Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@14:26:29 GMT

خنثی سازی توطئه دشمنان وظیفه همه ما است

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۹۴۱۳۱

خنثی سازی توطئه دشمنان وظیفه همه ما است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار مداحانی از کشور عراق که در سالن امام خامنه ای حرم مطهر انجام شد، با تبریک ولادت امام هادی علیه السلام اظهار کرد: مداحی اهل بیت علیهم السلام که به نوعی احیای امر اهل بیت علیهم السلام است، از افتخارات شماست.

وی با بیان اینکه همه ما در مأموریتی که داریم یکی از وظایف‌مان خنثی سازی توطئه دشمنان علیه مکتب اهل بیت علیهم السلام است، گفت: یکی از یاران امام صادق علیه السلام از ایشان می پرسد که ما شیعیان در معاشرت با غیر شیعیان چه وظیفه‌ای داریم و از ایشان راهنمای و ارشاد می‌خواهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه پاسخ امام صادق علیه السلام اختصاص به شیعیان و زمان خاصی و یا صنف و قشر خاصی ندارد، افزود: امام صادق علیه السلام فرمودند برای تعامل با غیر شیعیان به امام و رهبر خود نگاه کنید و هرطور که او با آنان معاشرت کرد شما نیز آنطور رفتار کنید و در ادامه امام صادق علیه السلام قسم خوردند که ما از بیماران غیر شیعه عیادت می‌کنیم، جنازه‌هایشان را تشییع می‌کنیم، در دادگاهشان حاضر می‌شویم و به نفع و یا علیه‌شان شهادت می‌دهیم و در امانتشان خیانت نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه امام صادق علیه السلام در روایات متعدد دیگری به رفتار مسالمت آمیز و برادرانه با غیر شیعیان تأکید کردند، گفت: فرمایشات امامان خط مشی و راهبرد ما در ارتباط با شیعیان و غیرشیعیان است و ما باید بر اساس قول و سیره ائمه علیهم السلام که به ما رسیده است عمل کنیم.

سعیدی با بیان اینکه مسلمانانی که در دوره ما زندگی می‌کنند پیامبر صلوات الله علیه و آله و ائمه علیهم السلام را ندیده‌اند، هرچه شنیده‌اند از آبا و اجداد خود شنیده‌اند و خبری از واقعه غدیر خم ندارند، گفت: دشمن می‌خواهد از بی خبری آنها نسبت به مسأله ولایت استفاده کند و بین شیعه و سنی دعوا به راه اندازد بنابراین بهترین کار این است که ما از اهل بیت علیهم السلام سخن بگوییم و مردم را به سوی آنان هدایت کنیم بدون اینکه چیزی که باعث دشمنی است مطرح کنیم.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم فرمود شما به مقدسات کفار دشنام ندهید زیرا آنها نیز به خاطر تعصبی که دارند به مقدسات شما جسارت خواهند کرد، افزود: هدف اصلی ما این است که می‌خواهیم زمینه ساز حکومت مهدی آل محمد عجل الله فرجه الشریف باشیم و برای این کار باید بتوانیم دل‌های مردم را به سمت اهل بیت علیهم السلام جذب کنیم.

کد خبر 5538772

منبع: مهر

کلیدواژه: قم حرم حضرت معصومه س کرمانشاه ویروس کرونا بوشهر حجاب و عفاف آمار کرونا اردبیل عفاف و حجاب خراسان رضوی عید غدیر خم شیراز شیوع کرونا مشهد سنندج امام صادق علیه السلام اهل بیت علیهم السلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۴۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرهونی پنج شنبه شب در مراسم یادواره شهید حسن محمد زاده در شهر خورموج اظهار داشت: اگر می‌خواهید نزد خدا محبوب شوید در مسیر شهدا حرکت کنید و اگر در این مسیر حرکت کردید خدا شما را نزد مردم عزیز می‌کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا علیه‌السلام شهرستان دشتی با بیان اینکه شهدا فردای قیامت می‌توانند آبرو داری و شفاعت کنند، افزود: یاد شهید کردن تنها لازم نیست باید راه آنها نیز ادامه دهیم.

حجت الاسلام مرهونی بیان کرد: شهدا زنده هستند و زندگی ما را می‌بینند هر گاه حال دلمان خراب است چون از شهدا فاصله گرفتیم.

وی ادامه داد: الگوی دختران ما باید مادران شهدا و حضرت فاطمه زهرا (س) باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا علیه‌السلام شهرستان دشتی تصریح کرد: شهدا مایه عزت و افتخار ما هستند شهدا اعمال ما را می‌بینند و کاری نکنیم شرمنده شهدا باشیم.

کد خبر 6088808

دیگر خبرها

  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان