Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حیدری شامگاه پنجشنبه در کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان، خواستار تعیین تکلیف موضوع پارکینگ مکانیزه با برگزاری نشست مشترک شهردار با سازمان عمران شهرداری شد و گفت: کمیسیون خدمات شهری شورا پیش‌نویس نامه‌ای را به این منظور تهیه کرده و همین نامه به منظور تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر موضوع به شهرداری ارسال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قرارداد این پروژه مربوط به فروردین ماه سال ۱۳۹۹ است که بین شهرداری همدان و شرکت گسترش تجهیزات دانا به مبلغ دو میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان منعقد شد؛ اظهار کرد: خسارت دیرکرد اجرای این پروژه از مبلغ قرارداد بیشتر شده به نوعی که بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال خسارت دیرکرد، نتیجه تعلل شهرداری در تعیین تکلیف پارکینگ مکانیزه است.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان، هدف از اجرای این پروژه را رفع مشکل پارک حاشیه‌ای در سطح شهر دانست و افزود: هم اکنون، در معابر شهر پارک حاشیه‌ای ممنوعیت ندارد اما اجرای پروژه پارکینگ مکانیزه با هدف حل این مشکل طی چند سال آینده پیش‌بینی شده است.

حیدری به وضعیت دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی در همدان نیز اشاره کرد و گفت: تمایل شورا به ایجاد این مهم به منظور راه‌اندازی بخش جدید حمل و نقل عمومی و سبک است.

وی در ادامه صحبت‌های خود، پیش‌نویس قرارداد شرکت بی دو در این موضوع را کاملاً یک طرفه دانست و گفت: موضوع کار راه‌اندازی دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی تا این حد پیچیدگی ندارد و پیش‌بینی مکان‌ها، ایستگاه‌های تبلیغاتی و تعیین ایستگاه‌هایی به منظور دریافت و تحویل دوچرخه‌ها در رینگ اول لازم است.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان با بیان اینکه طبق پیش‌نویس قرارداد، شهرداری باید همه چیز را در این مورد تهیه کرده و فقط یک آقا بالاسر می‌آورد که سود ببرد، اظهار کرد: عمده پیچیدگی سیستم این است، فناوری و دانش ریبالانسینگ دوچرخه‌ها است. فاز اول اجرای طرح دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی در رینگ یک خواهد بود که با توجه به داشتن نفراتی در ابتدا و انتهای پیاده‌راه‌ها، می‌توان فناوری ردیاب و ضد سرقت و… را حذف کرده و بر این اساس هزینه‌ها را کاهش داد.

حیدری هدف از اجرای این طرح را کلید زدن سیستم حمل و نقل سبک در پیاده‌راه دانست و گفت: در این طرح، امکان حضور بانوان نیز فراهم بوده و با استفاده از اسکوتر می‌توان از مسائل حاشیه‌ای نیز پیشگیری کرد.

وی در پایان، به وضعیت نامعلوم پارک حاشیه‌ای در همدان نیز اشاره کرد و گفت: در قرارداد الیت پلیس پای کار نیامد؛ اگر پلیس سیستم مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای را تأیید کند، این شرکت‌ها می‌توانند رد مباحث مختلف از جمله پارک دوبل و… کمک حال پلیس باشند؛ از ابتدا باید در این موضوع پلیس را دخیل کنیم.

کد خبر 5538734

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری همدان مهدی حیدری شورای شهر همدان کرمانشاه ویروس کرونا بوشهر حجاب و عفاف آمار کرونا اردبیل عفاف و حجاب خراسان رضوی عید غدیر خم شیراز شیوع کرونا مشهد سنندج پارک حاشیه ای دوچرخه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۳۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب‌ماندگی‌های اجرای طرح فیبر نوری در استان بوشهر جبران شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی رستمیان ظهر شنبه در نشست هماهنگی در اجرای طرح ملی اتصال منازل و کسب و کارها به فیبرنوری در استان بوشهر، با تاکید بر لزوم خدمت رسانی به مردم گفت: شهرداری‌ها باید ضمن رعایت اصول و قوانین و با نگاه تسهیل گرایانه به شرکت‌های پیمانکار پروژه مربوطه، همکاری کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر افزود: استان بوشهر به دلیل شرایط خاص جوی و مشکلات حوزه مخابراتی در بخش ثابت، باید هر چه زودتر در اجرای پروژه فیبرنوری که یک پروژه ملی است، اقدام لازم را اجرایی کنند و در این زمینه شهرداری و اپراتورها تمام تلاش خود را به کار گیرند.

رستمیان با اشاره به تأخیر اتفاق افتادن در اجرای این طرح در استان تاکید کرد: شرکت‌های پیمانکار طرح فیبر نوری باید با افزایش تجهیزات و اقدامات لجستیکی لازم، این عقب ماندگی از برنامه را جبران کنند.

کد خبر 6090068

دیگر خبرها

  • عقب‌ماندگی‌های اجرای طرح فیبر نوری در استان بوشهر جبران شود
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان / زمان تکمیل شهربازی مبهم است
  • وعده لاپورتا به ژاوی پس از موافقتش با ماندن در بارسلونا
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران
  • از بزرگترین پارک آبی کشور در شهر شیراز چه می‌دانید؟
  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد