Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعطیلات تابستانی دانشگاه‌ها آغاز شده و دانشجویان با برگزاری اردو‌های جهادی برای حل مسائل و مشکلات مردم پیش قدم شده اند و در جبهه دیگر پیگیر مطالبات مردم از مسئولان هستند.

گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، امتحانات دانشجویان تقریبا تمام شده و عملا سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به پایان رسیده است. برخی دانشجویان در ترم‌های تابستانی شرکت کردند تا کمی دوره تحصیل خود را کوتاه کنند و برخی دیگر ترجیح دادند از فضای درس و دانشگاه فاصله بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال گروه‌هایی از دانشجویان هستند که همکلاسی‌ها و دوستان دانشگاهی خود را می‌بینند و برنامه‌های تابستانه یا فعالیت‌های تشکلی دانشجویی را برگزار می‌کنند.

 

ترم تابستانی دانشگاه صنعتی سهند از ابتدای مرداد آغاز می‌شود و دانشجویانی که در ترم تابستانی دانشگاه امام خمینی قزوین شرکت کرده اند باید از ۲۵ تیر در کلاس‌های درس حاضر شوند. کلاس‌های ترم تابستانی دانشگاه شیراز هم از ۲۵ تیر آغاز می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

زمان برگزاری ترم تابستان دانشگاه صنعتی سهند تبریز اعلام شد جزئیات ترم تابستان ۱۴۰۱ دانشگاه شیراز اعلام شد کلاس‌های ترم تابستان دانشگاه امام خمینی (ره) از ۲۵ تیر برگزار می‌شود ثبت‌نام ترم تابستان دانشگاه ارومیه از ۲۵ تیرماه آغاز می‌شود آغاز انتخاب واحد ترم تابستانه برای دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای خوزستان

 

اردوهای جهادی در تابستان داغ

با شروع تعطیلات تابستانی دانشگاه ها، اردو‌های جهادی با نظم بیشتری ادامه پیدا می‌کنند. در هفته اول تابستان دانشجویان قزوینی در مناطق محروم اردوی جهادی دامپزشکی برگزار کردند و دانشجویان فردوس به روستای خانکوک رفتند و به مردم خدمات پزشکی ارائه دادند.

بیشتر بخوانید:

اردوی جهادی دامپزشکی به همت بسیج دانشجویی قزوین برگزار می‌شود اردوی جهادی دانشجویان فردوس در روستای خانکوک طرح «توشه به دوشان» به همت دانشجویان فردوس راه اندازی شد

 

مردم در کنار زلزله‌زدگان

هفته گذشته زلزله چهار و نیم ریشتری در ۱۱ کیلومتری چارک استان هرمزگان رخ داد که در اثر آن چند روستا به طور کامل تخریب شدند و خسارت‌های زیادی به شهر‌های اطراف محل زلزله وارد شد. اکنون دغدغه مردم، ساخت دوباره خانه هایشان است تا بتوانند زندگی خود را بنا کنند. از سوی بسیج دانشجویی هرمزگان نیز گروه جهادی تخصصی و فنی برای کمک به مردم زلزله زده سایه خوش اعزام شدند.

 

۲۱ تیر مصادف است با سالروز حمله رژیم پهلوی به متحصنین در مسجد گوهرشاد؛ کسانی که برای قوانین جدید رضاخانی درباره پوشش مردم تحصن کرده بودند در سال ۱۳۱۴ به شهادت رسیدند. به همین مناسبت در شهر‌های مختلف کشور تجمعات مردمی و خانوادگی در حمایت از عفاف و حجاب برگزار شد.

 

بیشتر بخوانید:

اعزام گروه جهادی تخصصی-فنی بسیج دانشجویی استان هرمزگان به مناطق زلزله زده سایه خوش مهمترین دغدغه مردم زلزله‌زده هرمزگان ساخت مسکن است اجتماع مردمی مدافعان حریم خانواده در ارومیه حجاب وسیله‌ای در خدمت زن تا موفّقیّت خویش را در جامعه تحکیم کند تجمع بزرگ خانوادگی «شکوه حیا» در قم + تصاویر اجتماع عفاف و حجاب در مشهد برگزار شد / علم‌الهدی: مجاهدت شهدای مسجد گوهرشاد حجاب را یک ارزش متعالی کرده‌ است تحجر، از تاخت‌وتاز به مظاهر فرهنگی سرمایه‌داری تا مماشات با سوداگران و سرمایه‌داران

 

قصه پرتکرار کم‌آبی در کشور

روستا‌های بی آب و کم آب در استان مرکزی در حال افزایش است درحالیکه این استان میزبان کارخانه‌های پتروشیمی و فولادی بزرگی است که هم در آلودگی هوای این استان نقش دارند و هم در مصرف آب. این در حالی است که وزارت نیرو حاضر نیست آمار مشخصی درباره مقدار آب مصرفی توسط صنایع در این استان ارائه دهد.

 

مساله بی عدالتی در توزیع حقابه ها، در استان‌های دیگر کشور نیز مطرح است. در خوزستان کشاورزان حمیدیه نسبت به تأمین حقابه خود دچار مشکلاتی شده اند به طوری که نخلستان‌های این شهرستان ۴ ماه است که تشنگی می‌کشند.

مردم شهر جنگل در خراسان رضوی نیز تابستان امسال را با آب شرب گل آلود که طعم لجن دارد، سپری می‌کنند. مسئولان این رشتخوار می‌گویند اقداماتی برای کاهش آلودگی آب انجام داده اند، اما آنان نسبت به از بین بردن آلودگی آب اظهارنظر نمی‌کنند. از سویی به نظر می‌رسد مسئولان منتظرند که مردم خود دست به کار شوند و به دامداران آب شرب ندهند یا درختان را با آب شرب سیراب نکنند درحالیکه آب غیرشرب در اختیار آنان قرار ندارد و حتی آبی که به عنوان شرب در لوله‌های آب شهری جریان دارد، قابل شرب نیست.

 

بیشتر بخوانید:

تنش آبی یا حکمرانی بد منابع آبی؟ / روستا‌های بی آب استان مرکزی تاوان سدسازی بی‌رویه را می‌دهند تشنگی ۴ ماهه نخل‌های مزارع حمیدیه خوزستان/ در مصوبه ممنوعیت کاشت هرگونه محصول، پیوست عدالت وجود ندارد چاقوهای بی‌دسته مسئولان برای حل مشکل آب شهر جنگل / مقصر، نبود زیرساخت و سیراب کردن دام با آب شرب معرفی شد!

 

آفت به جان بلوط‌های زاگرس 

در هفته گذشته آتش به جان جنگل‌های سردشت در آذربایجان غربی افتاده بود با اینکه آتش مهار شد و آتش نشانان و محیط بانان از سرایت آتش به قسمت‌های دیگر جنگل جلوگیری کردند، با این حال حدود ۲ هکتار از اراضی این جنگل‌ها در آتش سوخت.

 

پندوقتی است که پروانه‌های سفید برگ خوار به درختان تنومند زاگرس نشسته اند و مشغول از بین بردن این درختان هستند. درختان بلوط در این منطقه گرفتار شده اند و درحال نابودی هستند. عملیات مبارزه با این درختان از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت درحال انجام است.

پروژه سد تنگ سرخ بویراحمد با هدف تامین شرب شهر شیراز و یاسوج به مدت یک دهه در دستور کار قرار گرفته که تنها حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

بیشتر بخوانید:

مهار آتش سوزی ۲ هکتار از جنگل‌های سردشت آفت پروانه سفید برگ‌خوار درختان تنومند زاگرس را به زانو در می‌آورد علت تاخیر احداث سد تنگ سرخ بویراحمد پس از گذشت یک دهه چیست؟

 

آغاز تابستان همراه با اتفاقاتی بوده که تشکل‌های دانشجویی را به واکنش واداشته است. تابستان امسال دانشجویان باید وقت خود را صرف نظارت بر عملکرد دولت سیزدهم و انجام مصوبات سفر‌های استانی رئیس جمهور بگذرانند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ترم تابستانی تعطیلی دانشگاه تابستانی دانشگاه بیشتر بخوانید ترم تابستان ۲۵ تیر آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۲۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیورپول چشم به یک پیشنهاد وسوسه انگیز/ بازگشت سانچو به یونایتد

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت های فوتبال در قاره اروپا و در بسیاری از کشورهای دیگر در آستانه به پایان رسیدن است و تیم های مختلف در حالی رایزنی و گفت و گو با بازیکنان و مربیان مدنظر خود برای فصل آتی هستند و رسانه های مختلف جهان در تلاشند از جزئیات این نقل و انتقالات مطلع شوند.

آخرین اخبار نقل و انتقالات فوتبال جهان که در رسانه های مختلف منتشر شده به شرح زیر است:

پایگاه خبری « Football Insider»: محمد صلاح ممکن است در فصل تابستان آنفیلد را ترک کند و لیورپول انتظار دارد برای جذب او از باشگاه های حاضر در لیگ برتر عربستان پیشنهاداتی تا ۱۵۰ میلیون پوند دریافت کند. اما در همین خصوص، پایگاه خبری «اتلتیک» گزارش داده است که باشگاه لیورپول به طور کامل اطمینان دارد محمد صلاح در تابستان امسال در تیم باقی بماند و برنامه‌ریزی‌های خود را بر این اساس انجام می‌دهد.

به نظر می رسد فقط یک پیشنهاد وسوسه انگیز از سوی باشگاه های عربستانی می تواند به حضور ۷ ساله صلاح در لیورپول پایان دهد.

پایگاه خبری « Express»: در صورتی که «آرنه اسلات» سرمربی کنونی تیم فاینورد هلند فصل آینده هدایت لیورپول را برعهده بگیرد «لوتشارل گیرترویدا» هافبک کنونی فاینورد را با خود به آنفیلد خواهد برد.

پایگاه خبری «Fichajes»: تاتنهام هاتسپر مایل است مبلغ ۴۰ میلیون یورو را برای «الساندرو بوونگیوورنو»، مدافع تورینو بپردازد.

پایگاه خبری تایمز: کریستال پالاس ممکن است در این تابستان ستاره خود «مارک گوئهی» را از دست بدهد. هم آرسنال و هم منچستریونایتد به جذب این مدافع علاقه دارند.

پایگاه خبری « Express»:منچستریونایتد جستجوی راه‌هایی را برای بازگرداندن «جیدون سانچو» به باشگاه آغاز کرده است و ممکن است برای این کار با «اریک تن هاگ» ، سرمربی خود خداحافظی کند. «تن هاخ» و «سانچو» اوایل به مشکلات زیادی برخورد کردند و سرمربی شیاطین سرخ تصمیم گرفت این بازیکن را از تیم کنار بگذارد.

کد خبر 6092342

دیگر خبرها

  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند
  • لیورپول چشم به یک پیشنهاد وسوسه انگیز/ بازگشت سانچو به یونایتد
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیست‌ها معطوف باشد
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • تعلیق دانشجویان جورج واشنگتن به دلیل اصرار به حضور در اعتراضات
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان