Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامعلی فخاری از پوشش امدادی ۴۰۰ نقطه حادثه خیز در سواحل استان مازندران خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامعلی فخاری در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، از مشارکت فعال هلال احمر در اجرای طرح امداد و نجات ساحلی خبر داد و گفت: با تدابیر اتخاذ شده از سوی استانداری مازندران امسال بیش از ۴۰۰ نقطه حادثه خیز که در سال‌های گذشته بیشترین غریق در این مناطق به وقوع پیوسته شناسایی شده و امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با مشارکت ناجیان غریق در این مناطق مستقر شدند تا مانع از تکرار هرگونه حادثه ناگوار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: به منظور اجرای طرح کاهش غریق در ساحل استان از اول تیرماه بیش از یکهزار نفر نجاتگر و امدادگر و ناجی غریق با بکارگیری انواع تجهیزات پیشرفته اعم از آمبولانس، موتورسیکلت، قایق نجات، جت اسکی، خودرو‌های نجات و خودروی پشتیبانی مشارکت فعال دارند.

به گفته فخاری در همین راستا و پیرو رایزنی و مذاکرات استاندارمازندران با رئیس جمعیت هلال احمر مبنی بر تقویت ناوگان امدادی در اجرای طرح امدادونجات ساحلی، ۱۰ دستگاه آمبولانس با تجهیزات کامل از سایراستان‌ها در این طرح مشارکت کرده اند.

وی بیان کرد: آگاهی نداشتن افراد نسبت به وضعیت توپوگرافی و تغییرات بستر دریا در نوار ساحلی و نیزعدم آشنایی به قواعد شنا و وجود جریان شکافنده از عمده‌ترین دلایل غرق شدن مردم قلمداد می‌شود.

به گفته فخاری متاسفانه افراد زیادی توصیه ها‌ی نجاتگران و امدادگران هلال احمر را در نظر نمی‌گیرند و با شنا در مناطق حادثه خیز جان خود را به خطر می‌اندازند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت:در حال حاضر تمامی توان عملیاتی جمعیت هلال احمر استان مازندران بر محور کاهش غریق در ساحل متمرکز شده است.

به گفته فخاری هموطنان برای حفظ جان خود به توصیه‌های امدادی توجه جدی داشته باشند و از حضور و شنا در مناطق پر خطر خودداری کنند.

مازندران ۴۷۳ کیلومتر اراضی ساحلی دارد که با دستور رییس جمهور مبنی بر آزادسازی سواحل ۴۲۰ کیلومتر آن آزاد شده است و با اجرای این طرح هیات نجات غریق استان اعلام کرد حداقل به ۱۲۰۰ ناجی غریق در سواحل مازندران برای ایمنی مسافرانی که برای شنا به دریا می‌روند نیاز دارد که به گفته مسئولان این تعداد تامین شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر حادثه خیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۳۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان‌باختن یک نفر در حادثه سقوط به دره در دزپارت

ایسنا/خوزستان معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خوزستان از جان باختن یک نفر در حادثه سقوط به دره در دشت بزرگ دزپارت خبر داد.

امیرعباس نجفی به رسانه‌ها اظهار کرد: با گزارش حادثه سقوط از کوهستان فردی در دشت بزرگ از توابع دزپارت به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان خوزستان که روز جمعه (٧ اردیبهشت‌ماه) رخ داد، بلافاصله دو تیم تخصصی نجات در کوهستان از پایگاه امام هادی(ع) دزپارت به محل حادثه اعزام شد.

وی بیان کرد: نیروهای امدادی هلال احمر دزپارت پس از اقدامات اولیه و به وسیله تجهیزات امدادی فرد جان باخته را رهاسازی کردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: این عملیات که با مشارکت هشت نیروی عملیاتی در قالب دو تیم تخصصی کوهستان انجام شد، پس از ٩ ساعت تلاش امدادگران به پایان رسید. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • یک فعال هلال احمری در هوراند، رکورد تکنیک‌های رزمی کیسه بوکس را شکست
  • نجات مصدوم حادثه سقوط از آبشار ورخامن
  • واژگونی خودرو در جاده اراک به ازنا یک کشته بر جای گذاشت
  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط به دره در اتوبان قزوین - تنکابن
  • جان‌باختن یک نفر در حادثه سقوط به دره در دزپارت
  • نجات گردشگران گم‌شده در جنگل‌های خلیل‌شهر بهشهر
  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان