Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز نماز جمعه بغداد به دعوت سید «مقتدا صدر» و به امامت شیخ «محمود الجیاشی» در حالی برگزار شد که خطبه نماز جمعه توسط صدر نوشته و توسط امام جمعه قرائت شد.

به گزارش ایران اکونومیست، دهها هزار نفر از طرفداران جریان صدر امروز جمعه از سرتاسر عراق به دعوت سید مقتدا صدر برای برگزاری نماز جمعه با عنوان «وحدت بخش» در خیابان الفلاح شهرک صدر بغداد تجمع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدر در این خطبه که از زبان الجیاشی بیان شد از جمع حاضر در نماز جمعه تقدیر کرد. 
چند محور برجسته در سخنرانی نیابتی الجیاشی از سوی مقتدا صدر با این عبارات بیان شد:
- اگر می خواهند دولت تشکیل دهند، باید متعهد به رفع اشغالگری شوند.
-اولین گام برای توبه این است که مفسدان را بدون تردید استیضاح کنیم.
- الصدر از جناح های سیاسی می خواهد که فاسد خود را محاکمه کنند.
- مرجعیعت  عالی  عراق درهای خود را به روی همه سیاستمداران بسته است.

- بیشتر سیاستمداران جهت گیری های خارجی دارند
- با سلاح شبه نظامیان  نمی توان یک دولت قوی ومقتدر تشکیل داد
- حشد الشعبی باید سازماندهی شود و از مداخله خارجی دور نگه داشته شود
- ما نمی خواهیم امتحان پس داده ها را دوباره امتحان کنیم. آزمایش شده ها را دوباره امتحان نکنید تا مانع از تکرار (فجایع) اسپایکر و الصقلاویه شوید.

از روز گذشته (پنجشنبه) کاروان خودروهای هواداران مقتدا صدر در حالی عمدتا از استان های جنوبی برای شرکت در نماز جمعه امروز، به سمت بغداد حرکت کردند که صدر این نماز را «وحدت بخش» خواند و عده ای از ناظران در عراق نیز آن را عرض اندامی سیاسی تلقی کرده اند.
مقتدا صدر خود در این مراسم حاضر نبود یا دستکم سخنرانی نکرد با این حال او پیش از برگزاری مراسم نماز جمعه بغداد در یک توییت از طرفداران خود خواسته است که «به دستورات گوش فرادهند و منظم باشند.»

وی در این توییت نوشت: صدای نماز جمعه بلندتر از هر اعتراضی خواهد بود و من وارد فتنه دیگری نخواهم شد.

او افزود: انتخاب با ملت است و من همان طور که قبلا هم بوده ام در آینده هم حامی ملت خواهم بود اگر بخواهد در کنار اصلاح بایستد.
برخی ناظران عراقی می گویند این نماز جمعه اهدافی سیاسی را هم دنبال می کند و نوعی نمایش قدرت و پایگاه مردمی از سوی جریان صدر با برگزاری نماز جمعه خواهد بود؛ نماز جمعه ای که مقتدا صدر آن را در عین «وحدت بخشی» با عبارت «بلند تر از هر صدای اعتراضی» توصیف کرده است.
موضوع وحدت بخشی در حالی موتور محرک تجمع طرفداران صدر شده است که برخی رسانه های عراقی مانند «موازین نیوز» به نقل از منابعی سیاسی گزارش داده اند سید مقتدا صدر گوشی تلفن همراه خود را خاموش و هر گونه ارتباطی را با سران چارچوب هماهنگی شیعی قطع کرده است.
پیش از این هشدارهای مکرری در عراق با این مضمون منتشر شد که فعال شدن هشتگ «جاهزون» (آماده ایم) توسط جریان صدر در فضای مجازی و تحرکات مسئول سرایا السلام شاخه نظامی جریان صدر در کنار توئیت های تحریک کننده نزدیکان مقتدا صدر همگی گویای طرحی علیه رقبای سیاسی و یا آمادگی برای اعتراضاتی مشابه اعتراضات اکتبر ۲۰۱۹ است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سید مقتدا صدر ، عراق ، بغداد

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سید مقتدا صدر عراق بغداد نماز جمعه جریان صدر مقتدا صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۵۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) روبوسی کاظم صدیقی و وزیر ارشاد در نماز جمعه

منبع: تسنیم

tags # کاظم صدیقی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • هوش مصنوعی گرایش سیاسی افراد را از چهره‌شان می‌خواند
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • مداح معروف عراق برای عملیات وعده صادق نوحه خواند | ویدئو
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه ساماندهی و شناسه‌دار شدند
  • (عکس) روبوسی کاظم صدیقی و وزیر ارشاد در نماز جمعه