Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «سردار بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان که در رأس یک هیأت عالی‌رتبه به شهر «تاشکند» سفر کرده با «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان دیدار و مقامات دو کشور 19 سند همکاری امضا کردند.

پس از پایان مذاکرات دوجانبه در قرارگاه «کوک سرای» مراسم امضای اسناد برپا شد.

«سردار بردی‌محمداف» و «شوکت میرضیایف» بیانیه مشترک را صادر کردند که در آن توافقات اصلی مندرج و وظایف بلندمدت مبنی بر گسترش بیش از پیش همکاری های همه جانبه و شراکت راهبردی بین ازبکستان و ترکمنستان تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین با حضور روسای جمهور 19 سند از جمله قرارداد گسترش همکاری های حمل و نقل- ترانزیتی، قرارداد همکاری در زمینه گردشگری، قرارداد مدیریت، حفاظت و بهره برداری عاقلانه از منابع آب رودخانه «آمودریا»، قرارداد برگزاری مسابقات مشترک طرح های ابتکاری علمی- تحقیقاتی، برنامه همکاری های اقتصادی و بازرگانی و توسعه تعاونی صنعتی برای سال های 2022 و 2025 میلادی امضا شد.

همچنین برنامه همکاری های علمی- فنی برای سال های 2022 و 2024 میلادی، برنامه همکاری بین وزارتخانه های امور خارجه برای سال های  2023 و 2024 میلادی، برنامه مراسم های اجرای عملی مفاد قرارداد بین دولتی در مورد ایجاد و تنظیم فعالیت مناطق تجارت مرزی- مرکز تجاری ازبکستان و ترکمنستان به امضا رسید.

علاوه بر این، اسناد گسترش بیش از پیش همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های شیمیایی، گمرک، ارتباطات ریلی، جنگل ها، امور موزه، دادگستری، سیاست جوانان، صدا و سیما و دیگر امضا شد.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و ترکمنستان در سال 2021 میلادی در سطح 881 میلیون و 900 هزار دلار قرار گرفته است که نسبت به سال 2020 میلادی 61 درصد بیشتر می باشد.

هم اکنون در ازبکستان 160 شرکت با سرمایه سرمایه گذاران ترکمنی در زمینه های مختلف فعالیت می کنند.

ترکمنستان استقلال ازبکستان را در تاریخ 7 ژانویه  سال 1993 میلادی به رسمیت شناخته و در همین تاریخ سال 1993 میلادی بین این دو کشور روابط سیاسی برقرار شده است. 

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: امضای اسناد همکاری ازبکستان و ترکمنستان سفر بردی محمداف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۴۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز تفاهم‌نامه‌ علمی، پژوهشی و فناوری با شرکت ساختمانی جاده امضا کرد.

این تفاهم‌نامه درراستای ایجاد و گسترش تعامل و همکاری‌های علمی - تحقیقاتی و آموزشی بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به نمایندگی آرش رنجبران و شرکت ساختمانی جاده به نمایندگی علی صدقی امضا شد.

راه‌اندازی واحد تحقیق، توسعه و توانمندسازی شرکت ساختمانی جاده و استفاده بهینه از توانمندی‌های علمی، فنی، آموزشی و پژوهشی از طریق سرای نوآوری اجتماعی و همکاری در زمینه برگزاری همایش مشترک و تشکیل دوره‌های تخصصی و آموزشی، انجام طرح‌های مشترک تحقیقاتی و مطالعاتی، همکاری در زمینه تألیف، ترجمه اسناد، کتب و مدارک علمی- آموزشی، ارائه دوره‌های آموزشی مشترک به‌منظور تربیت نیروی انسانی مشخص در مقاطع مختلف تحصیل، همکاری در زمینه دوره‌های کارآموزی و کارورزی دانشجویان و انجام پروژه‌های پژوهشی در قالب پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی و جهت‌دهی پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت نیاز‌های شرکت موضوعات این تفاهم‌نامه است.

این تفاهم‌نامه در چهار ماده و در دو نسخه به مدت یک سال به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • عضو سابق هیات مدیره استقلال افشاگری کرد؛ از حواله خودروها تا مشاوران 400 میلیونی!
  • افشاگری در خصوص حواله‌های خودرو در استقلال و قرادادهایی که نجومی شد | اتهام به فرشید سمیعی و علی خطیر
  • ◄ انتخاب راه مشترک برای موفقیت: همکاری حمل و نقلی ازبکستان و آذربایجان
  • نامه‌ای که دردسرساز شده است؛ باشگاه استقلال به دنبال گرفتن امضا از بازیکنان در تعطیلات
  • رئال مادرید برای امضای قرارداد با کیلیان ام باپه آماده می‌شود
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷