Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جماعت سیستان و بلوچستان در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته گفتند: جریان غدیر می‌توانند محور وحدت جامعه اسلامی باشد، امروز اتحاد شیعه و سنی از جریان غدیر و آنچه که نقد شد مورد اتفاق همه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، ائمه جماعت سیستان و بلوچستان در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به اهمیت عید غدیر، گفتند: جریان غدیر می توانند محور وحدت جامعه اسلامی باشد، امروز اتحاد شیعه و سنی از جریان غدیر و آنچه که نقد شد مورد اتفاق همه است، منویات‌مقام معظم رهبری همیشه گوهر بار بوده و ما باید همواره فرمایشات رهبر انقلاب را در تمامی زمینه به ویژه مقابله با دشمن سرلوحه کار خود قرار داده و عملی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جریان ولایت علی می تواند محور وحدت جامعه اسلامی باشد

آیت‌الله مصطفی محامی؛ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه عید غدیر از اعیاد بزرگ مسلمین در دین اسلام و از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان کرد: جریان غدیر و ابلاغ ولایت امیرالمومنین(ع) به دستور خدا بود که بر پیامبر نازل شد و باید اجرایی می شد.
 
وی افزود: بحث امامت و ولایت به اندازه ای مهم است که اگر انجام نشود رسالت پیامبر نافرجام خواهد ماند و اگر این امر مهم انجام ندهند رسالت خدا و زحمات پیامبر در طول سال ها به هدر خواهد رفت و به سرانجام نخواهد رسید.
 
امام جمعه زاهدان با اشاره به یکی دیگر از نشانه های اهمیت و حساسیت غدیر تصریح کرد: برای اجرای درست و موفقیت آمیز این ماموریت باید این کار را درست انجام دهند و به درستی پیش خواهد رفت.
 
وی ادامه داد: منافقان و مخالفان هرچه نقشه کشیدند و تلاش کنند به فرجام نخواهند رسید و ممکن است در روزی و روزگاری شاید قدرت به دست بگیرند اما در مسیر و آینده تاریخ آنچه که باقی می ماند حق است.
 
آیت الله محامی گفت: جریان ولایت امیرالمومنین(ع)  در واقع غدیر در ماندگاری اسلام و خط روشن راه پیامبر موثر است که کفار از شکستو نابودی اسلام مایوس شدند.
 
وی با اشاره به جایگاه مهم و رفیع ولایت امام علی (ع) در روز غدیر اذعان کرد: پیامبر در مراسمات و محافل غیررسمی بارها از امانت امام علی (ع) صحبت کرده بود اما در روز غدیر به صورت رسمی امامت و ولایت را علنی کرد و با این جایگاه دین و نعمت مسلمانان کامل شد.
 
امام جمعه زاهدان افزود: موضوع این است که در غدیر چه اتفاقی افتاد؟ هرسال وصیت پیامبر است به عنوان احترام ولایت الهی در سخنرانی پیامبر فرمود که چه کسی به شما از خود شما سزاوارتر و جان شما و کمال پیش خود شماست اگر اینطور است که باید دستور خدا و پیامبر اجرا شود.
 
وی گفت: در میان اهل سنت و جشن غدیر، تبریک و شعر گفتن در این روز رواج داشت و همه علما و اساتید و ائمه جمعه هر کسی که تریبونی دارد شیعه و سنی این ایام را با بیان فضائل پیامبر اکرم(ص) و ائمه خدا قرار دهند و از قربان تا غدیر از غدیر تا مباهله از مباهله تا محرم ایام مهمی است  و هر کسی با توجه به منابع خودش ذکر کنند تا از این طریق به اتحاد و انسجام و همدلی برسند.    

بیانات مقام معظم رهبری گره‌گشای تمامی مشکلات است

حجت الاسلام و المسلمین مختار سابکی، امام جمعه موقت سراوان بیان کرد: ما مانند حضرت ابراهیم(ع) و امام حسین (ع) نیستیم که آزمون های سخت الهی را پشت بذاریم اما حضرت ابراهیم (ع) و سرور و سالار شهیدان را دوست داریم امید می رود با این دو بزرگوار در قیامت محشور شویم.

وی افزود: منویات‌مقام معظم رهبری همیشه گوهر بار بوده و ما باید همواره فرمایشات رهبر انقلاب را در تمامی زمینه به ویژه مقابله با دشمن سرلوحه کار خود قرار داده و عملی کنیم.

امام جمعه موقت سراوان با اشاره به موضوع نفوذ، اضافه کرد: نفوذ گاها به شکل اقتصادی، امنیتی و فرهنگی صورت می گیرد که در این زمینه دشمن در حال تلاش است و‌ بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری برخی از نفوذ ها از نفوذهای دیگر اهمیت بیشتری دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سابکی خاطر نشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی در زمینه امنیت در تلاش هستند اما عوامل امنیتی کشور هوشیارانه مقال تهاجم دشمن ایستادگی دارند و توطئه های دشمن را خنثی می کند.

وی تصریح کرد: نفوذی که رهبر انقلاب همواره دغدغه آن را داشته اند نفوذ فرهنگی است، که پیچیدگی های خاص خود را دارد چرا که اینبار دشمن از این طریق وارد شده است.

جهاد تبیین بهترین تاکتیک برای مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن    

امام جمعه موقت سراوان بیان کرد: وظیفه داریم مقابل تاکتیک های دشمن در این زمینه طبق دستورالعمل و نسخه طراحی شده مقابله کنیم که هما جهاد تبیین است.

حجت الاسلام و المسلمین سابکی گفت: دشمن به نفوذ فرهنگی و سیاسی دل بسته و رسالت ما مقابل هجمه های دشمن این است که تاکتیک ها را تغییر دهیم.

وی اضافه کرد: امروزه جهاد تبیین که یک وظیفه و رسالت و واجب عینی است، وظیفه تک تک ما است که آرایش جنگی بگیریم و مقابل آن بایستیم،‌ روشنگری و بصیرت افزایی کنیم چرا که حق و باطل در هم آمیخته شده و تنها با روشنگری می توانیم مقابل این نفوذ را بگیریم.

عید غدیر عامل وحدت میان مسلمین جهان است

حجت الاسلام والمسلمین محمود حیدری پارسا در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر بنجار با اشاره به رعایت تقوای الهی و ولادت با سعادت امام علی النقی علیه السلام بیان کرد: زندگی سراسر نور آن حضرت صبر و استقامت در برابر سختی ها و دفاع از دین و ترویج مذهب برهمه ما الگوست و صدور زیارت جامعه کبیره با مضامین عالی امام شناسی یادگار ارزشمندی از آن حضرت است که باید قرائت کنیم.

وی افزود: خدمات به معلولین عزیز و کارگران محترم که نیاز به حمایت دارند به خصوص در زمان بازنشستگی و از کار افتادگی قطعاً باید بیشتر شود و ابلاغ سیاستهای کلی تامین اجتماعی توسط مقام معظم رهبری قطعاً اجرای آن باعث رفاه و آسایش بیشتر این قشر زحمتکش خواهد شد.

حیدری پارسا با اشاره به عید سعید غدیر خم تصریح کرد: این عید بزرگ  که طبق فرمایش مقام معظم رهبری وسیله وحدت بین مسلمانان و باعث نجات بشریت و از همه اعیاد بالاتر است و باید همه این پیام جهانی پیامبر گرامی اسلام (ص) را تبلیغ کنیم و گرامی بداریم.

خطیب نمازجمعه بنجاراظهار کرد: راجع به مسائل بین‌المللی و همکاری با ابرقدرت های پوشالی و منفعت طلب و کد خدا های دروغی یک سئوال بزرگ را مطرح می شود که آیا اعتماد به آمریکا باعث رونق اقتصادی می شود یا نمی شود ؟ در حالی که تاریخ نشان می دهد کشورهایی که اعتماد مطلق به آمریکا داشتند نه‌تنها به توسعه دست نیافتند بلکه باعث نابودی حکومت و اقتصاد آنها شده است.
 
اعتماد به غرب باعث نابودی اقتصاد حکومت ها می شود

حجت الاسلام محمود حیدری پارسا با اشاره به گزافه گویی‌های رئیس جمهور حواس‌پرت آمریکا که ایران را تهدید کرده است، گفت: در حالی که همه می‌دانند که آمریکا کوچکتر از آن است که بخواهد به تاسیسات هسته‌ای ما ضربه وارد می‌کند و قطعا در صورت خطا و اشتباه با جواب مستحکم و دندان شکن و پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران روبرو خواهد شد.
 
 وی به خبر خوش اجرای طرح رزاق در منطقه سیستان اشاره کرد و گفت:  پس از سالها مطالبه گری در تریبون نماز جمعه و با پیگیری نمایندگان عزیز مردم در مجلس شورای اسلامی و همت مسئولین و قرارگاه قدس سپاه، امیدواریم  مقدمات این کار بزرگ برای بهبود اقتصاد و معیشت مردم است محقق شود تا شاهد مهاجرت معکوس مردم به منطقه سیستان باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: محور وحدت جامعه اسلامی مقام معظم رهبری حجت الاسلام جمعه این هفته جریان غدیر امام جمعه نماز جمعه عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۵۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند

به گزارش حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، ماموستا عبدالسلام محمدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان دهگلان که با حضور مردم متدین این شهرستان برگزار شد، ضمن خیر مقدم به مناسبت حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی و مسئول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور ماموستا ایوب احمدپور در نماز جمعه دهگلان؛ بیان داشت: وعده غلبه اسلام بر همه ادیان بارها در قرآن کریم بیان شده است، غلبه از جهت علمی، منطقی واستدلال که امروز شاهد امواج اسلامگرایی در جهان هستیم و همچنین اشاره بر تاریخ اسلام جهان اسلام و فراگیر شدن دین اسلام است.
 
وی تصریح کرد: آیه ۲۸ سوره مبارکه فتح بر فراگیر شدن دین اسلام اشاره دارد (هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ ۚ وَكَفَىٰ بِاللَّهِ شَهِيدًا ) خدا است که پیغمبر خود را همراه با رهنمون و آئین راستین (اسلام به سوی جملگی مردمان) روانه کرده است تا آن را بر همه‌ی آئینها پیروز گرداند. کافی است که خدا گواه (این چنین سخن و مسأله‌ای) باشد. این آیه شریفه دلالت بر چند موضوع دارد از جمله؛
۱_ محتوای بعثت انبیای الهی اعتلای کلمه الله بوده وانبیای الهی از دو ابزار هدایت مردم و حقانیت اعتقاد و عمل بهره برده اند.
۲_ لیظهره _ قدرت استدلال و برهان_ قدرت نظامی_ سلطه حکومتی.
۳_ مراد از شاهد بودن خداوند متعال به معنای شهادت بر حقانیت اهل ایمان، پیروزی ایمان بر کفر، و نصرت ویاری اهل ایمان است.
 
ماموستا محمدی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به جان باختن مرحوم فرهاد ویسی اشاره کرد و بیان داشت: در چند روز اخیر یکی از جوانان کامیوندار شهرستان دهگلان به شیوه ای بسیار مظلومانه که در پی کسب رزق و روزی خانواده در مناطق شرقی کشور توسط اشرار مسلح به شهادت رسید، مطالبه خانواده آن مرحوم و مردم شهرستان و کامیونداران این شهرستان پیگیری و برخورد قاطعانه با عاملین این جنایت است، تعدادی از کامیونداران منطقه دهگلان بعد از این حادثه دلخراش اظهار ناراحتی نموده و مطالبه حفظ امنیت جاده های آن منطقه و حفظ جان و مال خود را دارند که می طلبد مسؤلین امنیتی و انتظامی در این زمینه  هم پیگیری و هم برخورد قاطعانه داشته باشند.
 
امام جمعه دهگلان افزود: امنیت به عنوان یک نعمت بزرگ در هر جامعه ای نشانگر توسعه آن جامعه می باشد، در اوایل انقلاب در استان کردستان شاهد جولان گروهک های معاند و تجزیه طلب بودیم که با اذیت و آزار مردم و بستن راه ها وایجاد ناامنی و دست دارازی به جان و مال مردم سبب ایجاد رعب و وحشت شدند که الحمدلله با مجاهدت های نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی شاهد امنیت پایدار در منطقه هستیم؛ در سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان  شاهد عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی بودیم که این مهم با مجاهدت و خون های پاک بسیاری از نیروهای امنیتی و انتظامی به ثمر نشسته است.
 
ماموستا محمدی ابراز داشت: مشارکت مردم در باب امنیتی و ارتباط و اعتماد حسنه مردم با نهادهای امنیتی و انتظامی زمینه ساز امنیت در استان کردستان است، این مهم با روشنگری علما و اندیشمندان و متنفذان و هدایت مردم به سوی آرامش و امنیت سبب امنیت پایدار در منطقه شده است.
 
علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار در آن منطقه شوند
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: از علمای بزرگوار مناطق شرقی هم خواهشمندیم با روشنگری و ایجاد امنیت روانی و اجتماعی در مواضع و خطبه های خود و تعامل بیشتر و بهتر با نیروهای انتظامی و امنیتی بسترساز امنیت پایدار در آن منطقه شوند؛ زیرا طبق رصد و اخبار و رسانه ها متأسفانه هرچند روز اخباری مبنی بر شهادت نیروهای امنیتی، نظامی و مرزبانی مخابره می شود که جا دارد این علمای بزرگوار در این زمینه بسیار مهم در جهت توسعه منطقه خود کوشا باشند.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم