Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام صادق صالحی در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین با تبریک ۱۸ ذی الحجه روز عید سعید غدیر خم ، افزود: کسانی که پیام جهانی غدیر ، ولایت خدا و رسول خدا (ص) را پذیرفتند از حزب خدا هستند و باید بدانیم که حزب خداوند همیشه پیروز است.

وی اظهار داشت: ولایت مدار جزو حزب خداست و حزب خدا همیشه در دنیا و آخرت پیروز بوده و به قضا و قدر الهی راضی است و برای برنامه های الهی نگرانی ندارند و اعتقاد شان این است که بسیاری از حوادث برای امتحان یا کیفر تحت عمل انسان است که در هر حال این حوادث به قضای الهی تعبیر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه قصرشیرین در ادامه با اشاره به ویژگی عینی و محسوس حزب الله گفت: حزب الله مرزبندی شفاف با دشمنان رهبران الهی است ، خداوند متعال به پیامبری از پیامبران الهی فرمود به مومنان بگو مانند دشمنان من لباس نپوشند و مانند دشمنان غذا نخورند و چگونگی زندگی و رفتار و گفتار آن ها مانند دشمنان نباشد چرا که در این صورت دشمن محسوب می شوند.

حجت الاسلام صالحی در ارتباط با اهمیت و آداب و رسوم عید غدیر گفت: آنگونه که قرآن کریم فرموده شب قدر از هزار ماه برتر است در روایات آمده که روز عید غدیر از ۸۰ ماه برتر  و برای آن آدابی برشمردند که روزه در این روز اجر فراوانی دارد و کفاره گناهان است.

وی زیارت امیرالمومنین علیه السلام با زیارت های مخصوص از جمله زیارت امین الله و دعای مخصوص از جمله دعاوی شریف ندبه و نمازها و سجده های مخصوص را از دیگر آداب روز عید غدیر برشمرد. 

امام جمعه قصرشیرین ادامه داد: برآوردن نیازهای مومنان و هدیه دادن به آنان و صدقه دادن به فقیران ، ارتباط با خویشاوندان و توسعه دادن آن و همچنین اطعام مومنان از دیگر آداب این روز است که بسیار بر آن سفارش شده است.

وی در ادامه با اشاره به مناسبت ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: این شورا بخش مهمی از قوه قانونگذاری جمهوری اسلامی است که بدون تایید آن هیچ یک از قوانین صلاحیت اجرا نخواهد داشت.

حجت الاسلام صالحی افزود: شورای نگهبان از ۱۲ عضو تشکیل شده که شامل ۶ حقوقدان و ۶ فقیه است اعضای شورای نگهبان عضو شورای بازنگری قانون اساسی بوده و حضور ایشان در مراسم تحلیف رئیس جمهور و جلسات و تصویب لایحه دارای فوریت در مجلس شورای اسلامی ضروری است و مصوبات جلسات غیرعلنی مجلس شورای اسلامی هم بدون حضور اعضای شورای نگهبان معتبر نیست.

خطیب جمعه قصرشیرین اضافه کرد: یکی از فقهای شورای نگهبان به انتخاب مجمع تشخیص مصلحت نظام عضو شورای موقت رهبری خواهد بود و طبق قانون اساسی، شورای نگهبان سه وظیفه اصلی نظارت بر قانونگذاری و همچنین نظارت بر تفسیر قانون اساسی و بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات در انتخابات مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و ریاست جمهوری و نظارت و فرآیند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا و مجری انتخابات را عهده دار است.

حجت الاسلام صالحی در بخش دیگری از خطبه های خود با بیان اینکه آیا اعتماد به آمریکا رونق اقتصادی می‌آورد، گفت: بررسی ها نشان می دهد بسیاری از کشورهایی که با آمریکا رابطه و به واشنگتن اعتماد مطلق داشتند نه تنها به توسعه دست نیافتند بلکه در بسیاری از موارد اعتماد آنها باعث نابودی حکومت و اقتصاد آن ها  شده است.

وی اضافه کرد: توجه به این نکته مهم است که صرف ایجاد رابطه با آمریکا نه تنها تأثیر مثبتی بر اقتصاد و معیشت مردم ندارد بلکه در بسیاری از موارد نیز ممکن است باعث فروپاشی اقتصادی شود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها ۲ مرز رسمی خسروی و پروازشان فعال است.

برچسب‌ها قصرشیرین عید سعید غدیرخم شورای نگهبان خطبه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قصرشیرین عید سعید غدیرخم شورای نگهبان قصرشیرین عید سعید غدیرخم شورای نگهبان خطبه ها جمعه قصرشیرین شورای نگهبان حجت الاسلام عید غدیر حزب خدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۵۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ آیت الله عاملی در این دیدار گفت: معلمان ولی نعمتان ما هستند و اگر جامعه‌ای معلمان را فراموش کند بی رحم است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حسن روحانی دلایل رد صلاحیت خود را اعلام کرد
  • حسن روحانی دلایل ردصلاحیتش را اعلام کرد
  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • ۴ ویژگی منحصربه‌فرد در کتاب‌های تاریخ شفاهی
  • غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست
  • آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات بزرگ فارس
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد