Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از اول مهر سال گذشته تاکنون میانگین بارش استان ۱۴۵ میلی‌متر بوده که ۴۰ درصد نسبت به میانگین بلندمدت کاهش داشته است و در فصل بهار بارش خوبی نداشتیم و یکی از خشک‌ترین بهار‌هایی بوده که تجربه کردیم.

به گفته شیشه فروش ستاد مدیریت بحران در زمینه مصرف بهینه آب تشکیل می‌شود، کیفیت و سلامت آب شرب اصفهان مرتب توسط کمیته فنی آبفا، بهداشت و محیط زیست کنترل می‌شود و آب اصفهان سالم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می‌گوید در بیش از ۳۲۰ روستای استان آبرسانی سیار انجام می‌شود،  همه ادارات موظف شدند ۳۰ درصد مصرف آب را کاهش دهند و لوازم کاهنده مصرف آب را در ادارات نصب کنند و مدیر انرژی موظف است مصرف بهینه آب را در دستگاه‌ها کنترل کند.

شیشه‌فروش گفت : در همه شهرداری‌ها آب شرب از فضای سبز جدا است،  آبیاری شبانه، آموزش به کارگران، کاشت گل و گیاه متناسب با اقلیم هر منطقه به شهرداری‌ها ابلاغ شده است.

آبفا باید نسبت به اصلاح شبکه‌های آب فرسوده اقدام کند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان می گوید به شرکت‌های آب و فاضلاب اعلام کرده‌ایم که رفع پرت آب را بگیرند، شرکت‌های آبفا موظف هستند بازسازی و بهسازی شبکه‌های آب فرسوده را اصلاح کنند و طرح‌های توزیع عادلانه آب را در همه مناطق اجرا کنند.

به گفته او ۱۳۰ هزار هکتار روش‌های نوین آبیاری در بخش‌های کشاورزی و ۲ هزار هکتار در بخش گلخانه با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب اجرا شده است،  اجرای طرح الگوی کشت و برنامه‌های مدیریت بهینه مصرف و مبارزه با آفات و کنترل علف‌های هرز برای کاهش مصرف آب اجرا شده است.

شیشه‌فروش می گوید ۲ میلیون عرصه‌های زیست محیطی استان است،  در مناطق حفاظت شده محیط زیست موظف شد آب و علوفه برای حیات وحش را تأمین کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۶۰ هزار نفر از عشایر در استان اصفهان استقرار دارند و قرار شد امور عشایر آب مصرفی عشایر را با تانکر آبرسانی کند.

به گفته او بیش از ۹۵ درصد کاهش بارش در بهار امسال نسبت به میانگین بلندمدت در اصفهان داشته‌ایم، از اول مهر سال گذشته تاکنون میانگین بارش استان ۱۴۵ میلی‌متر بوده که ۴۰ درصد نسبت به میانگین بلندمدت کاهش داشته است و در فصل بهار بارش خوبی نداشتیم و یکی از خشک‌ترین بهار‌هایی بوده که تجربه کردیم.

شیشه‌فروش با بیان اینکه خشکی و کم بارشی، افزایش دما و کم آبی سبب کاهش آب چشمه‌ها و قنوات شده است، گفت: رودخانه زاینده‌رود و تالاب گاوخونی خشک است، این شرایط کم بارشی و افزایش دما محدودیت‌هایی را برای بخش صنعت و تأمین آب شرب ایجاد کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خشکسالی در اصفهان کمبود بارندگی مدیریت بحران شیشه فروش مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۳۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رخ نمایی بهار در طبیعت زیبای روستای فندخت شهرستان زیرکوه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، در پی بارشهای قابل توجه شهرستان زیرکوه که در سال زراعی جاری میانگین آن به 243.5 میلیمتر رسیده طبیعت بهاری این شهرستان و روستاهای آن از جمله روستای فندخت زیبا شده است .

میانگین بارشهای سال گذشته این شهرستان  ( 142 میلیمتر باران)  بوده است که  امسال افزایش بیش از دو برابری داشته است .

 

دیگر خبرها

  • تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود
  • رخ نمایی بهار در طبیعت زیبای روستای فندخت شهرستان زیرکوه
  • اعلام آماده‌باش در اصفهان در پی صدور هشدار نارنجی
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • بارش ها در ایران ۱۲ درصد کاهش داشته است
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده