Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم قاسمی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح های بازآفرینی شهری در سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین در حال اجرا است که از صفر تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و البته اجرای این طرح ها با کمبود اعتبار مواجه است.

وی تصریح کرد: طرح‌های بازآفرینی شهری خراسان شمالی به کندی پیش می رود و تخصیص قطره چکانی اعتبارات از مشکلات این بخش محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: نبود همکاری مناسب از طرف شهرداری ها یکی دیگر از مشکلات در اجرای پروژه های بازآفرینی شهری است چرا که برای سرعت دادن به اجرای پروژه ها اطلاعات نیاز است ولی پاسخ ها در این‌باره ماها به تاخیر می افتد و به همین تناسب زمان برگزاری مناقصه ها و واگذاری پروژه ها هم طولانی می شود.  

وی افزود: بیش از ۲۰ دستگاه در اجرای طرح های بازآفرینی شهری دخیل هستند و همین تعدد هم در کند بودن روند اجرای کار موثر بوده است، ضمن اینکه برخی از دستگاه ها در این زمینه تخصص لازم را ندارند.

قاسمی ادامه داد: هفت طرح بازآفرینی در شهر بجنورد و شهر شیروان و اسفراین هر کدام با ۶ پروژه در حال اجرا است و برای هر کدام از شهرها به ترتیب ۱۱۹ میلیارد ریال، ۶۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و ۵۱ میلیارد ریال مصوب شده است.    

وی با بیان اینکه تاکنون مطالعات بازآفرینی شهری در سه شهر خراسان شمالی انجام شده است، گفت: بر اساس مطالعات انجام شده در شهر بجنورد که ۱۵۴ هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی این شهر نیز ۵۲۳.۸ هکتار است، در مجموع از ۶۷۷.۸ هکتار بافت ناکارآمد شناسایی شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اضافه کرد: شهر اسفراین ۱۰۵ هکتار و شیروان ۱۲۰ هکتار بافت فرسوده مصوب دارد و وسعت سکونت‌گاه غیررسمی این شهرها نیز ۱۹۰.۸ هکتار ثبت شده است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.  

برچسب‌ها بجنورد شرکت بازآفرینی شهری ایران خراسان شمالی شهرداری بجنورد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد شرکت بازآفرینی شهری ایران خراسان شمالی بجنورد شرکت بازآفرینی شهری ایران خراسان شمالی شهرداری بجنورد بازآفرینی شهری طرح های بازآفرینی خراسان شمالی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۳۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مرتضی بهزادفر گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح راهسازی در محور بزرگراهی بجنورد- جنگل گلستان، ۳۵ میلیارد تومان برای محور بجنورد -سنخواست، ۳۰ میلیارد تومان برای محور جاجرم- میامی و ۱۰ میلیارد تومان برای محور بجنورد - اسفراین تخصیص یافت.
وی در ادامه همچنین افزود: ۱۱۰ میلیارد تومان برای سد گلمندره در شهرستان گرمه، ۴۰ میلیارد تومان برای اجرای تاسیسات فاضلاب شهر بجنورد، ۸۶ میلیارد تومان برای اجرای دانشکده داروسازی ابلاغ شد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی اضافه کرد: این میزان اعتبار به صورت نقد و از ردیف تملک و دارایی‌های سرمایه‌ای طرح ملی مصوب سفر دولت به استان ابلاغ شد.
تامین ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر دولت به خراسان شمالی در قالب ۲۰۰ طرح مصوب شد که تا ابتدای امسال ۴ هزارو ۰۰۲ میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص یافته بود.

دیگر خبرها

  • ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • اجرای ۱۰۰ درصدی بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن بازآفرینی در آذربایجان‌غربی
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • اجرای طرح کلید به کلید، اولویت شرکت بازآفرینی شهری 
  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • آغاز اجرای طرح کلید به کلید در ۱۸ استان کشور                           
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی