Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود فخری با اشاره به اینکه اگر دولتی‌ها دست صنوف گردشگری را نمی‌گیرند حداقل جلوی پای آن‌ها را هم نگیرند و سنگ اندازی نکنند، خواستار توجه بیشتر مدیران دولتی به بخش گردشگری شد.

او گفت: متاسفانه انتقاد‌های جدی بر فعالیت‌ها و عملکرد مجموعه استانداری فارس در زمینه گردشگری وجود دارد و شواهد نشان می‌دهد توسعه واقعی گردشگری استان در حاشیه قرار گرفته و اولویت مدیران ارشد دولتی نیست و فعالیت‌ها در حد یک شو تبلیغاتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس با بیان اینکه صنوف گردشگری فارس همچنان در انتظار جلسه‌ای تخصصی با حضور استاندار هستند، گفت: به نظر می‌رسد استاندار محترم با صنوف گردشگری فارس قهر باشند، چون ارتباط خود را با صنوف گردشگری روز به روز کمرنگ‌تر کرده‌اند و تصمیمات برای توسعه گردشگری بدون حضور بخش خصوصی گرفته می‌شود، هر چند ما به عنوان متولیان بخش خصوصی گردشگری دلیل آن را نمی‌دانیم!

فخری ادامه داد: از استاندار تقاضا داریم برای روشن شدن این وضعیت جلسه‌ای تخصصی و مشورتی با صنوف گردشگری این استان داشته باشند تا دست کم وضعیت این صنف هم مشخص شود.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس با تاکید بر اینکه قطع ارتباط مجموعه مدیران دولتی فارس با بخش خصوصی گردشگری این استان به نفع هیچ کسی نیست، گفت: بیش از ۳۰ درصد از پتاسیل‌های گردشگری کشور در فارس وجود دارد و باید از این ظرفیت استفاده شود، اما آنچه که این روز‌ها می‌بینیم حذف نظر تخصصی فعالین این حوزه است.

فخری با بیان اینکه هم اکنون مدیران دولتی از ارئه یک برنامه کوتاه و بلند مدت برای توسعه گردشگری فارس عاجزند و یا توپ را به زمین بخش خصوصی می‌اندازند تاکید کرد: با توجه به اینکه فعالین بخش خصوصی گردشگری سرمایه گذاری در این بخش کردند از این رو بی شک برای افزایش سرمایه و سود بیشتر همواره به دنبال برنامه‌های قابل اجرا و البته مطابق با قانون می‌روند و تنها توقعی که از دولتی‌ها دارند مانع زدایی است.

او ادامه داد: متاسفانه موانع موجود از سوی دولتی‌ها که برطرف نمی‌شود هیچ، بلکه در بسیاری مواقع به دلیل عدم آگاهی و اطلاع لازم جلوی فعالیت‌های سرمایه گذاران در این صنف را هم می‌گیرند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس با اشاره به اینکه اگر دولتی‌ها دست صنوف گردشگری را نمی‌گیرند حداقل جلوی پای آن‌ها را هم نگیرند و سنگ اندازی نکنند، خواستار توجه بیشتر مدیران دولتی به بخش گردشگری شد و ابراز امیدواری کرد: مدیران دولتی به جای برگزاری جلسات متعدد با مقامات دولتی، مشاورینی از بخش خصوصی گردشگری برای خود و مجموعه‌های تحت نظارتی انتخاب کنند تا شاهد بهبود وضعیت گردشگری در این استان باشیم.

فخری در ادامه به جشنواره اقوام ایرانی در شیراز که این روز‌ها در حال برگزاری است اشاره و اضافه کرد: بی شک برگزاری چنین جشنواره‌ای تاثیر به سزایی در آشناسازی مردم با ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی استان‌ها دارد، اما باید تمام جوانب کار از جمله زمان و مکان و همچنین چگونگی اجرای این برنامه‌ها به درستی در نظر گرفته شود.

فخری به جانمایی و زمان برگزاری این جشنواره هم انتقاد کرد و افزود: متاسفانه این برنامه تنها نام یک جشنواره را یدک می‌کشد و در حد یک نمایشگاه محلی است و برای شهر فقط هزینه دارد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس اضافه کرد: چنانچه مشورت با بخش خصوصی گردشگری فارس در خصوص برگزاری این رویداد می‌شد قطعا زمان و مکان آن به درستی انتخاب می‌شد.

فخری همچنین گفت: هر جا دولت‌ها بدون مشورت و عدم استفاده از تخصص و توان بخش خصوصی کاری را مدیریت کرده‌اند فقط شاهد هدر رفتن نیروی کاری بودیم و هزینه گزاف را بر جا گذاشته است و این جزء لطمه به استان و بخش خصوصی نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توسعه گردشگری فارس مجموعه استانداری فارس بخش خصوصی گردشگری گردشگری فارس صنوف گردشگری مدیران دولتی دولتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۴۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش خصوصی ریلی توان توسعه ندارد

تین نیوز

عضو انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی گفت: بخش خصوصی نه توان توسعه دارد و نه میل به توسعه در راه آهن.

به  گزارش تین نیوز به نقل از نود اقتصادی، فرهنگ طلوعی افزود: باید کفش آهنین بپوشیم و پولمان را از راه آهن بگیریم. با ادامه این روند بخش خصوصی ریلی تا ۴ سال دیگر نابود می شود.

وی افزود: راه آهن سه ماهه ۷۰ درصد کرایه حمل را از ما می‌ گیرد ولی حق لوکوموتیو ما را هر وقت دلش بخواهد بر می‌ گرداند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • توسعه گردشگری فارس با اجرای کمپین کرامت مثلث نور و خلیج فارس
  • امیر فخری: کسی نمی‌تواند نام «خلیج فارس» را جعل کند
  • هشدار به مدیران بابت حجاب اعضای خانواده‌شان!
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • بخش خصوصی ریلی توان توسعه ندارد
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه