Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله علی‌رضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به این‌که در آستانه سالروز عید سعید غدیر خم قرار داریم، گفت: طبیعت حوادث آن است که در گذر زمان فراموش شده و از عظمت آن‌ها کاسته می‌شود؛ به خصوص اگر وقایعی باشد که علاوه بر این با عوامل مزاحم مواجه باشد و اینجاست که عظمت و شکوه واقعه غدیر خم شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر بخواهیم غدیر را تحلیل کرده، عظمت و شکوه این داستان بسیار مهم و راهبردی را بشناسیم و به چگونگی باقی ماندن آن تا کنون پی ببریم، بایستی به موانع ماندگاری غدیر توجه کنیم.

خطیب جمعه قم عنوان کرد: سدهای زیادی در طول تاریخ مقابل فروغ و شکوه داستان غدیر قرار گرفته که منع حدیث و قدغن بودن نقل حدیث اولین و مهمترین مانع برای ماندگاری واقعه غدیر بود.

وی با بیان اینکه منع حدیث یک جریان طولانی بود که ضربه بزرگی به حدیث و تاریخ اسلام زد، ابراز کرد: بر اثر این منع، امت اسلام از بخش مهم ذخایر دینی و معرفتی محروم ماند.

آیت‌الله اعرافی بیان کرد: این سد در برابر گسترش و نشر روایات و اخبار، قصه‌ها و داستان‌های ولایت و امامت از جمله غدیر خم بود؛ اگر قدغن کردن نقل احادیث نبود، این حجم از اخبار و روایات در نقل غدیر که امروز موجود است، قطعاً بیش از این‌ها می‌شد.

وی تحریف احادیث را مانع دوم ماندگاری واقعه غدیر خم دانست و مطرح کرد: حدیث‌ها در آن زمان جابه‌جا می‌شد و معنا تغییر پیدا می‌کرد که این باعث به اشتباه افتادن مردم می‌شد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: وضع احادیث دروغ و کذب نیز سومین سد برای جلوگیری از ماندگار شدن و ادامه دار شدن واقعه غدیر بود؛ موانع مهم فرهنگی، اجتماعی، علمی و تاریخی همه ردیف شدند و برابر درخشش و فروغ خاندان پیامبر قرار گرفتند.

وی ادامه داد: حالا اگر این عوامل مزاحم و اجتماع باندهای باطل و اهریمنی برای خاموش کردن اسلام ناب و معارف بلند خاندان پیامبر اکرم (ص) را در نظر بگیریم، عظمت غدیر و تحقیق علامه امینی در نشان دادن فروغ و شکوه و درخشش غدیر خم آشکار می‌شود.

عضو شورای نگهبان تصریح کرد: علامه امینی در مجلدات الغدیر، با سند و نقل صفحه به صفحه، را تحقیقات ۲۰ سال مستمر و مسافرت به شهرها و کشورهای گوناگون، نشان داد که غدیر خم علارغم گذشت بیش از هزار سال و وجود این موانع بزرگ، ماندگار است و به تواتر بالا همه انسان‌های آگاه و منصف باید غدیر را بپذیرند.

وی افزود: غدیر ضمن آنکه یک مفهوم جامع حداکثری دقیق و درست دارد که عبارت است از ولایت و امامت، مضامین دیگری دارد که همه امت اسلامی را می‌تواند زیر سایه خود جمع کند؛ غدیر محبت خاندان پیامبر اعظم (ص) را یک اصل اعلام می‌کند و جایگاه علمی و معرفتی امیرالمومنین علی (ع) را بر کرسی حق می‌نشاند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به فرارسیدن روز بهزیستی و تامین اجتماعی، گفت: از زحمات همه فعالان این دو نهاد تشکر می‌کنم؛ امیداوریم عزیزان ما در این دو نهاد، ارائه خدمات آسان و روان، تکریم به ارباب رجوع و سهولت بخشیدن به کار مردم به عنوان اصول مهم دنبال کنند.

وی بیان کرد: از همه کسانی که امروز این نهاد را اداره می‌کنند، سپاسگزاری می‌کنیم؛ امیدواریم بر اساس طرح‌هایی که دارند در توسعه و غنای بیشتر فضای درمانی در استان قم تلاش کنند که بنا دارند سطح بیمارستان امام رضا (ع) را ارتقا دهند و اقدامات اساسی‌تر و جامع‌تری را انجام دهد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد: سازمان بهزیستی وظایف مهمی در ارائه خدمات به معلولان و ناتوانان دارد و آرزو داریم که با نهایت تلاش و برنامه جهادی بتوانند بهترین خدمت‌ها را به مردم شریف ارائه دهند.

وی با اشاره به سالروز تأسیس شورای نگهبان در کشور، خواستار شد: انتظار داریم دستگاه ذی‌ربط در شورای نگهبان، در اطلاع رسانی و توجیه اقدامات مهم شورای نگهبان فعالیت‌های اساسی‌تری را انجام دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم گفت: در همه نظام‌ها دستگاه‌هایی وجود دارد که از یک‌سو سلامت انتخابات را تأمین می‌کنند و از سوی دیگر صحت قوانین با قانون اساسی را بررسی می‌کنند که در کشور ما علاوه بر این‌ها، انطباق قوانین با شرع مقدس نیز از وظایف مربوط به شورای نگهبان می‌باشد.

وی در خصوص مسئله عفاف و حجاب اسلامی تاکید کرد: فروپاشی خانواده و سست شدن ارزش‌های متعالی انسانی و الهی در جامعه از نتایج دوری از ارزش‌های عفاف و حجاب است.

امام جمعه موقت قم تصریح کرد: مقوله عفاف و حجاب و سبک زندگی اسلامی، نیازمند به تولید علمی و کشف و تبیین آنهاست که به عهده مراکز علمی و حوزوی است که به صورت مستمر باید از نگاه عمیق کلامی و فلسفی و از منظر اخلاقی و اجتماعی باید مورد تحقیق قرار گرفته شود.

وی اضافه کرد: تبیین و روشنگری، تبلیغ درست و جامع این ارزش بزرگ الهی دیگر نیازمندی در مقوله عفاف و حجاب است؛ تبیین درست عفاف و حجاب به همراه عمل و رفتار باید صورت بگیرد.

آیت‌الله اعرافی خاطر نشان کرد: هر دختر و پسر در آموزش و پرورش، مساجد و خانه‌ها با فلسفه حجاب و رعایت شئون عفت و حجاب باید آشنا شود و فضای اجتماعی باید با حضور انسان‌های مومن تغییر پیدا کند.

مدیر حوزه های علمیه در پایان با اشاره به سفر رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه خطاب به وی گفت: این سفر از اسرائیل یعنی پایگاه ضربه به عالم اسلام شروع شده است، همه امت اسلام می‌دانند که شما حاکمانی هستید صد جنگ برافروخته‌اید، در  عالم اسلام بارها کودتا و اشغالگری کرده‌اید، حکومت‌های اصیل را ساقط کرده‌اید، پنجه‌های شما به خون آلوده است و امروز هم حامی اسرائیل خونخوار هستید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آیت الله اعرافی نماز جمعه نماز جمعه قم شورای نگهبان عفاف و حجاب واقعه غدیر آیت الله غدیر خم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۵۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انیس: آمریکا در قضیه فلسطین خصومت خود را با اسلام نشان داد

روزنامه وابسته به حکومت طالبان در یادداشتی نوشت آمریکا در قضیه فلسطین و حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی خصومت خود را با اسلام نشان داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «انیس» روزنامه وابسته به حکومت طالبان در یادداشتی نوشت: مردم و بسیاری از کشورهای جهان برای حل و فصل مناقشه بین فلسطین و اسرائیل تلاش می‌کنند اما آمریکا هم مانند اسرائیل در قطب مقابل ایستاده و سخنان کسی را دراین‌باره نمی‌پذیرد و از این طریق موضع ضد اسلامی خود را نه تنها با فلسطین بلکه با کل جهان اسلام نشان داده است.

نوشتار می‌افزاید: مسلمانان جهان اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که آمریکا به شدت با اسلام مخالف است و دشمنی آشتی‌ناپذیری با اسلام دارد. وقتی آمریکا، اسرائیل را در خاورمیانه مستقر کرد، هدفش آزار و اذیت مسلمانان از طریق این ملت پلید بود.

انیس افزود آمریکا همواره مدعی احقاق حقوق بشر در جهان است، اما اکنون ثابت شد در فلسطین به واسطه این کشور، حقوق بشر در سطح بالایی نقض شده است.

نویسنده با تاکید بر این که آمریکا به سمت زواول پیش می‌رود، تأکید کرد: امروز یا فردا، فلسطین دولت مستقل خود را تشکیل می‌دهد و جهان نیز او را به رسمیت خواهد شناخت.

افغانستان: آمریکا با حمایت از جنایات اسرائیل در غزه چهره واقعی خود را به جهان نشان دادطالبان: جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است

روزنامه چاپ کابل تصریح کرد: بزرگترین اشتباه آمریکا در قبال فلسطین، حمایت از جنگ و جنایت اسرائیل علیه بشریت است و این حمایت غیرقانونی آمریکا باعث می‌شود ملت‌های آزاده جهان در مقابل آن مقاومت نشان دهند و از این کشور روی برگردانند زیرا کشتار جمعی و نسل‌کشی اسرائیل در فلسطین به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

پیش از این نیز، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان با اشاره به حمایت دولت آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی گفته بود: آمریکا با حمایت خود از اسرائیل و جنایات آن چهره واقعی خود را به جهانیان نشان دادند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • امام صادق (ع) شاکله اندیشه دینی را بنا نهاد
  • بزرگترین حامی حقوق زن اسلام است
  • آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد
  • اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • آیت‌الله نوری همدانی: دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • انیس: آمریکا در قضیه فلسطین خصومت خود را با اسلام نشان داد
  • غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست
  • ادامه حمایت‌های دانشجویان آبادانی از خیزش دانشجویان حامی مردم غزه