Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنفرانس علمی بین‌المللی تاریخ روابط ایران و روسیه با عنوان «ایران و روسیه، اشتراکات تاریخی و ارتباطات دو کشور از قرن شانزدهم تا بیست و یکم»، روز پنجشنبه (۲۳ تیر) با شرکت اساتید و پژوهشگران ایرانی و روسی در دانشگاه دولتی علوم انسانی مسکو برگزار شد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از سفارت ایران در مسکو، «آندره فرسنکو» دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سیاست علمی، کشورهای ایران و روسیه را دو کشور تاریخی و ریشه‌داری توصیف کرد که به ریشه‌های تاریخی خود اهمیت می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«میخائیل بوگدانف»، معاون وزیر خارجه روسیه، طی سخنانی ضمن تاکید بر اهمیت این کنفرانس، روند رو به رشد روابط دو کشور از جمله سفرهای دوجانبه در سطح روسای جمهور را نشانه عزم جدی طرفین برای گسترش روابط توصیف کرد.

کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی اظهار کرد که تاریخ روابط دو کشور دارای فراز و نشیب‌ها و همکاری‌های فراوان بوده است. باید از تاریخ درس بگیریم و از آن عبور کنیم تا همکاری‌های دوکشور را گسترش دهیم.

شرکت‌کنندگان در این کنفرانس که شامل اساتید و پژوهشگران دانشگاه‌های ایران از جمله اساتید دانشگاه‌های شهید بهشتی، علامه طباطبائی، دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین اساتید و پزوهشگران دانشگاه‌های روسیه هستند، طی دو روز نظرات و دیدگاه‌های خود را در خصوص تشابه تاریخی و ارتباطات دو کشور مطرح می‌کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: ایران و روسیه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایران و روسیه ایران و روسیه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۲۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم

وزیر دفاع روسیه در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشستی در پایتخت قرقیزستان، آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، "سرگئی شویگو" وزیر دفاع روسیه در دیدار با امیرسرتیپ "محمدرضا آشتیانی" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت که روسیه آماده گسترش همکاری‌ نظامی با ایران است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز(جمعه) در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه، گفت: ما آمادگی خود برای پیشرفت و گسترش بیشتر همکاری سودمند دوجانبه نظامی و همکاری نظامی-فنی را اعلام می‌کنیم.

تاکید شویگو بر آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران با وجود پابرجا بودن ادعای غرب درباره حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین انجام شده است.

ایران ادعای عرضه پهپادهای جنگی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده و همکاری‌های نظامی با مسکو را در چارجوب روابط دفاعی دوجانبه با این کشور دانسته است.

مسکو نیز گفته بر خلاف اوکراین که برای پیش بردن جنگ به تسلیحات و مهمات متحدان غربی خود متکی است، در این جنگ از تولیدات صنایع نظامی داخلی استفاده می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد