Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@18:21:50 GMT

والدین غدیر را برای فرزندان خود برجسته کنند

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۹۲۹۴۷

والدین غدیر را برای فرزندان خود برجسته کنند

حجت‌الاسلام سید محمد احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: تمام روح دین به پیام مهم غدیر خم وابسته است چرا که مسئله امامت و ولایت از مسائل اساسی در دین و همانند نخ تسبیحی است که اجزای دین را به یکدیگر وصل می‌کند.

امام جمعه شهر بروجن خاطرنشان کرد: نماز، روزه، زکات و عبادت بدون ولایت باطل است و پایه و اساس دین ولایت است و این نشان‌دهنده عظمت و اهمیت غدیر است که از آغاز نبوت آغاز شد و ماجرای غدیر نمادی برای اتمام حجت و رفع شبهات در ولایت و امامت امیرالمومنین(ع) بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی بیان کرد: حضرت محمد(ص) در یوم‌الدار در دعوت اقوام و خویشان در حالی که به دین اسلام دعوت می‌کرد فرمود که هر کس دین من را بپذیرد خلافت بعد از من بر عهده اوست که حضرت علی‌(ع) اولین فرد بود که دین اسلام را پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه در طی بیست سال دعوت آشکار پیامبر به دین اسلام همواره موضوع پیام غدیر مطرح بوده است، افزود: حدیث منزلت و حدیث ثقلین نیز شان و منزلت حضرت علی(ع) را بیان می‌کند و همچنین فضایلی که حضرت محمد(ص) در شان علی(ع) بیان کردند به‌قدری باعظمت بوده که سایر یاران آرزو داشتند یکی از این فضایل را داشتند.

احمدی به روز غدیر خم اشاره کرد و گفت: سراسر دوران تبلیغ پیامبر مسئله امامت مطرح بوده اما در روز غدیرخم موضوع امامت به جمع‌بندی رسید و با توجه به آیه « یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ» مشخص می‌شود که امامت و ولایت از نبوت جدا نمی‌شود.

وی اظهار کرد: هرچند برخی افراد در مقابل واقعه غدیر سکوت می‌کنند اما غدیر خم روزی است که هم شیعه و هم سنی آن را قبول دارند و هیچ مسلمانی منکر آن نیست بلکه عامل وحدت شیعه و سنی نیز هست و فقط تفاوت را در معنای غدیر می‌دانند که آن نیز بسیار آشکار است.

احمدی با اشاره به جمله «من کنت مولا فهذا علی مولا» که متواترترین سخن و کذب آن محال است، خاطرنشان کرد: ولی به معنای سرپرست است همانگونه که اگر مدیری به دانش‌آموز خود بگوید با ولی خود به مدرسه بیا دانش‌آموز هیچگاه با دوست خود نمی‌رود و ولی را فقط سرپرست خود می‌داند.

وی با بیان اینکه شیعه امیرالمومنین(ع) بی‌تفاوت نیست، افزود: امروزه وظیفه ما این است که به پیام غدیر توجه کنیم و هرکس مطابق شرایط خود کاری برای غدیر انجام دهد ولو آن کار دادن لیوانی آب به فردی باشد و پدر و مادرها نیز غدیر را برجسته کنند و همانند عید نوروز به فرزندان خود عیدی دهند.

احمدی در پایان گفت: اگر می‌خواهیم اهل ولایت امیرالمومنین(ع) باشیم باید غدیر را در قلب خود نهادینه کنیم و فاصله خود را با مولا علی(ع) کم کنیم، باید سعی کنیم رذایلی که بین ما حائل است را برداریم، عیب خود در گفتار و رفتار را شناسایی کنیم چرا که درجه ما در روز قیامت بسته به میزان ولایت‌پذیری ماست.

انتهای پیام/۶۸۰۳۵

منبع: فارس

کلیدواژه: سید محمد احمدی امام جمعه بروجن غدیر خم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۲۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، آیت الله عبادی در نشست شورای راهبردی غدیر استان گفت: عید غدیر فرصتی برای روشنگری در جامعه و جهان است که باید فلسفه غدیر و سیره حضرت علی (ع) ترویج یابد.


آیت الله عبادی به ظلم و ستم مستکبران عالم به مردم جهان اشاره کرد و گفت:امروز جامعه جهانی بیش از هر زمانی میتواند اهمیت غدیر را به عنوان ستون دین درک کنند و باید این سیره ناب را به جهان عرضه کرد تا زمینه افرایش معرفت بشری فراهم شود.


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار هم با تاکید بر اینکه باید در برنامه‌های گرامیداشت عید غدیر علاوه بر برگزاری جشن‌ها و آذین بندی و فضا سازی شهر‌ها و روستا‌ها به موضوعات تبیینی و تحلیل فلسفه غدیر توجه کرد افزود: در این زمینه فضای مجازی فرصتی برای کار تبیینی است که باید از آن بهره برد.


طالبی گفت:باید جشن‌های غدیر را مردمی برگزار کرد و دستگاه‌های اجرایی هم از آنها پشتیبانی کنند.


در این جلسه اعضای شورای راهبردی غدیر استان هم به بیان نظرات و برنامه‌های خود برای گرامی داشت این عید بزرگ پرداختند.

دیگر خبرها

  • تجلیل از آیت‌الله جوادی آملی به مناسبت روز معلم
  • میزبانی آبی‌ها از 7 بازی، قبل از جریمه سنگین (عکس)
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • برجسته ترین بنیان در ساخت یک جامعه موفق تربیت نسل آینده است
  • غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست
  • نقش برجسته کارگران در جهش تولید
  • پوشش ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت
  • ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در جشنواره سراسری امامت و مهدویت تحت پوشش قرار می‌گیرند
  • تصویب تشکیل بنیاد شیخ انصاری در دزفول
  • جریمه 350 میلیون تومانی باشگاه استقلال خوزستان