Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس هواشناسی گفت: دو هشدار سطح زرد درباره رشد ابرهای همرفتی و رگبار باران و افزایش گردوخاک در برخی مناطق کشور صادر شده است.

 کبری رفیعی گفت: هشدار سطح زرد در رابطه با رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعدوبرق گاهی وزش باد شدید موقت و احتمال ریزش تگرگ در نواحی مستعد در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان از امروز جمعه تا روز یکشنبه صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته کارشناس هواشناسی، هشدار دوم هم در رابطه با گردوخاک از امروز تا روز یکشنبه صادر شده که به موجب آن احتمال خیزش گردوخاک، نفوذ گردوغبار و وزش باد شدید در فارس، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، خوزستان، ایلام، یزد، کرمان، سمنان، خراسان رضوی وجود دارد.

کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل از مخاطرات این هشدار است.

 عدم قرار گیری در فضای باز برای افراد آسیب پذیر در مواقع بروز گردو خاک، پایش شاخص آلودگی توسط دستگاه‌های ذیربط و اتخاذ تصمیم مطابق با مقررات، مالچ پاشی و سایر اقدامات پیشگیرانه در کانون‌های کنار مراکز جمعیتی، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌ها نیمه کاره و استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها توصیه می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هواشناسی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۵۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار زرد هواشناسی در خصوص وزش باد

به گزارش قدس آنلاین چراغپور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: فعالیت این سامانه از اوایل وقت چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و تا اواخر همان روز ادامه دارد.

وی افزود: رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید از خطرات این سامانه است.

چراغپور اضافه کرد: همه مناطق استان تحت تاثیر سامانه قرار خواهند گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • صدور هشدار زرد هواشناسی در خصوص وزش باد
  • ببینید | هواشناسی هشدار داد؛ بارش شدید باران در راه این استان‌ها
  • بارش شدید باران در پایتخت
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای تهران
  • هواشناسی قزوین هشدار نارنجی صادر کرد
  • ابرهای باران زا دوباره به خراسان جنوبی برمی گردند
  • رگبار باران و رعدوبرق در ۶ استان کشور طی امروز / بارش‌ها در کدام مناطق تشدید می‌شود؟
  • صدور ششمین هشدار هواشناسی سطح زرد
  • هواشناسی اصفهان برای سامانه همرفتی هشدار سطح زرد صادر کرد
  • هشدار زرد رگبار باران و تند باد در آذربایجان غربی