Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با تاکید بر اهمیت روابط دو کشور دوست و برادر ایران و جمهوری آذربایجان گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای ارتقا روابط و همکاری های همه جانبه با جمهوری آذربایجان ندارد.

به گزارش ایمنا، علی شمخانی که به باکو سفر کرده است صبح امروز جمعه با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریابان شمخانی در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط دو کشور دوست و برادر ایران و جمهوری آذربایجان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای ارتقا روابط و همکاری‌های همه جانبه با جمهوری آذربایجان ندارد.

شمخانی افزود: اولویت ما به ویژه در دولت سیزدهم تعمیق و گسترش روابط با همسایگان است و در این چارچوب اراده‌ی قاطع کشورمان افزایش هرچه بیشتر مناسبات صمیمانه با آذربایجان به عنوان کشور همسایه مسلمان و شیعه مذهب در همه زمینه‌ها است.

دبیر شورای عالی امنیت کشورمان ملی خطاب به رئیس‌جمهور آذربایجان گفت؛ ما در ۳۰ سال گذشته همکاری بسیار خوبی با جمهوری آذربایجان داشته ایم به طوری که مرحوم پدرتان حیدر علی اف همواره از این روابط و همکاری‌ها به نیکی یاد می‌کرد و بر توسعه آن تاکید داشت.

وی افزود: در دوره جنابعالی هم روابط دو کشور در شرایط مناسبی است و اطمینان داریم با توجه و اهتمام رهبران دو کشور این روابط به سطح ممتاز ارتقا خواهد یافت.

شمخانی پیوندهای تاریخی، فرهنگی و مذهبی دو ملت را انکار ناپذیر دانست و تاکید کرد؛ باید دو کشور در فضای اعتماد متقابل برای شناساندن این میراث مشترک به جهانیان تلاش کنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی بر عزم قاطع جمهوری اسلامی برای مقابله با بازیگرانی که در صدد تخریب روابط دو کشور هستند تاکید کرد و افزود با کمک یکدیگر نباید اجازه دهیم هیچ عاملی میان ما فاصله بیاندازد.

شمخانی در پایان گفت: امیدوارم در سفر آتی جناب عالی به تهران با مساعی مشترک دو کشور، زمینه شکل گیری جهش در روابط میان تهران - باکو فراهم شود

در این دیدار الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان نیز در سخنانی اظهار داشت: روابط تهران و باکو بر اساس اراده قاطع رهبران دو کشور بدون تأثیر پذیری از فشار کشورهایی که مایل به مناسبات دوستانه و گرم ما نیستند با جدیت در حال پیشرفت است.

وی ریشه‌های تمدنی، فرهنگی و دینی منحصر بفرد میان دو ملت را بستر بسیار مهمی برای غلبه بر موانعی که می‌تواند از شتاب روابط میان ایران و آذربایجان بکاهد عنوان کرد و افزود: بعد از جنگ دوم قره باغ و بازگشت سرزمین‌های اشغال شده آذربایجان به وطن، شرایط بسیار مناسبی برای بهره برداری از ظرفیت‌های بالقوه مشترک در حوزه‌های ترانزیتی، نفتی، تجاری و انرژی فراهم شده که باید با مساعی مشترک فعال شوند.

رئیس جمهوری آذربایجان با دعوت از رئیس جمهور کشورمان برای سفر به آذربایجان خاطر نشان کرد: بنده بارها به ایران آمده‌ام و مجدداً نیز برای پیگیری و تسریع در اجرای توافقات مشترک به تهران سفر خواهم کرد.

کد خبر 588307

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران شورای عالی امنیت ملی ایران و آذربایجان روابط ایران و آذربایجان تحولات ایران و آذربایجان کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق جمهوری آذربایجان روابط دو کشور رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۴۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد

مدیر کل امور اتباع ومهاجرین خارجی وزارت کشور در مراسم شهادت امام صادق (ع) در جمع مهاجران گفت: جمهوری اسلامی ایران دیگر ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد و حاکمیت افغانستان باید زمینه فعالیت های اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، معیشتی و امنیت مردم را تأمین کند تا مهاجرین افغانستانی به کشور خود بازگردند.

اصغر بلوکیان افزود: مهاجرین مقیم جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها و حوزه های اقتصادی، علمی، پزشکی توانایی لازم را دارند تا بتوانند آبادی را در افغانستان به ارمغان آورند و حاکمیت فعلی افغانستان باید با ایجاد شرایط برگشت آبرومندانه از ظرفیت و توانمندی های مهاجرین برای سربلندی افغانستان استفاده کند.

بلوکیان بیان کرد: تعدادی از افراد سودجو به دنبال ایجاد تنش در بین مهاجرین و مردم ایران هستند که مهاجرین باید هوشیار باشند.

آقای بلوکیان درپایان این مراسم از مهاجرین خواست قوانین جمهوری اسلامی ایران رعایت کنند واز تردد غیر قانونی به شهر های مختلف ایران خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • جزئیات مراسم چهلم شهید زاهدی و یارانش | سپاه اطلاعیه داد
  • بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس
  • ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران
  • تثبیت جایگاه ایران در منطقه پس از «وعده صادق»