Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، حسین اسلامی، رئیس هیات‌ مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران به عنوان متولی این مراسم، با تبریک روز ملی فناوری اطلاعات، از اهمیت ثبت چنین روزی در تقویم و مصادف شدن آن با سال دانش‌بنیان سخن گفت و این برگزاری این مراسم را به‌عنوان بهانه‌ای برای اهمیت بیشتر به نقش فناوری اطلاعات و به رسمیت شناختن دارایی‌های نامشهود معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مراسم روز ملی فناوری اطلاعات یک پنل با حضور نمایندگانی از نهادها و دستگاه‌های دولتی برگزار شد. معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیکی ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک، نماینده وزارت اقتصاد در حوزه فناوری اطلاعات و ... در این پنل حضور داشتند.

همچنین در این مراسم، پیام محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص روز ملی فناوری اطلاعات قرائت شد. متن این پیام به شرح زیر است:

«این‌جانب به عنوان نماینده مردم و رئیس مجلس شورای اسلامی، باور دارم که «فضای مجازی» در حال حاضر به یکی از فضاهای مهم زیست اجتماعی، تعامل فرهنگی و کارآفرینی و اشتغال تبدیل شده است. از این‌رو هرگونه سیاست‌ورزی، مقررات‌گذاری و سامان‌دهی این فضا از سوی حاکمیت بایستی با خواست و اراده قاطبه مردم هم‌سو و هم‌گام باشد تا مصالح همه ذی‌نفعان، توامان تأمین گردد.

به جدّ معتقدم که مزیت ما در حوزه فناوری اطلاعات کشور، جوانان و دانشمندان فعّال این حوزه است. حضور آنان را باید قدر دانست و از دانش و مهارت آنان بهره برد و اجازه نداد سرمایه‌هایی را که به بهای گزاف برای این ملت ذخیره شده‌اند، شرکت‌ها، سازمان‌ها و مراکز تحقیقاتی اروپایی و آمریکائی به تاراج برند. از این‌رو، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه فناوری اطلاعات و توسعهٔ همکاری مراکز تولیدی و صنعتی با مراکز دانشگاهی ارائه‌کنندهٔ رشته‌های مربوط به فنّاوری اطلاعات بایستی با جدیت مورد توجه و توسعه قرار گیرد.

مجلس شورای اسلامی با قریب به دو سال بررسی‌های کارشناسی و جلسه با متخصصان و کارآفرینان حوزۀ دانش‌بنیان، سال گذشته قانون جهش تولید دانش‌بنیان را به تصویب رساند تا با در نظر گرفتن بودجه ۱۱ هزار میلیارد تومانی در سال جاری و با رفع موانع پیش روی خلق و توسعه این کسب‌وکارها، خدمتی تاریخ‌ساز به زیست‌بوم فناوری کشور ارائه شده باشد؛ در این قانون، کمک به استارتاپ‌ها و توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان و همچنین فراهم کردن زمینه فعالیت نخبگان در کشور به تصویب رسیده است.»

کد خبر 690611 برچسب‌ها محمد باقر قالیباف وزارت ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات بانک مرکزی تکنولوژی (فناوری) - دیجیتال دانش بنیان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محمد باقر قالیباف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بانک مرکزی تکنولوژی فناوری دیجیتال دانش بنیان روز ملی فناوری اطلاعات مجلس شورای اسلامی دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۳۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سپاس معلم در مدارس هرمزگان به صدا درآمد

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، استاندار هرمزگان در این مراسم که در دبستان دخترانه شهید حسین الله پرست برگزار شد، گفت: برای ارتقاء کیفیت آموزشی، امسال چند مدرسه تخصصی در حوزه انرژی هسته‌ای، صنعت و تجارت در استان به بهره برداری می‌رسد.

مهدی دوستی افزود: برای افزایش امکانات رفاهی معلمان نیز، اردوگاه‌های تفریحی برای معلمان برپا می‌شود.

احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مدافع حقوق معلمان هستند و سعی می‌کنیم با همکاری اداره کل آموزش و پرورش به مطالبات به حق معلمان پاسخ مناسبی داده شود.

محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز در این مراسم از برگزاری بیش از سه هزار و ۷۰۰ برنامه در هفته بزرگداشت معلم در استان خبر داد و گفت: در این هفته علاوه بر قدردانی از همه معلمان، به صورت ویژه از ۹ معلم نمونه استان تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زنگ سپاس معلم در مدارس هرمزگان به صدا درآمد
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت