Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان جمعه (۱۵ ژوئیه) گفت تحریم‌ها علیه روسیه، دست برنده را به چین داده و به اروپا آسیب می‌رساند.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، رئیس دولت مجارستان در گفت‌وگویی رادیویی گفت که محدودیت‌های ضد روسیه عموماً به هدف خود نرسیده زیرا به حل وضعیت اوکراین کمکی نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، اوربان در مورد «تحریم‌هایی که باعث بحران انرژی در منطقه یورو شده و این امکان را برای چین فراهم می‌کند که کالاهای بیشتری از روسیه را با قیمت‌های تخفیفی به دست آورد، گفت: چین برنده است، آمریکا شکست نمی‌خورد و اروپا در رنج است.

او در مورد وضعیت اقتصادی اروپا اظهار داشت «سیاست اروپا به ریه‌ها شلیک کرد نه به پای خود، بنابراین اکنون به دلیل کمبود انرژی در حال خفه شدن است».  نخست‌وزیر مجارستان در ادامه هشدار داد: در برخی کشورها گاز وجود نخواهد داشت، در حالی که سایر کشورها گاز خواهند داشت، اما بسیار گران خواهد بود.

دولت مجارستان چهارشنبه (۱۳ ژوئیه) به دلیل تشدید بحران انرژی در پی تحریم‌های غرب علیه مسکو، وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد. مقامات مجارستان اعلام کردند که قصد دارند تولید گاز داخلی و واردات گاز را افزایش دهند و همچنین ممنوعیت موقت صادرات برخی منابع انرژی، افزایش تولید زغال سنگ و افزایش طول عمر نیروگاه هسته‌ای پاکس را که بر اساس فناوری‌های شوروی ساخته شده و با سوخت هسته‌ای روسیه کار می‌کند، اعمال کنند. 

مجارستان تقریباً به طور کامل برای گاز طبیعی خود به روسیه متکی است و با تحریم اتحادیه اروپا بر این منبع حیاتی مخالفت کرده است. اوربان ماه گذشته پیش‌بینی کرد که چنین ممنوعیتی کل اقتصاد اروپا را خراب خواهد کرد. مجارستان همچنین با کاهش تدریجی قطع واردات نفت روسیه تا پایان سال جاری مخالفت کرده و برای ادامه خرید سوخت از مسکو معافیت دریافت کرده است.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: مجارستان بحران انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۵۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم همکاری رم با سردار آزمون در گروی کسب‌ سهمیه لیگ قهرمانان اروپا

رم به دنبال حفظ سردار آزمون است.

سردار آزمون مهاجم ایرانی آاس رم که ماه های پایانی قرارداد قرضی خود در این باشگاه را سپری می کند، ممکن است در ترکیب تیم دنیله ده روسی ماندنی شود. رم در صورت کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا، شانس بیشتری برای حفظ مهاجم ایرانی خواهد داشت.

به نقل از گاتزتا دلو اسپورت؛ دنیله ده روسی و‌ باشگاه رم از نگرش حرفه ای و بدون حاشیه سردار آزمون در تمرینات رم کاملاً راضی هستند. او اکنون نقش مهمی در رختکن رم دارد و ارتباط خوبی با بازیکنان برقرار کرده است. رمی ها در صورت کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا می توانند قرارداد سردار آزمون را بدون محدودیت دائمی کنند. رم بند خرید ۱۲ میلیون یورویی این مهاجم ۲۹ ساله را در اختیار دارد اما آنها برای گرفتن تخفیف با لورکوزن مذاکره خواهند کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • تداوم همکاری رم با سردار آزمون در گروی کسب‌ سهمیه لیگ قهرمانان اروپا
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است