Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی که امروز (جمعه) ۲۴ تیر ماه به باکو سفر کرده، صبح امروز با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

شمخانی در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط دو کشور دوست و برادر ایران و جمهوری آذربایجان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای ارتقای روابط و همکاری‌های همه جانبه با جمهوری آذربایجان ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمخانی افزود: اولویت ما به ویژه در دولت سیزدهم تعمیق و گسترش روابط با همسایگان است و در این چارچوب اراده قاطع کشورمان افزایش هر چه بیشتر مناسبات صمیمانه با جمهوری آذربایجان به عنوان کشور همسایه مسلمان و شیعه مذهب در همه زمینه‌ها است.

دبیر شورای عالی امنیت کشورمان ملی خطاب به رئیس جمهور آذربایجان گفت: ما در ۳۰ سال گذشته همکاری بسیار خوبی با جمهوری آذربایجان داشته‌ایم به طوری که مرحوم پدرتان حیدر علی اف همواره از این روابط و همکاری‌ها به نیکی یاد می‌کرد و بر توسعه آن تاکید داشت.

وی افزود: در دوره جنابعالی هم روابط دو کشور در شرایط مناسبی است و اطمینان داریم با توجه و اهتمام رهبران دو کشور این روابط به سطح ممتاز ارتقا خواهد یافت.

شمخانی پیوندهای تاریخی، فرهنگی و مذهبی دو ملت را انکارناپذیر خواند و تاکید کرد: باید دو کشور در فضای اعتماد متقابل برای شناساندن این میراث مشترک به جهانیان تلاش کنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی بر عزم قاطع جمهوری اسلامی برای مقابله با بازیگرانی که درصدد تخریب روابط دو کشور هستند تاکید کرد و افزود: با کمک یکدیگر نباید اجازه دهیم هیچ عاملی بین ما فاصله بیندازد.

 شمخانی در پایان گفت: امیدوارم در سفر آتی جناب عالی به تهران با مساعی مشترک دو کشور، زمینه شکل گیری جهش در روابط دو کشور فراهم شود.

* دعوت از آیت‌الله رئیس برای سفر به باکو

در این دیدار الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان نیز در سخنانی اظهار داشت: روابط دو کشور بر اساس اراده قاطع رهبران دو کشور بدون تاثیرپذیری از فشار کشورهایی که مایل به مناسبات دوستانه و گرم ما نیستند با جدیت در حال پیشرفت است.

وی ریشه‌های تمدنی، فرهنگی و دینی منحصر بفرد بین دو ملت را بستر بسیار مهمی برای غلبه بر موانعی که می‌تواند از شتاب روابط بین ایران و آذربایجان بکاهد، عنوان کرد و افزود: بعد از جنگ دوم قره باغ و بازگشت سرزمین‌های اشغال شده آذربایجان به وطن، شرایط بسیار مناسبی برای بهره برداری از ظرفیت‌های بالقوه مشترک در حوزه‌های ترانزیتی، نفتی، تجاری و انرژی فراهم شده که باید با مساعی مشترک فعال شوند.

رئیس جمهوری آذربایجان با دعوت از رئیس جمهور کشورمان برای سفر به جمهوری آذربایجان خاطرنشان کرد: بنده بارها به ایران آمده‌ام و مجددا نیز برای پیگیری و تسریع در اجرای توافقات مشترک به تهران سفر خواهم کرد.

منبع: فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان شمخانی جمهوری آذربایجان روابط دو کشور رئیس جمهور علی اف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۴۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند

وزیر علوم با تاکید بر اینکه نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند، گفت: قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای امنیتی و انتظامی به داخل دانشگاه ها را منع کرده است، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای نظامی و انتظامی را به داخل دانشگاه ها نمی دهد.

به گزارش ایسنا، محمد علی زلفی گل در اجتماع دانشجویان مقابل دانشگاه تهران در انتقاد به رفتار دولت های غربی نسبت به اعتراض دانشگاهیان به جنایت های رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ای دنیا حرمت دانشگاه های ما در عین آزاداندیشی را ببینید، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای امنیتی و انتظامی به داخل دانشگاه ها را منع کرده است، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای نظامی و انتظامی را به داخل دانشگاه ها نمی دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حالی که ما دیدیم که چگونه نیروهای نظامی و امنیتی کشورهایی که ادعای حقوق بشر دارند و خود را مهدی آزادی بیان می دانند، دیدید چگونه با دانشجویان معترض، حق گو و حق طلب برخورد می کنند. ای مردم جهان ببینید و برای قوانین پیشرفته جمهوری اسلامی احترام ویژه قائل شوید. ای مردم دنیا و جامعه دانشگاهی دنیا ببینید در جمهوری اسلامی جامعه فهیم و فرهیخته دانشگاهی از چنان حرمتی برخوردار است که محیط دانشگاه ها نیروهای امنیتی در بدترین شرایط اجازه ورود ندارند و خودتان را با جمهوری اسلامی مقایسه کنید که از چه آزادی های برخوردار است.

وزیر علوم تاکید کرد: ای مردم جهان ببینید و مقایسه کنید که جمهوری اسلامی برای آزاداندیشی، حق گویی و حق طلبی چه حرمتی قائل است و کشورهای سلطه گر که ادعای آزادی، دمکراسی و حقوق بشر دارند، چگونه برخورد می کنند. ما از وجدان بیدار جامعه   جامعه دانشگاهی، استادان و دانشجویان سراسر دنیا به ویژه آمریکا، فرانسه، استرالیا، کشورهای عربی که حاضر شدند از مظلوم دفاع کردند و با ظلم مقابله می کنند سپاسگزاریم و وجدان بیدار شما را تمام قد می ستاییم و تمام قد با شما در عرصه حضور داریم.

زلفی گل خاطرنشان کرد: ای مردم دنیا و سازمان ملل اعتراض جامعه فرهیخته را ببین و در مقابل ظلم و ستم از خود حساسیت نشان بده از جامعه دانشگاهی بیاموز در مقابل ستم و در حمایت از ستم دیدگان به میدان بیا و در اسرع وقت تصمیماتی بگیر تا در آینده شرمنده نباشی. ای مردم آزاده دنیا به میدان بیایید در مقابل ظلم؛ ستم، کودک کشی، کشته شدن غیرنظامیان بایستید اگر دیر تصمیم بگیرید در آینده شرمنده دنیا و مردم ستم دیده غزه خواهید شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان