Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@23:30:41 GMT

اجرای طرح دارویار در لرستان

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۹۳۵۱۵

اجرای طرح دارویار در لرستان

ایسنا/لرستان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان از اجرای طرح دارویار در استان خبر داد.

محسن اسدبیگی، اظهار کرد: اجرای طرح دارویار از ۲۳ تیرماه جاری آغاز شده و کلیه داروخانه‌های سطح استان ضروری است، موارد ذیل را مورد توجه قرار داده و اقدام لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به مزیت‌های اجرای طرح دارویار، تصریح کرد: توزیع یارانه دارو متناسب با نیاز بیماران، بهره‌مندی همه دهک‌های درآمدی از یارانه دارو، عدم‌تغییر پرداخت از جیب بیماران و در مواردی کاهش آن، اجرای بیمه همگانی سلامت برای افراد فاقد بیمه، برقراری پوشش بیمه‌ای برای داروهایی که پیش از این تحت شمول حمایت‌های بیمه‌ای نبوده‌اند، کاهش کمبودهای دارویی، منطقی شدن تجویز و مصرف دارو و کاهش تقاضای القایی، کنترل قاچاق معکوس و رشد صادرات رسمی دارو و حمایت ویژه از داروهای مصرفی بیماری‌های مزمن، خاص و صعب‌العلاج از مزیت‌های این طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان در مورد وضعیت پرداخت از جیب مردم پس از اجرای این طرح چگونه خواهد بود، خاطرنشان کرد: پرداخت از جیب مردم  در گروه‌های دارویی مختلف پس از اجرای طرح شامل داروهایی که در حال حاضر تحت پوشش بیمه هستند، پرداخت از جیب مردم برای این دسته داروها بدون تغییر بوده و در برخی اقلام کاهشی خواهد بود.

اسدبیگی اضافه کرد: همچنین شامل داروهایی که در حال حاضر تحت پوشش بیمه نیستند؛ برای ۳۶۶ قلم از این داروها پوشش بیمه‌ای به‌گونه‌ای تعیین شد که مبلغ پرداختی بیماران برای تهیه این داروها پس از اجرای طرح نسبت به قبل از اجرای آن ثابت باشد. در صورت لزوم بیمه‌ها این آمادگی را دارند تا اقلام بیش‌تری را به این فهرست اضافه کنند.

وی بیان کرد: داروهایی که تهیه آن نیاز به نسخه پزشک ندارد (OTC)، این داروها افزایش قیمتی نخواهند داشت. با توجه به اینکه تعداد زیادی از هموطنان به‌صورت روزانه از این داروها استفاده می‌کنند؛ حسب دستور ریاست محترم جمهور، تعداد ۱۲۰ قلم از این داروها که تواتر مصرف بیش‌تری دارند، تحت پوشش بیمه قرار گرفته است؛ بنابراین پرداخت از جیب مردم برای این داروها اگر در مسیر بیمه‌ای تهیه شوند، کاهش می‌یابد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: داروهای گیاهی و مکمل‌های غذایی؛ این بخش از محصولات افزایش قیمتی را تجربه نخواهند کرد. با توجه به سیاست‌های دولت در حمایت از بیماران، قیمت این محصولات مجدداً مورد بررسی قرارگرفته و تا حد امکان قیمت‌ها تعدیل خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی یارانه دارو طرح دارویار دانشگاه علوم پزشکی لرستان پرداخت از جیب مردم اجرای طرح دارویار پوشش بیمه بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۳۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پژوهشگران مشهدی موفق به تولید ماده اولیه داروها شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا قدیمی، یک پژوهشگر اظهار کرد: در شرکت دانش بنیان روی مواد اولیه دارویی انواع داروها مانند «استامینوفن، وازراتان، متالازین، بیزوپرولول، ید پتاسیم, ید فوق خالص» کار شده است، این محصولات همگی ایرانی بوده و برای پیشرفت در برنامه‌های پیش رو نیازمند تأمین مالی است.

این پژوهشگر ادامه داد: مواد اولیه این داروها از پیش ماده پیروشیمی تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت شرکت شیمی بویان از سال ۱۳۹۷ آغاز شده است، بیان کرد: در سال "جهش تولید با مشارکت مردم" به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم تا بتوانیم ابتدا نیاز مالی را تأمین کرده و سپس محصول با کیفیت ایرانی به تعداد بالا تولید نمائیم.

قدیمی تاکید کرد: هم اکنون محصول تولیدی فقط در داخل مورد استفاده قرار می‌گیرد و با توجه به اینکه بازار صادرات و سایت این مجموعه فعال است، می‌توانیم با حمایت مسؤولان زمینه تولید و صادرات بیش از پیش را فراهم سازیم.

کد خبر 6099802

دیگر خبرها

  • بیمه محصولات زراعی در لرستان ۲۲ درصد افزایش پیدا کرد
  • مشاوره دارویی با تماس به سامانه ۱۹۰
  • بدقولی بیمه‌ها؛ کمبود دارو در بازار
  • ۷ عاملی که که علائم بیماری پارکینسون را بدتر می‌کنند
  • پژوهشگران مشهدی موفق به تولید ماده اولیه داروها شدند
  • اگر دست‌تان سوزن سوزن می‌شود احتمالا به این بیماری‌ها دچار شده‌اید
  • توزیع ۱۰۰۰ قلم دارو در داروخانۀ هلال‌احمر لرستان
  • ۳۰۰هزار وانت‌بار فاقد بیمه در نوبت بعدی اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت
  • اگر دستتان سوزن سوزن می‌شود به این بیماری‌ها دچار شده‌اید
  • بسته خدمتی دندانپزشکی برای بیماران خاص و صعب العلاج