Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری از زنان موفق ایران همواره با زیست عفیفانه خود الگوی تمام عیار نجابت، حجاب، رشد و تعالی در شاخه‌های مختلف اجتماعی ـ فرهنگی و ورزشی در عرصه ملی و بین‌المللی بوده‌اند و نشان داده‌اند حجاب مانع رسیدن به موفقیت نیست؛ بلکه محدودیتی است که مصونیت‌آفرین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، همچنان که بی بند و باری و فساد در جهان در حال شیوع است، برخی ها هم به دنبال ترویج باورهای غلط روحی و روانیِ موضوع عفاف و حجاب به ویژه در ایران اسلامی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در صورتی است که مقوله حجاب مختص دین مبین اسلام تنها نیست بلکه زن و مرد تمام ادیان و ملل مختلف به نوعی از پوشش استقبال می کنند.

با کمی درنگ و تحقیق و تفحص در موضوع حجاب زنان ایرانی می توان متوجه این موضوع شد که حجاب و پاکدامنی زنان ایران زبانزد خاص و عام همه کشورهای جهان بوده و هست.

در تاریخ آمده است که: هنگامی که سه تن از دختران کسری (شاهنشاه ساسانی) را به همراه غنائم فراوان نزد عمر آوردند وی دستور داد با آوازی بلند روی آنان فریاد کشند که پوشش از چهره برگیرند تا مسلمانان آنها را ببینند و خریداران بیشتر با پول زیادتری پیدا شوند. دوشیزگان ایرانی از برهنه کردن صورت خودداری کردند، و یک مشت بر سینه نماینده عمر زدند و آنان را از خود دور ساختند. همچنین در جاهای مختلف شاهنامه سخن از زن نیکوی ایرانی و حجاب او به میان آمده است که از این اشعار استفاده می شود که زنان ایرانی از دیرباز حجاب داشته اند.

به هر حال زنان محجبه ایرانی با پوشش های زیبای خود به دنبال آرامش روحی، روانی، جسمی، امنیت های اجتماعی هستند و از دولت نیز خواستار برآورده کردن این نیاز اساسی خود هستند.

مقام معظم رهبری در بیانات خود می فرمایند: حجاب، به معنای منزوی کردن زن نیست. اگر کسی چنین برداشتی از حجاب داشته باشد، این، یک برداشت کاملاً غلط است. مسئله حجاب به معنای جلوگیری از اختلاط و آمیزش بی قید و شرط زن و مرد در جامعه است؛ زیرا آمیزش و اختلاط بی قید و شرط، هم به ضرر جامعه و هم به ضرر زن و مرد، به خصوص به ضرر زن است؛ بر همین اساس عفاف و حجاب در راستای تکریم هویت و شناخت مسئولیت زنانه است و اینکه فکر کنیم دین اسلام به این دلیل که زن را در محرومیت و محدودیت قرار دهد، نگاه و برداشت کاملا غلط و سطحی است.

درک ضرورت کار در زمینه عفاف در بسترسازی فرهنگی نقش اساسی دارد. حکومت اسلامی پس از رسیدن به این احساس ضرورت، باید برای نهادینه سازی فرهنگ عفاف در جامعه، برنامه ریزی و برای پژوهش های بنیادین دینی سرمایه گذاری کند. البته برنامه ریزی علمی جامع، زمان بر و پرهزینه است و به عزم راسخ دولتمردان حکومت اسلامی نیاز دارد.

با بررسی ماجرای «کشف حجاب» که حکومت پهلوی با به کارگیری همه نهادها و سازمان های دولتی و مردمی این حرکت ضدفرهنگی را در سال ۱۳۱۴ اجرا کرد، روند حرکت و برنامه ریزی مسئولان آن دوران را برای دست یابی به موقعیت یاد شده می توان به خوبی تحلیل کرد. گفتنی است به دلیل مخالفت های جامعه و برحق نبودن ایده کشف حجاب، عمر این حرکت ضدفرهنگی کوتاه بود. از این پدیده می توان چنین نتیجه گیری کرد که حجاب و ضرورت آن امری است که مردم ایران به حکم فطرت و عقل پذیرفته اند زیرا اگر چنین نبود، مردم با کشف حجاب مخالفتی نمی کردند. وقتی چنین واقعیت و موهبتی وجود دارد، بسیار خطا خواهد بود اگر با بدسلیقگی و رفتارهای افراطی و تفریطی، این موقعیت مناسب از دست برود بی گمان، با تلاش آگاهانه، حجاب، در چنین جامعه ای نهادینه خواهد شد.

در حال حاضر و همزمان با ۲۱ تیرماه مصادف با حمله رضاخان به مسجد گوهر شاد و روز ملی عفاف و حجاب؛ نیز رسانه های ضد انقلاب آستین بالا کشیده و با راه‌اندازی جو روانی نسبت به موضوع عفاف و حجاب قصد میدان داری دارند اما گفتنی است از آنجا که موضوع عفاف و حجاب نزد زنان ایرانی به صورت عقلی و فطری پذیرفته شده است، این پروژه غرب زده گان ناکام مانده است.

 

لزوم هوشیاری در برابر هجمه‌های فرهنگی

حسن زاده، پزشک عمومی و بانوی برتر عفاف و حجاب خراسان جنوبی در این خصوص اظهار کرد: متاسفانه تاثیرپذیری از فضای مجازی بسیار زیاد شده و فضای مجازی هم بخش زیادی تحت کنترل نظام غربی و سرمایه داری است که قصد دارند مردم را به سمت مصرف گرایی سوق دهند و تابع مد باشند و هم اینکه با اهداف مختلف فرصت طلبانه و استکباری خود هجمه های فرهنگی به راه انداخته اند.

وی با بیان اینکه مخاطب دشمن، بیشتر نسل جوان و گروهی هستند که در رده سنی آنها، نیازمند توجهات خاص است و حرف هایی برای گفتن دارند و دارای هیجانات خاصی بوده و تحت تاثیر جلوه های خاص هستند، افزود: از این بابت تمام تعالیم اسلام به ما سبک زندگی می دهد که بخشی از آن عفاف و حجاب است و کمک می کند ما در امنیت و سلامت باشیم.

وی تصریح کرد: به لحاظ خانوادگی، باور به حجاب را از بچگی داشتم اما مانند همه افرادی که در دوران های مختلف دچار شک و تردید می شوند، به حجاب شک کردم و در دوران دانشجویی با چالش هایی مواجه شدم و سبب شد تا در این خصوص به تحقیق بپردازم، از آنجا که چون رشته پزشکی بودم سخن اساتید ما در خصوص تاثیر محرک‌های حسی بر الگوریتم‌های هورمونی بدن مرد و زن؛ همه موید ضرورت پوشیدگی و عفاف و حجاب بود.

 

حجاب به نفع سلامت روان جامعه است

به گفته وی، حجاب زنان با توجه به آفرینشی که دارند، در تعامل با مرد ضرورت دارد و این مهم با گذاره‌های علمی و پزشکی مطابقت دارد، لذا باید و نبایدهای دین اسلام بر مبنای آگاهی خالق ما در آفرینش است و به نفع سلامت ما در زندگی های فردی، اجتماعی و سلامت روان است.

حسن زاده که خود مبلغ عفاف و حجاب و دغدغه هایی از جنس زنان عفیفه دارد، افزود: قضیه عفاف و حجاب در حال حاضر پر رنگ تر و حیاتی تر شده است و دشمنان و مخالفان دین از این مسائل سوء استفاده های جدی دارند.

وی گفت: نگاه منِ پزشک به عفاف و حجاب، سلامت محور است. توجه بیش از حد به جلوه گری در خانم ها و جذب نگاه ها می تواند برای بانوان استرس زا باشد چرا که فرد همواره خود را در معرض یک ناظر نامریی تلقی می کند و جلوی آینه هم با خود دارای تنش است که اگر به این جلوه گری بها داده شود، وابستگی ایجاد می شود، برخی افراد را می شناسم که چهره خود را بدون آرایش نمی پذیرند چرا که معتاد آرایش شده و هویت و تعلق خاطر به چهره مصنوعی خود دارند. این موارد همه آسیب های روانی است و کسی که عمل جراحی بینی می کند و بدن خود را زیبا نمی بیند، تحت تاثیر القاء های رسانه های غربی و فضای هم سن و سالان برای مورد پذیرش شدن است.

وی ادامه داد: عزت نفس افراد اگر جایگاه پر رنگی داشته باشد این تاثیرپذیری را کنار می زند. جالب است افراد تن به آرایش های زیادی که دارای فلزات سنگین و سرب است می‌دهند و سبب آسیب پوست خود می‌شوند و سلامتی خود را به خطر می اندازند تا مورد تایید دیگران باشند که هم جنبه روانی و هم آسیب های جسمی و روحی دارد.

این پزشک با اشاره به یکی از آیه های قرآن مبنی بر اینکه همسران در کنار هم به آرامش می رسند، تصریح کرد: تصاویر ذهنی زشت و زننده بانوان که مردان از صبح تا شب با آن مواجه می شوند ممکن است با تکانه‌های حسی تحریک شود و در ذهن مرد می ماند و در کنار خانواده مقایسه اتفاق می افتد و زمینه خیانت های ذهنی، بی مهری و سردی زوجین رقم می خورد.

وی ادامه داد: خانمی که با پوشش های زننده در جامعه حاضر می شود مورد هجمه های نگاه، لمسی و کلامی مردان در خیابان ها قرار می گیرد و این مختص ایران نیست بلکه در کشورهای خارج هم همین موارد وجود دارد، برخی می گویند مردان ایرانی بی جنبه هستند اما این مهم و تنوع طلبی در آفرینش آقایان وجود دارد. در دین مقدس اسلام برای ما دستوراتی است و می توانیم به آن مراجعه کنیم، من اصراری به پوشش حجاب با چادر ندارم چراکه محدودیت هایی برای برخی بانوان ایجاد می کند اما من عاشق چادر هستم و برای من دژمحکم و امنی است با توجه به فعالیت های اجتماعی دارم.

 

زکات زیبایی، عفاف است

 وقاری، بانوی فعال فرهنگی خراسان جنوبی هم در گفتگو با خبرنگار خاورستان اظهار کرد: حجاب از اعتقاد درونی انسان سرچشمه می گیرد و کسی که چادر را حجاب کامل می داند، نه به خاطر اینکه سنت و خانواده ای او این حجاب را برگزینده اند، حس خوبی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه من پوشش چادر را با علاقه شخصی خود انتخاب کرده ام، افزود: موقع انتخاب پوشش با چادر کمی با چالش مواجه شدم که نکند چادر در بچه داری، هوای گرم و فعالیت های اجتماعی برایم محدودیت ایجاد کند؛ اما چون بدون چادر، احساس راحتی نداشتم. تصمیم گرفتم چادر را به عنوان حجاب برتر برای خود انتخاب کنم.

وی از انتخاب عاشقانه و عاقلانه چادر برای حجاب کامل گفت و ادامه داد: تاکنون مردم در جامعه رفتار خاصی بابت چادری بودن من نداشته اند.

وی با اشاره به زیست عفیفانه بانوان و تاثیرات آن در زندگی اجتماعی، گفت: به قول کلام مولا حضرت علی (ع) که می فرمایند زکات زیبایی، عفاف است، حجاب وابسته به عفاف است و ممکن است بانویی حجاب داشته باشد اما عفیف نباشد در صورتی که ما تاکید داریم بانوان چادری و با حجاب حتما عفیفانه رفتار کنند، چراکه این بانوان زیر زره‌بین هستند و ممکن است بر مخاطب اثر بد و یا منفی داشته باشند.

وقاری با بیان اینکه حجاب برای همه انسان ها نه تنها بانوان، یک نوع مصونیت است، افزود: خداوند بر دستگاه آفرینش خود مسلط است و حجاب برای آرامش خود انسان و مساوی با فطرت ما است وگرنه خداوند قصد اذیت بندگانش را ندارد.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه انقلاب ایران اسلامی سبب شد یک آرامش برای خانواده ها برقرار شود، ادامه داد: مخالفان حجاب دست به یکسری اقدامات زده اند تا آرامش جامعه را مختل کنند، زمانی که از اهداف دشمن شناخت خوبی داشته باشیم این پروژه های آنها با شکست مواجه می شود.

وقاری گفت: چند سالی است که بدخواهان نظام، حجاب را مورد هدف و هجمه قرار داده اند. وقتی دشمن از جهل ما استفاده کند می تواند جامعه را به دلخواه خودش سوق دهد لذا لازمه حکومت اسلامی برقراری امنیت و حجاب است.

وی ضمن گلایه از اینکه فضای مجازی و اینترنت بدون رصد رها شده است، افزود: موضوعات مختلف غربی به راحتی در دسترس خانواده‌ها قرار گرفته است لذا مردم باید مطالبه گر  باشند و اینترنت چارچوب داشته باشد.

 

داوری در مسابقات ورزشی با پوشش کامل

اعظم علی اکبری، بانوی فعال ورزشی هم در گفتگو با خبرنگار خاورستان اظهار کرد: از دورران مجردی به ویژه زمان هایی که تنها بودم همیشه با چادر در اجتماع رفت و آمد می کردم چراکه حجاب و عفاف برای من یک اصل است.

وی با بیان اینکه همیشه در داوری ها و مسابقات با مقنعه و پوشش کامل حضور یافته ام، گفت: با پوشش کامل در مسابقات ورزشی ذهن من آزاد و استرسی برای فیلمبرداری عده ای سودجو ندارم، با پوشش امنیت من برقرار و کسی نمی تواند برای من حاشیه سازی کند.

علی اکبری، بانوی برتر عفاف و حجاب استان هم با اشاره به ایجاد جو روانی منفی در خصوص حجاب توسط دشمنان نظام، ادامه داد: الگوبرداری فرزندان از تبلیغات رسانه ای دشمن و بی حجابی های افسار گسیخته، همه ریشه در بنیان خانواده دارد، اگر والدین در خصوص حجاب مراعات کنند بالطبع فرزندان آنها هم از والدین الگوبرداری می کنند، پس تمرکز دولت در وهله نخست باید «خانواده» باشد.

وی بیان کرد: زندگی عفیفانه تاثیر مطلوبی بر آرامش روحی و روانی خانواده و فرد دارد و زمانی که حجاب داریم، همسران نسبت به یکدیگر بدبین و بد دل نمی شوند و به لحاظ خانواده دلشان گرم است.

این بانوی فعال ورزشی با اشاره به غیرت مردان در خصوص حجاب بانوان گفت: همسران باید نسبت به حجاب و حریم شخصی خودشان غیرت داشته باشند تا افرادی سودجو و منفعت طلب از آنها استفاده نکنند.

وی تصریح کرد: تبلیغات اجتماعی برای موضوع عفاف و حجاب هم بسیار کم و اندک است، دخترانی بدون حجاب و پوشش های زننده با مادرشان در پارک ها قدم می زنند که در این موقع تنها تذکر گشت های ارشاد کافی نیست، پلیس منکرات باید پیگیر امورات این خانواده ها باشد تا دوباره این صحنه ها تکرار نشود.

وی در پایان گفت: حجاب تنها چادری بودن نیست بلکه پوشش کامل برای بانوان کفایت می کند و آنها را از بدی ها مصون می دارد.

 

زن محجبه همانند مرواریدی در صدف

عبداللهی، بانوی کارمند، کارآفرین و جهادگر برتر خراسان جنوبی هم در خصوص رعایت عفاف و حجاب به خبرنگار خاورستان گفت: پوشش برای همه ادیان است و مانع فعالیت های جهادی و اجتماعی هم نیست، من هم کارمند، هم جهادگر و هم کار کشاورزی دارم اما تاکنون پوشش کامل من، مانع رسیدن به اهدافم نشده، برخی ها بهانه می آورند تا فرهنگ غرب را اشاعه و ترویج دهند.

وی با بیان اینکه عملکرد خانواده ها در موضوع عفاف و حجاب و نجابت یک زن خیلی اهمیت دارد، افزود: اگر به عنوان پدر و مادر نماز نخوانیم، نمی توانیم این مهم را از فرزندانمان بخواهیم لذا والدین باید اول از خود شروع کنند.

عبداللهی با بیان اینکه عفاف و حیا زن و مرد ندارد، ادامه داد: زن و مرد باید عفاف و حیا را رعایت  کنند و حیا را در گفتار، رفتار و عملکرد خود در نظر بگیرند.

وی تصریح کرد: زن مثل مروارید و تکه ای از طلاست که وقتی در پوشش و کاور خودش قرار می گیرد ارزشمند است، زن باید مروارید وجودی خود را با حجاب و عفاف حفظ کند چراکه زن با زیبایی های زیادی خلق شده و کسی که جذبه های خود را در معرض دید همگان قرار می دهد، استفاده حلال از زیبایی خود ندارد.

وی تصریح کرد: زنان مقید و مومن استفاده حلال از زیبایی خودشان دارند و مرد هم برای زنان چادری ارزش بیشتری قائل هستند چراکه زنان بی بند و بار و بی حجاب همانند انگشتری طلا هستند که در کاور خود قرار نگرفته و کنار خیابان افتاده اند، مردم هم آن را همانند آشغالی می پندارند و با پا آن را دور می اندازند.

 

تلاش دشمن در رواج افکار انحرافی برای فروپاشی بنیان خانواده

آیت الله سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی (۲۲ تیر) در دیدار با جمعی از بانوان به مناسبت هفته عفاف و حجاب، اظهار کرد: هر دردی معاینه صحیح می خواهد تا به معالجه برسد، جهان دردمند است و این مختص به قشر، جنس و سن خاصی نیست و درد بدتر این است که در کنار این همه ظلم به نوع بشر امپراطوری تبلیغات دشمن به گونه ای است که تمام افراد زن و مرد مظلوم نمی توانند بفهمند چه شده و ریشه مشکلات از کجاست.

وی افزود: از آسیب های بزرگی که دشمن تحمیل کرده است رواج افکار انحرافی برای فروپاشی بنیان خانواده ها و بدبینی همگانی است.

وی با ابراز تاسف از اینکه همین دشمن وحشی با این سابقه ننگین برای تصرف اندیشه مردم، حقوق بشر نوشته اند، تصریح کرد: دشمن برای تمام اقدامات خود کارهای تبلیغی انجام می دهد و چقدرها افکار و اندیشه ها را تحت تبلیغات سوء خود خالی کرده است تا بگویند اسرائیل غاصب تنها کشور دموکراتیک در منطقه خاورمیانه است!

 در نهایت باید گفت که وظیفه دولت اسلامی در وهله نخست، درک ضرورت کار فرهنگی و دینی است و نهادهای علمی و تخصصیِ آشنای با احکام دینی با هدف ترویج این مهم باید راه اندازی شوند، و به صورت مستمر وضعیت جامعه دینی را بررسی کنند و پس از تطبیق دادن آن با قواعد و داده های دینی و یافتن کاستی ها و توان مندی های جامعه، برای هماهنگ کردن شهروندان با قواعد جامعه دینی بکوشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: موضوع عفاف و حجاب خراسان جنوبی خانواده ها زنان ایران پوشش کامل زن و مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۴۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه میشیگان/ پلیس آمریکا به دانشگاه ویرجینیا یورش برد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، پلیس آمریکا در تازه‌ترین واکنش خشونت‌آمیز به تحصن دانشجویان معترض به جنگ غزه، دست‌کم ۲۵ تن از آنها را بازداشت کرد و چادر‌های دانشجویانی را که در محوطه دانشگاه ویرجینیا تحصن کرده بودند، برچید.

جالب آنکه به اذعان رسانه‌ها، تحصن تا زمانی که پلیس ضد شورش به سمت محوطه چمن پردیس دانشگاه یورش برد، کاملاً مسالمت‌آمیز و به‌دوراز هرگونه تنش بود.

هم‌زمان، خبر‌ها حاکی از آن است که دانشجویان معترض، با تکان دادن پرچم فلسطین، پوشیدن چفیه و سردادن شعار‌های ضد اسرائیلی، مراسم فارغ‌التحصیلی دانشگاه میشیگان را تحت‌الشعاع قرار داده‌اند.

دانشجویان دانشگاه‌های معتبر آمریکا برای دومین هفته متوالی در اعتراض به سیاست مصالحه‌جویانه دولت واشینگتن در قبال جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب می‌شود؛ دست به تحصن می‌زنند یا تجمعات اعتراضی برگزار می‌کنند.

آنها همچنین خواستار انصراف دانشگاه از سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تجاری حامی رژیم صهیونیستی هستند.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • رضایت حاکمیت به پوشش زنان ۲۰ سال پیش | همان بدحجابانی که کافر بودند!
  • اهتزار پرچم متبرک حرم مطهر رضوی در جوار شهدای گمنام بام ایران
  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • خانواده بافضیلت موجب تعالی جامعه می شود
  • یادداشت مهرداد خدیر / این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت‌هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه میشیگان/ پلیس آمریکا به دانشگاه ویرجینیا یورش برد
  • ایرادهای سابق شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است
  • «بی‌حجاب، مزاحم ماست، نباید تحمل شود»- طراح لایحۀ حجاب و عفاف/ ابوالفضل اقبالی کیست؟