Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان متخصص قلب و عروق گفت: افزایش سطح‌ تری‌گلیسیرید باعث افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های عروق کرونری، دیابت و کبد چرب می‌شود.

مرجان ثابتی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با چربی درون بدن، اظهار کرد: مواد چرب درون بدن مضر نیستند بلکه برای سلامت کلی، بدن نیاز به کلسترول دارد و کلسترول در خون توسط پروتیٔین‌هایی به نام لیپید حمل می‌شود و این پروتیٔین‌ها می‌توانند در ۲ حالت خوب (HDL) و بد (LDL) باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با کلسترول خوب خون (HDL)، افزود: این پروتئین کلسترول را از سلول‌ها برداشته و به کبد برمی‌گرداند که در آنجا یا تجزیه می‌شود و یا به عنوان مواد زاید به خارج از بدن انتقال داده می‌شود، به همین دلیل به HDL‌ کلسترول خوب گفته می‌شود و هر چه سطح آن بیشتر باشد، بهتر است.

این متخصص در رابطه با کلسترول بد خون (LDL)، تصریح کرد: این پروتئین کلسترول را به سلول‌هایی که به آن نیاز دارند حمل می‌کند. اگر میزان کلسترول موجود بیش از مقدار مورد نیاز سلول‌ها باشد، در این صورت این ماده در دیواره سرخرگ‌ها رسوب می‌کند که باعث بروز بیماری‌های مربوط به سرخرگ‌ها می‌شود. به همین دلیل به LDL کلسترول بد گفته می‌شود.

متخصص قلب و عروق در رابطه با تری‌گلیسرید خون، گفت: میزان تری‌گلیسیرید در خون یکی از مهم‌ترین فشارسنج‌های مهم سلامت متابولیک بوده و افزایش سطح‌ تری‌گلیسیرید باعث افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های عروق کرونری، دیابت و کبد چرب می‌شود.

ثابتی با بیان اینکه عامل افزایش‌دهنده خطر ابتلا به بیماری‌های عروق کرونری افزایش LDL (کلسترول بد) و کاهش HDL (کلسترول خوب) است، خاطرنشان کرد: ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﺼﺮﻑ این دارو ﺷﺐﻫﺎ،همراه با غذا یا بعد از شام ﺍﺳﺖ زیرا ﮐﺒﺪ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺷﺐ ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﻣﺘﺎﺑﻮﻟﯿﺴﻢ ﭼﺮﺑﯽ ﺭﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽﺩﻫﺪ، گفتنی است داروهای پایین آورنده چربی خون شامل لواستاتین، آتورواستاتین، رزوواستاتین، ژمفیبروزیل، فنوفیبرات و غیره است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی قلب و عروق بيماري زنجان دیابت تری گلیسیرید بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۳۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد

فاتحی نیا مدیر کل دامپزشکی استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مواجه بودیم که ناشی از اقدامات پیشگیرانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود.

وی افزود: سال گذشته برای پیشگیری از بیماری هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیش از هشت هزار قلاده سگ صاحب دار واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیماری تب کریمه کنگو را یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک دانست و بر مصرف گوشت لیبل دار و خرید از فروشگاه‌ها و قصابی‌های مجاز تاکید کرد.

فاتحی نیا همچنین از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید شبکه دامپزشکی مهریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختمان دامپزشکی مهریز با تلاش دو ساله به مراحل پایانی ساخت رسیده و با زیربنای ۲۸۰ متر تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال