Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@13:14:50 GMT

برخورد پلیس راه با خودروهای صفر کیلومتر بدون پلاک

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۹۳۹۵۰

برخورد پلیس راه با خودروهای صفر کیلومتر بدون پلاک

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، اصغر زارع رئیس پلیس راه استان اصفهان اظهار داشت: برابر قانون کارخانجات خودروسازی مکلف هستند پیش از آنکه وسیله نقلیه را به بازار عرضه کنند آن را شماره‌گذاری کنند و تحت هیچ شرایطی از کارخانه نباید بدون پلاک خارج کنند.

وی افزود: بر اساس این قانون سازوکاری در کارخانجات خودروساز پیش بینی شده است، بدین نحو که در هر یک از کارخانجات واحدی از شماره گذاری پلیس راهور فراجا مستقر هستند و به محض آنکه اطلاعات مالکین از طرف کارخانه به شماره‌گذاری ارسال می‌شود، بلافاصله در سامانه ثبت و پلاک برای فرد اختصاص می‌یابد و در نهایت پلاک برابر دستورالعمل بر روی خودرو نصب و از کارخانه خارج می‌شود و زمانی که خودرو تحویل مالک می‌شود باید با پلاک باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارع با تأکید بر اینکه پلیس راه استان در صورت مشاهده هرگونه خودرو صفر کیلومتر فاقد پلاک و یا کشنده‌هایی که اقدام به حمل این خودروها می‌کنند برخورد قانونی خواهد کرد و آن‌ها را تا تعیین تکلیف قانونی توقیف خواهد کرد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان خاطرنشان کرد: از هموطنان تقاضا داریم از دریافت خودرو بدون پلاک اکیداً خودداری کنند چرا که ممکن است در این حالت آن خودرو مجوز لازم را برای صدور پلاک نداشته باشد و یا با مشکلاتی روبه رو شوند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصغر زارع رئیس پلیس راه استان اصفهان خودروهاي صفر کیلومتر خودرو بدون پلاک صدور پلاک پلیس راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۳۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر

سرهنگ احسان مومنی با اشاره به برخورد پلیس با تخلفات ساکن گفت: تخلفات ساکن جزو آن‌دسته از تخلفاتی است که گرچه حادثه‌ساز محسوب نمی‌شود، اما هم می‌تواند منجر به حوادث رانندگی غیرقابل جبران شده و هم سبب اخلال در روند ترافیک می‌شود، از این رو پلیس برخورد با آن را در راستای روانسازی ترافیک و همچنین پیشگیری از وقوع تصادفات در دستورکار خود قرار داده است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه تخلف در محل ممنوعه، پارک دوبل، توقف در پیاده‌رو و ... جزو تخلفات ساکن محسوب می‌شود، گفت: در همین راستا نیز ماموران پلیس راهور نسبت به اعمال قانون این تخلفات اقدام می‌کنند. علاوه بر آن از چند سال پیش تعدادی از خودرو‌های پلیس راهور تهران بزرگ نیز به دوربین ثبت تخلفات مجهز شده و از این طریق نیز نسبت به برخورد با تخلفات ساکن اقدام می‌شود.

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اجرای طرحی جدید برای برخورد با تخلفات ساکن خبر داد و گفت: پلیس راهور پایتخت در حال آماده‌سازی موتورسیکلت‌های مجهز به دوربین ثبت تخلفات است. دوربین نصب شده بر روی این موتورسیکلت‌ها قابلیت ثبت تخلفات ساکن و جریمه متخلفان را داراست. در حال حاضر چند دستگاه از این موتورسیکلت‌ها آماده شده و پس از طی مراحل فنی و دریافت کد‌های مربوطه بر تعداد این موتورسیکلت‌های دوربین‌دار افزوده شده و این موتور‌ها نیز همچون خودرو‌های دوربین‌دار اقدام به جریمه خودرو‌های دارای تخلفات ساکن خواهند کرد.

مومنی درباره اینکه آیا دوربین‌های نصب شده بر روی موتورسیکلت‌ها تنها امکان ثبت تخلفات ساکن را دارند، گفت: در فاز اول، این دوربین‌ها نسبت به اعمال قانون و ثبت تخلفات ساکن اقدام خواهند کرد. اما این دوربین‌ها قابلیت ثبت هر نوع تخلفی را دارند و بسته به برنامه‌نویسی آن، می‌توانند دیگر تخلفات را نیز ثبت کنند؛ لذا ممکن است در آینده از این دوربین‌ها برای ثبت دیگر تخلفات رانندگی نیز استفاده شود.

وی با بیان اینکه اعمال قانون مکانیزه تخلفات رانندگی، درصد خطا و دیگر چالش‌های ممکن را کاهش می‌دهد، گفت: در مواردی مشاهده شده که پارک یا توقف یک خودرو در محل نامناسب، منجر به وقوع تصادفی شدید و حتی مرگبار شده است. همچنین تخلفات ساکن سبب کندی تردد و ایجاد ترافیک می‌شود و برخورد پلیس نیز در همین راستا انجام می‌شود. طرح برخورد با تخلفات ساکن در سال ۱۴۰۳ نیز با جدیت در معابر پایتخت اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • گزارشی از چند روز مراجعه به پلیس امنیت؛ توقیف‌های پولساز
  • ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی
  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران