Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@23:14:23 GMT

اصفهان امسال یکی از خشک‌ترین بهارها را تجربه کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۹۲۴۹۰

اصفهان امسال یکی از خشک‌ترین بهارها را تجربه کرد

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران در زمینه مصرف بهینه آب تشکیل می‌شود، اظهار داشت: کیفیت و سلامت آب شرب اصفهان مرتب توسط کمیته فنی آبفا، بهداشت و محیط زیست کنترل می‌شود و آب اصفهان سالم است.

وی با بیان اینکه در بیش از ۳۲۰ روستای استان آبرسانی سیار انجام می‌شود، افزود: همه ادارات موظف شدند ۳۰ درصد مصرف آب را کاهش دهند و لوازم کاهنده مصرف آب را در ادارات نصب کنند و مدیر انرژی موظف است مصرف بهینه آب را در دستگاه‌ها کنترل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیشه‌فروش با بیان اینکه در همه شهرداری‌ها آب شرب از فضای سبز جدا است، گفت: آبیاری شبانه، آموزش به کارگران، کاشت گل و گیاه متناسب با اقلیم هر منطقه به شهرداری‌ها ابلاغ شده است.

آبفا باید نسبت به اصلاح شبکه‌های آب فرسوده اقدام کند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه به شرکت‌های آب و فاضلاب اعلام کرده‌ایم که رفع پرت آب را بگیرند، بیان کرد: شرکت‌های آبفا موظف هستند بازسازی و بهسازی شبکه‌های آب فرسوده را اصلاح کنند و طرح‌های توزیع عادلانه آب را در همه مناطق اجرا کنند.

وی با بیان اینکه ۱۳۰ هزار هکتار روش‌های نوین آبیاری در بخش‌های کشاورزی و ۲ هزار هکتار در بخش گلخانه‌ با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب اجرا شده است، عنوان کرد: اجرای طرح الگوی کشت و برنامه‌های مدیریت بهینه مصرف و مبارزه با آفات و کنترل علف‌های هرز برای کاهش مصرف آب اجرا شده است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه ۲ میلیون عرصه‌های زیست محیطی استان است، خاطرنشان کرد: در مناطق حفاظت شده محیط زیست موظف شد آب و علوفه برای حیات وحش را تأمین کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: ۶۰ هزار نفر از عشایر در استان اصفهان استقرار دارند و قرار شد امور عشایر آب مصرفی عشایر را با تانکر آبرسانی کند.

کاهش 95 درصدی بارش در بهار امسال اصفهان

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه  ۴ هزار هکتار از فضای سبز شهر اصفهان در اختیار شهرداری و ۲ هزار هکتار در اختیار سایر ارگان‌ها است، اظهار داشت: شهر اصفهان با توجه به اینکه نزدیک کانون‌های گردوغبار است و شرایط آلودگی هوا را در کل سال دارد، ضروت دارد که فضای سبز احیا شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد کاهش بارش در بهار امسال نسبت به میانگین بلندمدت در اصفهان داشته‌ایم، افزود: از اول مهر سال گذشته تاکنون میانگین بارش استان ۱۴۵ میلی‌متر بوده که ۴۰ درصد نسبت به میانگین بلندمدت کاهش داشته است و در فصل بهار بارش خوبی نداشتیم و یکی از خشک‌ترین بهارهایی بوده که تجربه کردیم.

شیشه‌فروش با بیان اینکه خشکی و کم بارشی، افزایش دما و کم آبی سبب کاهش آب چشمه‌ها و قنوات شده است، گفت: رودخانه زاینده‌رود و تالاب گاوخونی خشک است، این شرایط کم بارشی و افزایش دما محدودیت‌هایی را برای بخش صنعت و تأمین آب شرب ایجاد کرده است.

هجوم آفات به فضای سبز شهری اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: خشکسالی در فضای سبز شهری و روستایی به علت تنش آبی خسارت وارد کرده است، ریشه درختان حاشیه زاینده‌رود در آب بوده و در حال حاضر زاینده‌رود خشک است و گاهی درخت‌ها به علت وزش باد سقوط می‌کنند به علت اینکه تنش آبی سبب سست شدن درختان و هجوم آفات شده است.

وی با بیان اینکه در بخش‌هایی از شهر خزان در تابستان را شاهد هستیم و ضرورت دارد که تأمین آب فضای سبز به آن توجه شود، تصریح کرد: برای صرفه‌جویی در مصرف آب ۲۰۰ هکتار چمن حذف شده است و استفاده از گونه‌های کم مصرف آب به همه شهرداری‌ها ابلاغ شده است،

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه در شهر اصفهان ۶۰ درصد عرصه فضای سبز مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری شده است، گفت: در شهر اصفهان ۱۰ مادی و نهر به طول ۳۲۰ کیلومتر وجود دارد و کنار آن درخت‌های کهن است و باید این مادی‌ها حفظ شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان کیفیت و سلامت آب شرب آبرسانی سیار آبرسانی به عشایر آب اصفهان لوازم کاهنده مصرف مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان شیشه فروش شهر اصفهان هزار هکتار فضای سبز مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۲۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظرسنجی: تجربه شخصی شما درباره سرعت اینترنت بعد از افزایش قیمت

 عصر ایران - دی سال گذشته، با وعده افزایش سرعت اینترنت، قیمت آن را 34 درصد افزایش دادند. منصفانه از تجربه خودتان درباره وضعیت سرعت اینترنت در این مدت بگویید. 
این عنوان نظرسنجی جدید عصر ایران است که اگر می خواهید در آن شرکت کنید، اینجا را کلیک کنید.


کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پست گلر جوان استقلال برای اولین تجربه بازی
  • احمدوند: در نمایشگاه کتاب برنامه‌های ویژه‌ای برای فلسطین تدارک دیدیم/ کلیه ناشران در فضای مسقف جانمایی شدند
  • طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • نظرسنجی: تجربه شخصی شما درباره سرعت اینترنت بعد از افزایش قیمت
  • هزینهٔ حج امسال، ۳۰۰ دلار کمتر است
  • برگزاری کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان
  • کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان
  • ۸۷۵۵۰ زائر از سراسر کشور به حج تمتع اعزام می‌شوند