Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان گفت: در سال ۱۴۰۰ استان اصفهان در وصول درآمدها از نظر مبلغ در جایگاه دوم کشوری و از نظر درصد در جایگاه شانزدهم کشور قرار دارد. درآمد مصوب استان طی ۱۰ سال گذشته ۱۵.۵ برابر شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان، جلسه ستاد تجهیز درآمد استان به ریاست سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان و با حضور علیرضا عرب‌ها مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان و سایر اعضا در محل سالن جلسات استانداری برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضوی در این جلسه بر پیگیری وصول درآمدها و عوارض آلایندگی درون و برون استانی تاکید کرد.

وی افزود: نمود ساماندهی و ارائه راهکار جهت محقق شدن درآمدهای پیش بینی شده استان و نیز شناسایی وصول درآمدهای مالیاتی بسیار حائز اهمیت می‌باشد و باید با در نظر گرفتن بهبود فضای کسب و کار پیگیری شود.

علیرضا عرب‌ها، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان نیز در این جلسه به ارائه گزارش وضعیت وصول درآمدهای استان طی ۱۰ سال گذشته پرداخت.

وی افزود: درآمد مصوب استان طی ۱۰ سال گذشته ۱۵.۵ برابر شده است که به طور متوسط سالیانه یک و نیم برابر مصوب درآمد استان افزایش یافته است.

دبیر ستاد تجهیز درآمد استان خاطرنشان کرد: مصوب درآمد استان در سال ۱۴۰۰ معادل ۱۷۰,۰۰۰ میلیارد ریال و وصولی درآمدها معادل ۲۰۴,۲۶۰ میلیارد ریال بوده است، که معادل ۱۲۱ درصد پیش بینی درآمد می‌باشد و از متوسط میزان وصول درآمد کشور که ۱۱۳ درصد بوده، بیشتر است.

عرب‌ها گفت: در سال ۱۴۰۰ استان اصفهان در وصول درآمدها از نظر مبلغ در جایگاه دوم کشوری و از نظر درصد در جایگاه شانزدهم کشور قرار دارد.

وی افزود: میزان وصول درآمد استان در سال ۱۴۰۰ معادل سرجمع وصول درآمد ۱۴ استان کشور می‌باشد. میزان پیش بینی درآمد مصوب سال ۱۴۰۱ استان معادل ۸۹ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است که از متوسط افزایش درآمد کشور، که معادل ۷۳ درصد می‌باشد بیشتر است.

کد خبر 588253

منبع: ایمنا

کلیدواژه: درآمد درآمدهای مالیاتی درامد استان اصفهان علیرضا عرب ها استاندار اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق امور اقتصادی و دارایی استان وصول درآمدها استان اصفهان درآمد استان سال ۱۴۰۰ درآمد مصوب وصول درآمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۲۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است

همشهری آنلاین- سیدمحمد فخار: در پی ارائه لایحه بودجه از سوی شهرداری تهران، شورای شهر نقش بی‌بدیلی در تصویب بودجه‌های سالانه دارد. تطابق منابع و درآمدها با مصارف و هزینه‌ها مهم‌ترین نقشه راهی است که شورای شهر ششم برای آن تلاش کرده و در ۳لایحه بودجه سالانه به آن پرداخته است.

بودجه سال ۱۴۰۱

رقم مصوب

۵۰ هزار میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۰

۴ درصد

میزان تحقق

۶۵ درصد

سهم حمل و نقل ۳۶درصد

۱۸.۳ میلیارد تومان

سهم حوزه فرهنگی ۸درصد

۴.۳ میلیارد تومان

----------

بودجه سال ۱۴۰۲

رقم مصوب

۷۵.۹ میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۱

۳۵ درصد

سهم حمل و نقل ۴۵درصد

۳۴ هزار میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۱

۴۷ درصد

سهم حوزه فرهنگی ۱۰درصد

۷.۵ میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۱

۴۳ درصد

میزان تحقق

۱۴۰ درصد

----------------

بودجه سال ۱۴۰۳

رقم مصوب

۱۵۰ هزار میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۲

۵۰ درصد

سهم حمل و نقل ۴۸درصد

۷۲ هزار میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۲

۵۳ درصد

سهم حوزه فرهنگی ۹درصد

۱۴ هزار میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۲

۴۷ درصد

کد خبر 848308 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شهردارى تهران تهران بودجه 1403

دیگر خبرها

  • تعداد چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • تبعات بند مشکل ساز بودجه بر صنعت بیمه و پیشنهاد عدم لحاظ بر درآمدها
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد
  • اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد
  • قطعی: بارسلونا پایان فصل در کره جنوبی
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟