Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا که اکنون در اسرائیل به سر می‌برد و امروز جمعه از تل آویو برای انجام سفر رسمی به عربستان راهی جده خواهد شد از «تصمیم تاریخی» سعودی ها در باز کردن حریم هوایی عربستان به روی «همه پروازهای شرکت‌های هواپیمایی» از جمله پروازهای رژیم صهیونیستی استقبال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


  عربستان سعودی ساعاتی پیش اعلام کرد که حریم هوایی خود را به روی همه شرکت های هواپیمایی غیرنظامی باز می کند. 
  «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی بایدن، امروز جمعه در بیانیه‌ای گفت که رئیس‌جمهوری آمریکا از تصمیم تاریخی رهبران سعودی برای باز کردن حریم هوایی خود به روی تمام پروازهای غیرنظامی بدون تبعیض از جمله پروازهای رفت و برگشت به اسرائیل استقبال می کند. 
  سالیوان خاطرنشان کرد که این تصمیم نتیجه چندین ماه تلاش و پیگیری و دیپلماسی اصولی بایدن با رهبران عربستان سعودی است که نتیجه آن در سفر امروز وی به این کشور به اوج خود خواهد رسید.
وی ادعا کرد که این تصمیم سعودی ها «مسیر ایجاد خاورمیانه یکپارچه‌تر و باثبات‌تر که برای امنیت آمریکا و اسرائیل حیاتی است، هموار خواهد کرد.» 
  مشاور امنیت ملی آمریکا در دولت بایدن افزود: «رئیس‌جمهوری امروز در جده بیشتر درباره این تصمیم صحبت خواهد کرد، زیرا سفر تاریخی او مستقیماً از اسرائیل به جده عربستان سعودی انجام می‌شود.»
  سازمان هوانوردی غیرنظامی عربستان سحرگاه امروز جمعه اعلام کرد که حریم هوایی خود را به روی همه شرکت‌های هواپیمایی غیر نظامی باز می‌کند.
  دیروز پنجشنبه یک مقام آمریکایی در آستانه سفر جو بایدن به عربستان سعودی اعلام کرد انتظار می رود ریاض حریم هوایی خود را به روی پروازهای رژیم صهیونیستی باز کند.
  این مقام آمریکایی اعلام کرد که عربستان سعودی به زودی اجازه عبور بدون محدودیت خطوط هوایی اسرائیل از حریم هوایی خود را می‌دهد.
  وی بهانه این اقدام را پرواز مستقیم شرکت های هوایی اسرائیلی به عربستان برای انتقال مسلمانان به مراسم سالانه حج اعلام کرد.
  به گفته این مقام، انتظار می رود این اعلامیه در جریان سفر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به عربستان سعودی در اواخر این هفته منتشر شود. بایدن تمرکز خود را بر ادغام گسترده تر اسرائیل در منطقه خلیج فارس، به ویژه با عربستان سعودی قرار داده است.
  پس از امضای تفاهم نامه سازش موسوم به ابراهیم برای عادی کردن روابط رژیم صهیونیستی با امارات و بحرین، عربستان سعودی به خطوط هوایی این رژیم اجازه استفاده از حریم هوایی خود در یک کریدور هوایی ویژه با مقصد و مبدا امارات و بحرین را داد.
  اما رژیم صهیونیستی هنوز چنین دسترسی برای پروازهای آسیایی و از جمله به مقاصد چین و هند را ندارد.
  «یائیر لاپید»، نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری مشترک با بایدن در پاسخ به این پرسش که آیا عربستان سعودی با استفاده شرکت های هوایی اسرائیلی از حریم این کشور موافقت می کند، گفت که بایدن باید این امر را اعلام کند.
  اما یک مقام آمریکایی که نامی از او برده نشده است، ادعا کرد که انتظار می رود عربستان با عبور پروازهای اسرائیلی از حریم هوایی خود موافقت کند.
  دولت بایدن ماه هاست که بی سر و صدا میان عربستان سعودی، اسرائیل و مصر میانجیگری می کند. اما از آنجایی که عربستان سعودی و اسرائیل روابط دیپلماتیک ندارند و نمی‌توانند به طور مستقیم قراردادهای رسمی دوجانبه امضا کنند، جریان از مبادی غیررسمی و به صورت غیرمستقیم حل و فصل شد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: عربستان سعودی رژیم صهیونیستی جو بایدن حریم هوایی خود رژیم صهیونیستی عربستان سعودی رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۳۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!

شرکت بوئینگ تایید کرده که قصد دارد با فروش جنگنده‌های «اف-۱۵ ای. ایکس ۲» به عربستان سعودی، درآمد‌های خود از این نسل جنگنده را افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، عربستان سال‌هاست از جنگنده‌های «اف-۱۵ ایگل» استفاده می‌کند و در گذشته نیز نسخه‌های پیشرفته‌ای از این جنگنده را خریداری کرده است. با این حال، بوئینگ در حالی به دنبال فروش این جنگنده‌های اف-۱۵ به عربستان است که رقبای اروپایی بوئینگ هم سعی دارند به ریاض جنگنده بفروشند، از جمله جنگنده‌های «داسو رافال» و «یوروفایتر تایفون».

در همین حال بوئینگ اخیرا جنگنده‌های «اف-۱۵ ای. ایکس» را به لهستان پیشنهاد کرده و رژیم صهیونیستی هم خواستار دریافت نسخه سفارشی خود شده است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین با فروش این جنگنده‌ها به اندونزی هم موافقت کرده است.

هم‌زمان منابع عبری گزارش کرده‌اند عربستان سعودی نگران دو قابلیت اصلی در هواپیما‌های اف-۱۵ کنونی خود است و این دو نکته قابلیت حمل سلاح و کار مداوم برای مدت طولانی است که این دو مورد در نسخه جدید اف ۱۵ ارتقا یافته است.

نیروی هوایی عربستان در حال حاضر دارای ۸۴ جنگنده F-۱۵ SA و همچنین ۶۸ جنگنده F-۱۵ s است.

آمریکا از چند ماه گذشته درصدد پیش بردن یک توافق امنیتی با عربستان سعودی است تا از طریق آن به عادی سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو دست یابد.

دولت بایدن پیش از ۷ اکتبر به سمت توافقی برای عربستان سعودی برای سازش با تل‌آویو پیش می‌رفت که منجر به موافقت واشنگتن با یک پیمان دفاعی با ریاض و حمایت از برنامه هسته‌ای غیرنظامی آن در ازای امتیاز دادن رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها می‌شد.

با این حال عملیات فلسطینی طوفان الاقصی و حمله تلافی‌جویانه صهیونیست‌ها به غزه این روند را تغییر داد، اما ایالات متحده و عربستان سعودی به بحث در مورد توافق احتمالی به‌عنوان بخشی از برنامه‌های گسترده‌تر پس از جنگ ادامه دادند.

اما عربستان سعودی به صراحت اعلام کرده است که پس از هفتم اکتبر، رژیم صهیونیستی را ملزم به دادن امتیازات مهم‌تری به فلسطینی‌ها می‌کند و تاکید دارد که باید شاهد «گام‌های برگشت‌ناپذیر» به سوی تشکیل کشور فلسطین باشد.

دیگر خبرها

  • تعلیق تحویل مهمات به رژیم صهیونیستی توسط آمریکا
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • اسرائیل در روند کمک‌های بشردوستانه اخلال ایجاد می‌کند