Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماز جمعه امروز عراق در شهرک صدر بغداد با حضور حامیان مقتدی صدر، رهبر جریان صدر برگزار شد.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از پایگاه شفق نیوز، در شهرک صدر بغداد مراسم نماز جمعه با حضور جمعی از حامیان مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در حالی که کفن پوشیده بودند برگزار شد.

به گفته کمیته مسئول برنامه ریزی نماز جمعه که صدر خواهان برگزاری آن شده بود نماز جمعه در شهرک صدر و به امامت شیخ محمود الجیاشی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخ محمود الجیاشی به نقل از رهبر جریان صدر عنوان کرد که اشغالگران موجود در عراق باید از طریق راه‌های دیپلماتیک از کشور اخراج شوند.

مقتدی صدر درجریان سخنرانی خود در نماز جمعه امروز خواهان انحلال تمام گروه‌ها شد و تاکید کرد: چهره‌هایی که قبلا امتحانشان را در سیاست داده‌اند نباید در دولت فدرال آینده مناصبی داشته باشند.

وی گفت: ما خواهان بازگشت واقعه اسپایکر( که به‌ دست داعش در پایگاه هوایی اسپایکر و کاخ ریاست‌جمهوری صدام در تکریت عراق پس از سقوط موصل و تکریت اتفاق افتاد) و فروش مناطق عراق نیستیم.

صدر گفت: "من سخنگوی مرجعیت نیستم اما ما می‌دانیم مرجعیت در را به روی تمام سیاستمداران بسته است و این ننگی برای تمام سیاستمداران است. بیشتر سیاستمداران رویکردهای خارجی دارند."

مقتدی صدر از تمام فراکسیون‌های سیاسی شیعه خواست به درگاه خداوند توبه و فاسدان را در مقابل دستگاه قضایی محاکمه کنند.

وی گفت: ما در دو راهی دشوار و ناهمواری هستیم. کسانی مشتاق تشکیل دولت هستند که ما به آن‌ها حسن ظن نداریم و قبلا آن‌ها را تجربه کرده‌ایم و این‌ها نباید مجددا روی کار بیایند.

صدر تأکید کرد : نمی‌توانیم با وجود گروه‌های مسلح غیرقانونی دولت قدرتمندی تشکیل دهیم برای همین باید تمام این گروه‌ها منحل شوند.

وی تأکید کرد: باید حشد شعبی مجددا بازسازی و از مداخله‌های خارجی دور شود و نباید آن را وارد جنگ‌های طایفه‌ای و خارجی کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: مقتدی صدر ، عراق

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مقتدی صدر عراق نماز جمعه مقتدی صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۴۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه های مردمی اقامه نماز جماعت باید تقویت شوند

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، یوسف نوری در جلسه شورای اقامه نماز مازندران، حکمرانان شایسته را نمازگزاران واقعی جامعه توصیف کرد و افزود: ظرفیت گروه های مردمی مازندران همواره قدرتمندترین گروه ها هستند و باید گروه های مردمی اقامه نماز جماعت با مشارکت جوانان همانند گروه های خیرین و محیط زیست فعال شوند.

وی با تاکید بر اینکه مسئول سازی نماز در دستگاههای اجرایی مازندران باید عملیاتی شود، ادامه داد: مراکز علمی و دانشگاهی مازندران در اهمیت برپایی اقامه نماز جماعت باید بیشتر پای کار باشند. پیشینه دیار علویان در حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی را باید همواره حفظ و ترویج کنیم.

نوری با تاکید بر اینکه رسانه‌ها در گفتمان سازی اقامه نماز مازندران بیشتر ورود داشته باشند، گفت: امروز خطر جدی که جامعه اسلامی و دینی را تهدید می کند، فردی کردن دین است.

استاندار مازندران با اظهار اینکه اقامه نماز در دیار علویان همواره باید با جدیت عملیاتی شود، گفت: اگر مردم را پای فریضه نماز بیاوریم، مابقی فرایض دینی و اسلامی عملیاتی می شود. نور نماز همه فرایض دینی را روشن می کند، بنابراین اقامه نمازجماعت در همه نقاط مازندران باید مورد اهتمام قرار بگیرد.

استاندار مازندران به تظاهرات دانشجویان آمریکایی در راستای. حمایت از مردم غزه اشاره کرد و گفت: به طور یقین دانشجویان و جوانان مراکز علمی و دانشگاهی کشور باید بیش از پیش ورود داشته باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901983

دیگر خبرها

  • اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در فارس
  • اولین نماز جمعه در «فرومد» اقامه شد
  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی
  • گروه های مردمی اقامه نماز جماعت باید تقویت شوند
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟