Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@06:06:35 GMT

داروی خوراکی که باعث درمان سرطان می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۹۲۸۰۲

داروی خوراکی که باعث درمان سرطان می شود

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، این تحقیق به رهبری دانشمندان دانشگاه بیرمنگام بر روی دارویی آزمایشی به نام AZD۱۳۹۰ متمرکز شد. این دارو به‌عنوان یک درمان سرطان تحت بررسی است، زیرا پتانسیل آن برای حساس‌تر کردن سلول‌های تومور به پرتودرمانی است. این کار را با نفوذ به مغز و مهار مکانیسم مرتبط با آسیب DNA، به نام مسیر پروتئین کیناز ATM انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویسندگان مطالعه جدید فرض می‌کنند که فعال شدن این سیستم ممکن است با ممانعت از ترمیم اعصاب، بهبودی پس از آسیب نخاعی را کند یا از آن جلوگیری کند.

تصور این بود که با استفاده از AZD۱۳۹۰ برای مهار مسیر سیگنال دهی ATM، آن‌ها می‌توانند راه را برای رشد سلول‌های عصبی جدید باز کنند. برای شروع، آزمایش‌ها بر روی سلول‌های عصبی متمرکز بودند. مشخص شد که AZD۱۳۹۰ باعث تحریک رشد جدید در این محیط می‌شود و مسیر پروتئین کیناز ATM را مهار می‌کند.

در موش‌های مبتلا به آسیب نخاعی، تجویز خوراکی AZD۱۳۹۰ نیز به طور قابل توجهی مسیر را سرکوب می‌کند. علاوه بر این، بازسازی عصب را فراتر از محل آسیب افزایش داد و ظرفیت این اعصاب را برای ارسال سیگنال‌های الکتریکی افزایش داد.

پروفسور زبیر احمد، نویسنده این مطالعه گفت: یافته‌های ما بهبود قابل‌توجهی از عملکرد‌های حسی و حرکتی را نشان می‌دهد و حیوانات تحت درمان با AZD۱۳۹۰ از حیوانات صدمه‌نخورده طی چهار هفته پس از آسیب قابل تشخیص نیستند.

چنین بهبودی سریع و مؤثری که باعث می‌شود موش‌های مجروح در چنین بازه زمانی کوتاهی بسیار شبیه موش‌های آسیب‌دیده به نظر برسند، AZD۱۳۹۰ را به‌عنوان یک درمان بالقوه هیجان‌انگیز برای شرایطی که هیچ درمانی ندارد، قرار می‌دهد.

دکتر ریچارد توکسورث، نویسنده مطالعه گفت: این مطالعه اولیه نشان می‌دهد که AZD۱۳۹۰ می‌تواند به عنوان یک درمان در شرایط تغییر دهنده زندگی مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، استفاده مجدد از این داروی تحقیقاتی موجود به طور بالقوه به این معنی است که ما می‌توانیم به طور قابل توجهی سریعتر از توسعه یک داروی جدید به درمان بالینی برسیم.

این تحقیق در مجله Clinical and Translational Medicine منتشر شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر بیماری سرطان اخبار مطالب پزشکی اخبار مرتبط دارویی برای درمان شایع ترین سرطان های کشور + فیلم ۱۴۰۱/۴/۱۸ علائم اختلال انفجاری متناوب چیست؟ ۱۴۰۱/۴/۲۴ واکسیناسیون عمومی آبله میمون در جهان مطرح نیست ۱۴۰۱/۴/۲۴ بروز یک بیماری مرموز کشنده جدید در آفریقا ۱۴۰۱/۴/۲۴ وارد موج هفتم کرونا شده ایم ۱۴۰۱/۴/۲۴ با این راهکارهای ساده وزن خود را کاهش دهید ۱۴۰۱/۴/۲۳ آخرین ویدیو ها تصادف شدید کامیون با خودرو در تقاطع + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۴ ۰۹:۴۱ آموزش تهیه آش کشک و سیرابی + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۴ ۰۹:۰۲ سانسور اسم وریا در مسابقه برنامه خندوانه! + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۴ ۰۸:۵۴ تصاویر ناراحت کننده از خشکی یک رودخانه + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ۲۲:۵۸ از جام‌جم تا سمیه؛ قالیباف منتقد چرا سخنگوی صنعت شد؟ ۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ۲۱:۴۳ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال خرید تتر نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۰۹:۴۴ داروی خوراکی که باعث درمان سرطان می شود ۰۹:۱۸ علائم اختلال انفجاری متناوب چیست؟ ۰۹:۱۱ تداوم گرد و خاک و وزش باد در بیشتر مناطق کشور ۰۹:۰۷ واکسیناسیون عمومی آبله میمون در جهان مطرح نیست ۰۹:۰۴ ۲۶ سهمیه کنکور باز طراحی می شوند ۰۹:۰۲ آموزش تهیه آش کشک و سیرابی + فیلم ۰۸:۵۶ مشاهده نخستین مورد از ابتلا به آبله میمون در هند ۰۸:۵۴ سانسور اسم وریا در مسابقه برنامه خندوانه! + فیلم ۰۸:۳۹ بروز یک بیماری مرموز کشنده جدید در آفریقا ۰۸:۳۱ وارد موج هفتم کرونا شده ایم ۰۸:۲۶ اینستاگرام پولی می شود ۰۸:۲۴ ساخت ماهی رباتیک پلاستیک خوار برای پاکسازی اقیانوس‌های آلوده جهان ۰۸:۲۱ ثبت نام فروش فوری سایپا از شنبه ۲۵ تیر ماه + جزییات ۰۷:۳۰ قیمت تور هوایی مشهد ویژه عید غدیر + جدول قیمت ۰۱:۰۶ تست خودشناسی؛ کارتی که به شما پیام خوشبختی می دهد ۰۰:۴۳ فال ابجد روزانه امروز جمعه ۲۴ تیر ۱۴۰۱ ۰۰:۱۶ تصویری زیبا از ماه ۰۰:۱۰ کاردار سوئد در تهران احضار شد ۰۰:۰۷ عراقچی: نگرانم خداوند در آن دنیا خانم بابایی را مقابل ما قرار دهد و سوالات سختی بپرسد، چگونه پاسخ دهیم؟ ۰۰:۰۴ ستاره‌ای که از رونالدو و مسی پولدارتر است! ۰۰:۰۰ نایب رییس ایرانی AFC سلب صلاحیت می شود؟ ۲۳:۲۴ بررسی میزان سرعت ماشین ها در جاده‌ ها ۲۳:۱۶ دفترچه راهنمای ششمین آزمون استخدام بخش خصوصی منتشر شد ۲۲:۵۹ راز تناسب اندام مسی و رونالدو فاش شد ۲۲:۵۸ تصاویر ناراحت کننده از خشکی یک رودخانه + فیلم ۲۲:۵۵ تحلیل متفاوت فاکس نیوز از سفر بایدن: برای احیای برجام است ۲۲:۴۸ بهترین روش شستن سیرابی ۲۲:۴۳ دومین گل ملی پژمان جمشیدی پیدا شد! + عکس ۲۲:۳۸ با این راهکارهای ساده وزن خود را کاهش دهید ۲۲:۳۳ مادر رونالدو، آینده پسرش را لو داد! + عکس ۲۲:۲۳ محبی از استقلال دور شد ۲۲:۱۵ آخرین وضعیت ترافیکی استان تهران ۲۲:۱۳ برنامه گسترده‌ای برای افزایش اکتشاف و استخراج مس داریم ۲۲:۰۸ بادهای ۱۲۰ روزه در راه است ۲۱:۵۵ نماینده قزوین: از خبرنگاران عذرخواهی می کنم، علی رغم آنکه صدای شفاف سازی و اطلاع رسانی‌اند اما صدایشان شنیده نمی‌شود و رسانه خود نیستند ۲۱:۴۸ نشانه های پیدا و پنهان سرطان روده ۲۱:۴۸ سفر بایدن به اسرائیل ۳۸ میلیارد دلار آب خورد! ۲۱:۴۳ از جام‌جم تا سمیه؛ قالیباف منتقد چرا سخنگوی صنعت شد؟ ۲۱:۱۶ فرزندپذیری آسان می شود ۲۱:۰۴ با علامت برجسته ابتلا به امیکرون آشنا شوید + فیلم ۲۰:۴۳ رونمایی از کلکسیون خودروهای جف بزوس + عکس ۲۰:۳۸ اولین زن عراقی مکانیک خودرو + ویدیو ۲۰:۲۶ اسپانیا و پرتغال نامزد میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ شدند ۲۰:۲۱ روش‌های ابتلا و پیشگیری از وبا را بشناسید ۱۹:۴۱ برابری دلار و یورو؛ ضعف اروپا یا قدرت آمریکا؟ ۱۹:۳۷ جذب نیرو در شرکت‌های بزرگ ایرانی از طریق آزمون استخدام بخش خصوصی ۱۹:۳۰ هزینه ۳ شب تور زمینی مشهد ویژه عید غدیر چند؟ + جدول قیمت ۱۹:۲۷ اگر هنوز موفق به دریافت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی نشده‌اید، بخوانید / شاید مشکل حل شد ۱۹:۲۱ برگزاری جلسه مجمع عمومی انجمن مدیران پیشگام ذوب آهن اصفهان ۱۹:۱۶ آغاز دوباره لاتاری خودرویی/ قیمت ها در بازار خودرو گم شده است اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیماری سرطان ۱۴۰۱ ۴ ۲۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۲۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!

ایتنا - محققان موفق به ابداع فناوری تصویربرداری جدیدی شده‌اند که امکان مشاهده درون سلول‌های سرطانی به صورت زنده و مطالعه نحوه تعامل آن‌ها با محیط اطراف را فراهم می‌کند.
این دستاورد می‌تواند گام مهمی در درک بهتر بیولوژی سرطان و توسعه درمان‌های موثرتر باشد.

این فناوری توسط تیمی از دانشگاه ساری انگلستان توسعه یافته که به دنبال مشاهده و مطالعه محتوای چربی یا لیپیدهای موجود در سلول‌های سرطانی بوده است. لیپیدها اجزای کلیدی در رشد، تکثیر و متاستاز سلول‌های سرطانی هستند.

در این روش، ابتدا سلول‌های سرطانی منفرد زنده از محیط کشت استخراج شده و با رنگ فلورسنت رنگ‌آمیزی می‌شوند. سپس با کمک طیف‌سنجی جرمی، ساختار دقیق لیپیدهای داخل سلول تعیین می‌گردد. در نهایت، پژوهشگران قادر به مشاهده تغییرات و تکامل سلول‌های سرطانی در پاسخ به تغییرات محیطی خواهند بود.

یوهانا فون گریشتن از دانشگاه ساری می‌گوید: "مشکل سلول‌های سرطانی این است که هیچ دو سلولی شبیه به هم نیستند. همین مسئله طراحی یک درمان مناسب را دشوار می‌سازد. توانایی مشاهده و مطالعه سلول‌های زنده منفرد بسیار هیجان‌انگیز است."

کارلا نیومن از GSK نیز معتقد است این روش جدید راه را برای مطالعه سلول‌های سرطانی با جزئیاتی که قبلا ندیده بودیم، هموار می‌کند و می‌تواند درمان‌های جدید و هدفمندتری را فراهم آورد.

علاوه بر کمک به درک بهتر سرطان، این فناوری می‌تواند بینش‌های ارزشمندی در مورد چگونگی پاسخ انواع سلول‌ها به پرتودرمانی و تشعشع نیز ارائه دهد. پژوهشگران امیدوارند این دستاورد بتواند به توسعه درمان‌های کارآمدتری برای سرطان و حتی سایر بیماری‌ها مانند بیماری‌های ایمنی و عفونی نیز کمک کند.

این تحقیقات که با همکاری کالج دانشگاهی لندن، شرکت‌های داروسازی GSK، یوکوگاوا و سایکس انجام شده، در مجله Analytical Chemistry منتشر گردیده است.

دیگر خبرها

  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • نیچر: یک کشف مهم درباره سرطان روده بزرگ که به دهان مربوط می شود
  • کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار
  • تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است