Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست بررسی طرح پایلوت تبدیل ۳ روستای ارده شهرستان رضوانشهر، بویه شهرستان املش و کشایه شهرستان رودسر با عنوان دهکده‌های گردشگری با محوریت بوم‌گردی برگزار شد.

ولی جهانی گفت: این طرح با همکاری ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان با هدف توسعه ظرفیت اقامتگاه‌های استان، توجه به اصالت بافت‌های تاریخی روستا‌ها در اجرای طرح‌های بوم‌گردی و همچنین رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در حوزه روستایی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، این نشست در راستای اجرایی‌سازی تفاهم‌نامه مابین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور برگزار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان می‌گوید: یکی از اهداف اصلی این طرح عدم ساخت واحد‌های جدید در این روستا‌ها بوده و با توجه به وجود بافت تاریخی در این ۳ روستا مقرر شد تا نسبت به تجهیز و بازسازی واحد‌های متقاضیان اقدامات لازم انجام شود.

آقای جهانی همچنین گفت: یکی از اهداف اصلی توسعه گردشگری با محوریت اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی آشنایی گردشگران با اصالت‌های فرهنگی و تاریخی مقاصد گردشگری است.

به گفته او، این ۳ روستا به علت وجود ظرفیت‌های مختلف در حوزه‌های تاریخی، فرهنگی و صنایع‌دستی به عنوان مقاصد این طرح به صورت پایلوت انتخاب شده‌اند و در آینده با اجرای این طرح با همکاری فرمانداران و بخشداران سایر شهرستان‌های گیلان این آمادگی از طرف اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان وجود دارد تا طرح‌های توسعه‌ای با محوریت اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستا‌های متقاضی اجرایی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دهکده های گردشگری طرح های بوم گردی جاذبه گردشگری گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی بوم گردی ۳ روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۳۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان‌مقدم اظهار کرد: در این جشنواره تاکید بر غذاهای بومی محلی شهرستان و آش کمای انغوزه است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران ادامه داد: غذاهای سنتی از نظر داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح ارزش غذایی بالایی دارد، شهرستان چناران غذاهای سنتی زیادی دارد که برخی از آن‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند؛ هدف از برگزاری این جشن‌ها احیا سنن و آداب رسوم گذشتگان است که با شناسایی و حفظ آن‌ها می‌توان به سلامت خانواده کمک کرد.

وی با بیان این که برپایی جشنواره عاملی برای افزایش شور و نشاط در خانواده‌ها است، تصریح کرد: جشنواره غذاهای سنتی، موسیقی محلی و همچنین بازدید از مزارع گیاهان دارویی با مشارکت اقامتگاه بوم‌گردی منیژگان در روستای آبگاهی در مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

طاهریان‌مقدم افزود: برنامه‌های این جشن شامل اجرای موسیقی سنتی، اجرای سرود و جشنواره غذاهای سنتی، نمایشگاه گیاهان دارویی و محصولات خانگی، دست بافته‌های زنان و دختران روستایی است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران یادآور شد: آش انغوزه یکی از غذاهای سنتی این شهرستان است که بیشتر در دامنه کوه‌های هزار مسجد در بهار رشد می‌کند.

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس