگاه برای رفع مشکل بیکاری در استان کرمانشاه، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها در ایجاد وظیفه دارند و هیچ دستگاهی نباید خود را از این مسئولیت مستثنی بداند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بر پیگیری و اجرایی‌سازی مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه تاکید کرد.

رئیسی همچنین به مصوبات سفر دولت مردمی به استان کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: اجرای پروژه راه‌آهن کرمانشاه، فعال‌سازی گمرکات مرزی و اجرای طرح ملی مسکن از مصوباتی است که باید سریعا پیگیری و اجرایی شود.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به تاکید قانون بر فروش اموال مازاد دستگاه‌ها گفت: فروش اموال مازاد دستگاه‌ها هم تکلیف قانونی است و هم یکی از منالع بودجه‌ای کشور به شمار می‌رود و باید انجام شود.

رئیسی همچنین با تاکید بر پیگیری فوری اجرای مصوبه تشکیل منطقه آزاد در قصرشیرین از سوی مسئولان مربوطه افزود: معاون اجرایی ریاست جمهوری حداکثر در مدت ۱۵ روز اقدامات لازم برای تصویب آیین‌نامه تاسیس این منطقه آزاد را در دولت انجام دهد. استاندار و مسئولان مربوطه دیگر نیز اجرای این مصوبه را به سرعت دنبال کنند تا مردم شاهد باشند که مصوبات سفرهای استانی دنبال می‌شود.

وی در ادامه از وزیر میراث فرهنگی خواست نسبت به تعیین تکلیف سریع‌تر تزاحم‌هایی که از ناحیه میراث فرهنگی برای مردم پیش آمده اقدام کند و اظهار کرد: اگر جایی واقعا جزو میراث فرهنگی است،‌ باید با رعایت قانون تملک شده و حقوق مردم پرداخت شود و اگر هم جایی جزو میراث فرهنگی نیست، نباید مانع کار و زندگی مردم شد.

رئیسی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست که با مدیریت جهادی پیگیر اجرای مصوبات سفرهای استانی باشند و تصریح کرد: اجرای مصوبات سفرهای استانی باعث امیدواری مردم می‌شود و اگر در اجرای این مصوبات تعلل شود، مردم ناامید خواهند شد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز امیدآفرینی مهم‌ترین اولویت جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: امروز دشمن از راه‌های مختلف به دنبال مایوس کردن ملت است و در مقابل ما تلاش داریم با ساختن و آبادانی مردم را به نظام امیدوار نگاه داریم.

وی با بیان اینکه امروز علاوه بر نیروهای مسلح مقتدر، تولیدکنندگان و فناوران کشور عقبه راهبردی اقتدار جمهوری اسلامی ایران هستند،‌ گفت: دشمنان از پیشرفت و اقتدار ایران ناراحت هستند و نمی‌خواهند قدرتمند باشیم. این میدان، عرصه نبرد اراده‌هاست و ما در سنگری ایستاده‌ایم که باید با کار و تلاش مضاعف با دشمن مبارزه کنیم.

رئیس‌جمهور انتظار مردم از دولت مردمی را تحول‌آفرینی، اجرای سریع کارها و ارتقای مستمر کارآمدی نظام اداری کشور دانست و افزود: کارآمدی نظام اداری و مهم‌تر از آن مردم متدین، امیدوار و حاضر در صحنه، مهمترین مولفه قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

رئیسی اظهار کرد:‌ هر چه مردم امیدوارتر شوند و اعتماد آنان به نظام افزایش یابد و هر چه نظام اداری کشور کارآمدتر شود، کشور با شتاب بیشتری به سمت تعالی و پیشرفت حرکت خواهد کرد.

رئیس‌جمهور نقش نیروی انسانی کارآمد را در غلبه بر مشکلات و فرایند توسعه کشور، حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: بارها تاکید کرده‌ام که مسئولان از نیروهای انقلابی کارآمد بهره بگیرند و اگر نیرویی کارآمدی نداشته و روحیه تحول‌خواهی ندارد، نباید در مصدر امور قرار گیرد.

رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: ارتقای کارآمدی و افزایش اعتماد و امید مردم به نظام مهمترین ماموریت ما است و نباید در این زمینه با کسی رودربایستی داشته باشیم. اگر کسی در مسیر اجرای کارها مانع‌تراشی کرده و تاخیر ایجاد می‌کند، اگر دل کار کردن ندارد و در مسیر خدمت خطرپذیر نیست، بدون رودربایستی باید کنار گذاشته شود. افراد ناکارآمد نباید در مصادر تصمیم‌گیری و حساس به کار گرفته شوند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: سفر استانی رئیسی ، منطقه کرمانشاه ، رئیس جمهور ، سیدابراهیم رئیسی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سفر استانی رئیسی منطقه کرمانشاه رئیس جمهور سیدابراهیم رئیسی جمهوری اسلامی ایران استان کرمانشاه میراث فرهنگی نظام اداری رئیس جمهور مصوبات سفر دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۲۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری با آفریقای مرکزی در حوزه محیط زیست

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سلاجقه، روز سه‌شنبه در دیدار با تیبولیته انگارته روبارد - وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی - با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشورمان در حوزه‌های مختلف از جمله محیط زیست اظهارکرد: ایران آماده اعطای بورس به دانشجویان آفریقای مرکزی برای کسب علم در تمامی حوزه‌های فنی مهندسی، پزشکی و بالاخص حوزه محیط زیست است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری آفریقای مرکزی از سال ۲۰۱۶ سعی کرده تا از زیر پرچم استعمار غرب خارج شود، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از ندای آزادی‌خواهی در هرگوشه از جهان حمایت کرده است و در این راستا هر توانی که در حوزه محیط زیست داریم را در اختیار مردم و دولت شما قرار خواهیم داد.

معاون رییس جمهوری تصریح کرد: کشور ما در کلیه زمینه‌های فناوری علمی به‌ویژه انرژی‌های نو، مدیریت منابع آب و پساب، مدیریت پسماند، حفاظت از زیستگاه‌های طبیعی و توسعه رشته‌های دانشگاهی مختلف در حوزه محیط زیست می‌تواند نیازهای مردم آفریقای مرکزی را تامین کند و در این راستا حتماً پیگیری‌ها و هماهنگی‌های لازم برای دعوت از وزیر محیط زیست این کشور برای حضور در ایران انجام خواهد گرفت.

سلاجقه با تاکید بر اینکه در آموزه‌های دینی و فرهنگی کشور ما ارتباط با ملت‌های جهان مبتنی بر انسانیت و تقوا تعریف شده است و رنگ و نژاد هیچ جایگاهی در تعریف روابط و ارتقای سطح مراودات ندارد، افزود: امیدوارم با توجه به موج جدید استعمارستیزی که در کشورهای آفریقای مرکزی آغاز شده است، استثمار برای همیشه از منطقه قاره کهن آفریقا رخت ببندد و مردم شریف این کشورها در صلح و آرامش باشند.

در ادامه این جلسه تیبولیته انگارته روبارد - وزیر شرکت های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی - با اشاره به مشکلاتی که کشور فرانسه طی سال‌ها استعمار برای آفریقای مرکزی ایجاد کرده است، اظهارکرد: من امروز به عنوان نماینده کشور آفریقای مرکزی اعلان می‌دارم که متاسفانه فضای رسانه‌های کذب و دروغ ما را از این کشور و ظرفیت‌های عالی پیشرفت آن محروم کرده و رشد چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها و نگاه انسانی شما به ارتباطات سرآمد جهان است. ما به‌صورت جدی در جمع‌آوری و مدیریت پسماندها در شهرها و روستاهای کشورمان دچار مشکل هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی باعث شده تا مردم و جوامع محلی دست به برداشت بی‌رویه از جنگل‌های آفریقای مرکزی بزنند، یادآور شد: این برداشت‌ها به همراه تغییرات اقلیمی باعث شده تا توازن فصل‌های ما که قبلاً شش ماه بارندگی و شش ماه خشکی بوده، تغییر یابد و ما اکنون برخی سال‌ها چهار ماه بارندگی یا چهار ماه خشکی داریم و این آسیب جدی به کشاورزی ما وارد کرده است.

وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی گفت: ما نیازمند واردات فنآوری‌های نوین و تربیت نیروی انسانی کارآمد هستیم و در این خصوص از جمهوری اسلامی ایران درخواست داریم تا در این زمینه به ما کمک کند.

کد خبر 6093483

دیگر خبرها

  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • همکاری با آفریقای مرکزی در حوزه محیط زیست
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • برگزاری رژه اقتدار دریایی در آبراه راهبردی خورموسی
  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • تبریک رئیسی به‌ مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال